A terméked jó vagy a marketinged?

Volt szerencsém a hétvégén Bécsben karácsonyi vásározni. Régóta szerettem volna eljutni a Café Sacherbe, hogy megkóstoljam az eredeti Sacher-tortát. Ilyen-olyan Sacher-tortát lehet több bécsi, sőt hazai cukrászdában kapni, de az “eredetit” csak a Café Sacherben. (Az “eredeti Sacher-torta” a Hotel Sacher védjegye.)

Mivel bécsi városlátogatásunk egyik fő célpontja volt a Café Sacher, az interneten gondosan utána is jártunk, hol található a kávézó, mit érdemes tudni a nagy múlttal és hagyományokkal rendelkező sütiről. Mondanom sem kell, a Google-ben első helyen szerepelnek a “sacher” szóra (pedig kapunk majd’ 2 millió találatot).

Sacher-torta szelet

Sacher-torta szelet

OMA Blográdió: Ha nem akarod elolvasni, hallgasd meg!
[audio:0812_a_termeked_jo.mp3]

Nem kis izgalommal kerestük fel tehát a Sacher Hotel aljában található Café Sachert. Amikor beléptünk a hallba, nagy megdöbbenésemre hosszú sor állt a kávézó bejárata előtt. A helyek száma korlátozott volt, mindig csak akkor engedtek be újabb vendégeket, ha valaki fizetett és távozott. Az előtérben, ahol várakoztunk, meg lehetett venni mindenféle kiszerelésben, díszdobozban a szóban forgó tortát.

A “fíling” kedvéért kivártuk a csöppet sem rövid sort. Végre rendeltünk és szinte azonnal hozták is az eredeti Sacher-tortát. A tortaszelet elrendezése, díszítése, pontosan megegyezett azzal, amit a honlapon láttunk.

A torta íze… Hmmm. Pocsék volt. Jó, talán nem volt olyan rossz, de csalódás volt. Talán túl sokat vártam tőle. Ettem már sokkal finomabbat is amit szintén Sacher-tortának neveztek. Mégis ez az eredeti. Mégis ezt ismeri mindenki, mégis az összes ott megforduló vendég képes fél-1 órát várakozni, hogy bejuthasson. (Pedig simán bővíthetnék a cukrászda területét, de akkor nem lenne ekkora tülekedés és csökkentené a exkluzivitás érzését, hogy nem kell megküzdeni az asztalokért.)

Mi lehet az eredeti Sacher-torta sikerének titka? A marketing. Nem kell, hogy a Café Sacher készítse a legjobb süteményt vagy legfinomabb Sacher-tortát. Elég, ha mindenki tudja róla, hogy ő az első, az eredeti és a leghíresebb.

Biztos Te is gondolkodtál azon, hogy nem mindig a legjobb termékeket és szolgáltatásokat rohamozzák meg a vásárlók.

A siker alapja a jó marketing. A neten pedig még inkább fontos az, hogy milyen benyomást keltesz látogatódban, milyen képet alakítasz ki Magadról. Az internetezők könnyen fel tudják keresni a versenytárs honlapokat, hogy minél több féle lehetőségből válasszanak. Az online marketingben sokkal gyorsabbak a reakciók mint a hagyományos marketingben. Érdemes tehát nem eltékozolni a látogatóid első pár másodpercét, amit a honlapodon töltenek és különös figyelmet fordítani arra, hogy mindent mérjünk, hogy utána abból következtetéseket tudjunk levonni.

Comments

  1. turotorta szerint:

    Hát ez tipikus, amikor jó a marketing, és csapnivaló a termék. jaj mennyi termékkel és szolgáltatással van ez így! egyébként, szerintem ezek rövid életű termékek, ,mert úgy ahogy neked csalódás volt és többet nem mész oda, úgy más se. Mondjuk a torta íze, mint olyan szubjektív dolog. lehet hogy másnak ízlik.

  2. Pistu szerint:

    Aki nem evett még másmilyet ebből a tortából, annak lehet, hogy ízlik / még be is jön ez a légkör és villoghat a sznob haverjai között, azért megy vissza. Hát szerintem annak van értelme, hogy aki így rákészül egy termékre v. szolgáltatásra, az utána ne csalódjon és mindenkinek csupa jót mondjon! Így épül a hírnév és nem leépül…

  3. Gasztrozseni szerint:

    Csodás designe,elegáns berendezés,patinás cégér.A marketing tökéletes,minden valamire való sznob szeretne megfordulni itt legalább egyszer,hogy elmondhassa: jártam a Sacher Café-ban..De mi van a pompás csomagolás mögött?Nekem volt szerncsém kipróbálni az “eredeti sachert” amely irreálisan magas áron kapható és ezzel szemben minimális kulináris élvezetet nyújt.Legalábbis nekem, akinek van egy kialakult gasztronómiai tájékozottsága és igényszintje.Tehát bármit el lehet adni,csak tudni kell tálalni.

  4. Jó kis cikk, mi is voltunk ott, nekünk sem ízlett! :)

Szólj hozzá!

*