Miért a Google Analytics?

Mert professzionális webalnalitikát kapunk a Google-től teljesen ingyen, mely a legtöbb kis- és középvállalkozás igényeit a messzemenőkig kielégíti. Egy gyors regisztrációval és minimális fejlesztéssel már mienk is lehet a teljes elemzésközpont. A Google Analytics és egy normál látogatottság számláló között körülbelül annyi a különbség, mint amennyi egy biciklikomputer és egy repülőgép műszerfala között van.


Ha eredményes marketinget szeretnénk felépíteni nagyon fontos, hogy MÉRJÜNK. Hogy mit mérjünk? Mindent! Eleinte amit csak lehet. Aztán később úgyis azonosítani fogjuk tudni a siker faktorait. Egy kis gyakorlattal, előre lehet tervezni, hogy a méréseinkben mit fogunk figyelni, de ha most kezdünk barátkozni a webanalitika fogalmával, akkor figyeljük meg a lehetőségeinket.

A Google Analyticsben számos előre beállított jelentés található, amelyek a legtöbb honlaphoz, üzleti célhoz remekül használható.

A Google nagy hangsúlyt fektet arra, hogy ezt a komplex analitikai rendszert felhasználóbarát módon tudjuk működtetni és bármely alap számítógépes ismeretekkel rendelkező felhasználónak hasznos segítőtársává válhasson az Analytics. Mivel a Google Analyticsnek rengeteg funkciója van, könnyen elveszettnek érezhetjük magunkat jelentéseink böngészésekor. Sokfelől hallottam már, hogy bonyolult és nem könnyű rajta eligazodni. A legtöbb felhasználó a töredékét sem használja ki a rendszer által nyújtott lehetőségeknek. Ezért is hoztuk létre az OMA Google Analytics modulját, melynek segítségével könnyen megbarátkozhatsz a Google Analytics használatával.

A megfelelően beállított Analytics profillal és egy kis rutinnal már elég 3 perc ahhoz, hogy messzemenő következtetéseket tudj levonni arra vonatkozóan, hogy jó irányba halad-e honlapod szekere és melyek a problémás területek. Nem árt odafigyelni arra sem, hogy reklámkiadásunk hozza-e a hozzá fűzött reményeket. Optimalizáljuk online kampányainkat az eredményekre és iktassuk ki a pénznyelő megoldásokat.

Ne felejtsük el, hogy a marketingre fordított pénz nem kiadás, hanem BEFEKTETÉS és valamire való mérések nélkül csak vaktában lövöldözünk.

Comments

  1. geotomi szerint:

    Én eddig csak a látogatottságot számoltam vele. Mindjárt meg is nézem mi másra lehet használni!

Trackbacks

  1. […] pontosan 7 éve indult az OMA blogja, egy mai szemmel nézve (talán) kezdetleges bejegyzéssel. A témaválasztás azonban nem véletlen, a mérésről szól. A mérés a sikeres online […]

Szólj hozzá!

*