8+1 változás a Facebook üzleti felhasználásában

Volt jó néhány változás a Facebook üzleti felhasználásával kapcsolatban az elmúlt időszakban, ezért úgy döntöttünk, összeszedjük 8+1 pontban, röviden azokat a friss dolgokat, amiket érdemes ma egy Facebook oldal adminnak tudni. Főleg akkor érdemes átfutni, ha nincs lehetőséged napi szinten követni az újdonságokat, de szeretnél képbe kerülni a lehetőségeket / feladatokat illetően. Olvasd tovább »

GSP hirdetések: Hirdess Gmailben!

Már 2010-ben felhívtuk a figyelmet arra, hogy a Gmail milyen jó hirdetési felület, érdemes ott hirdetni, mert minőségi érdeklődőket tudsz onnan szerezni, illetve a hirdetések a Google AdWords hirdetési fiókból egyszerűen menedzselhetők.

Aztán telt-múlt az idő és teljesen észrevétlenül, minden előzmény nélkül eltűntek a Gmail felületéről a jól megszokott szöveges AdWords hirdetések. Nagyon hiányoltuk őket, hiszen számos remek kampány eredményének nagyobbik részét ez a felület adta. Aztán megjelent az új hirdetésforma, a GSP, amely váltotta a régi normál szöveges hirdetéseket, a Gmail webes felületén.

Azt látjuk, hogy noha már több éve elérhetőek a GSP hirdetések, mégis inkább az ügynökségek által kezelt AdWords kampányok között látni főleg ilyeneket, sok vállalkozás, amelyiknek érdemes lenne ezt a megoldást is kipróbálni, nem használja. Érdemes tehát szót ejteni ezekről a hirdetésekről!

Mik azok a GSP hirdetések?

A Gmail Sponsored Promotions (GSP) hirdetések a Gmail webes felületén megjelenő fizetett hirdetések. A hirdetés tulajdonképpen egy email, ami megjelenik a felhasználók levelei között, illetve ehhez tartozik szöveges és képes ajánló, ami szintén megjelenik a Gmail felhasználói felületén, hogy felhívja a figyelmet a beérkezett (reklám) üzenetre.

Olvasd tovább »

Kutatás: Emailezési és email marketing szokások

Végeztünk egy kutatást. A kutatás egyik fele arról szólt, hogy a követőink, olvasóink (jellemzően kis és középvállalkozások döntéshozói, marketingesek, online marketing területen tevékenykedők) milyen email fogyasztási szokásokkal rendelkeznek, a másik fele a kutatásnak pedig az email marketing gyakorlatról szólt. Az eredmények számunkra is nagyon érdekesek voltak. Voltak sejtéseink, amik beigazolódtak, de volt olyan eredmény, amin mi is meglepődtünk.

A kutatás kérdőívét összesen 1.656-an töltötték ki. Ezúton is köszönjük mindenkinek, aki részt vett benne.

Nézzük hát az összesítéseket!

Olvasd tovább »

Az email marketing halott?

A közösségi média megoldások, különösen a Facebook előre törésével kapcsolatban szokás emlegetni, hogy az email marketingnek, meg úgy általában az emailezésnek befellegzett.

Ezen mindig jót szoktunk mosolyogni, mert a mi online marketingünk egyik, ha nem a legerősebb lába az email marketing. Email marketing nélkül nem tartanánk ott, ahol, email marketing nélkül nem tudtuk volna ezt az egészet felépíteni. És azt látjuk, hogy ma is működik. (Sőt elég nagy esély van rá, hogy Te is a blogértesítő hírlevelünkre kattintva jutottál el erre a bejegyzésre.)

Nemrég készítettünk egy kutatást az emailezési és email marketingezési szokásokról. Ennek a fő célja az volt, hogy felmérjük, hogy tényleg halott-e vagy haldoklik-e az email marketing, illetve szerettük volna azt is felmérni, hogy akik használják az email marketing adta lehetőségeket, ők mennyire tudatosan és profin teszik ezt. Az előzetes eredményekből az látszik, hogy nem kell még temetnünk az email marketinget, sőt…

Email marketing kutatás
Olvasd tovább »

Webáruház tulajdonosoknak: Mi a fő feladatod, ha a hazai e-kereskedelem részese vagy?

Érdekes és friss számok a magyar e-kereskedelemről, figyelj:

  • 229 milliárd volt a 2015-ös forgalom az e-ker szektorban,
  • a webáruházak forgalma évente közel 40%-kal emelkedik 2010 óta folyamatosan,
  • a magyar lakosság 23%-a vásárol a neten,
  • az uniós átlag 43%, tehát még mindig van hova bővülni.

A további bővülés hiányának az oka:

  • nincs elég webáruház (!!!),
  • a magyarok még mindig nem bíznak az online vásárlásban.

Olvasd tovább »

Hol tartózkodnak az ideális érdeklődőid? (Google AdWords trükk)

Észrevetted már, hogy a különböző tulajdonságok alapján osztályozott látogatóid más-más eredményeket hoznak? Nem ugyanúgy viselkednek és döntenek a nők vagy férfiak vagy a különböző életkor csoportba tartozók. Más konverziós aránnyal rendelkeznek a keresőből érkező látogatók, mint pl. a banneres hirdetésedre kattintók.

Miért lenne egységes a kép, ha földrajzi szempontból vizsgálnánk meg az érdeklődőidet? A vizsgált kampányaim esetében jól látható különbség mutatkozott pl. a budapesti, pest megyei vagy más tájegységeken elért látogatókat illetően. Az eltérés jelentős is lehet.

Mondjuk ki, nem ér meg ugyanannyit egy látogató Szentgotthárdról, mint Sátoraljaújhelyről. És hogy melyik mennyit ér meg? Nem tudjuk előre. De ha ügyesen építed fel a kampányaidat, akkor hamarosan tudni fogod! Pl. egy szálláshely esetében nyilvánvaló, hogy nem ugyanúgy reagálnak az ajánlatodra a szomszéd megyéből érkezők, mint az ország túlsó végéből érkezők. De ha most azt gondolod, hogy Neked nincs területi érintettséged, mert webáruházat üzemeltetsz, ami pl. Magyarország bármely pontjáról fogadja a rendeléseket, és emiatt nincs különbség az egyes régiók között, akkor tévedsz.

(Érdemes megnézni a Google Analytics földrajzi riportját, hogy melyik régió adja a legaktívabb látogatókat és persze hol a legmagasabb a konverziós arány.)

Csinálhatnánk azt is, hogy csak a legaktívabb megyékben, városokban költöd el a szűkre szabott büdzséd, ami akár jó megoldás is lehetne, de ha konverzió maximalizálásra törekedsz, akkor van ennél egy sokkal kifinomultabb megoldás.Olvasd tovább »

Online marketinges állást keresel?
Vagy kínálsz?

Emlékszel még a bő 3 hónappal ezelőtti bejegyzésünkre, melyben arra kerestük a választ, hogy vajon a legtöbb cég miért nem talál megfelelő szakembert a betöltetlen online marketinges állásajánlatára? (Ezért nem.)

Nos a helyzet azóta sem változott, legalábbis mindkét oldalról bőven látunk szabad kapacitást. Hetente több megkeresés is befut hozzánk, hogy például:

  • “Nem tudtok egy jó PPC szakembert? Nem kezdő kellene, és olyan aki Facebook hirdetésekben és AdWordsben is otthon van, és az se baj, ha van valami grafikusi vénája!”
  • “Kifejezetten juniorokat keresünk, akiket még tudunk formálni, és cserébe nem kerülnek olyan sokba, viszont hajlandóak tanulni, él bennük a tudásvágy. Ha tudtok ilyet küldjétek!”
  • “Olyan embert küldjetek, aki azt tudja, amit Ti tanítotok. Ne kelljen győzködni, ne kelljen elmagyarázni semmit. Csinálja meg, amit tanítotok. Tudtok ilyet? Most azonnal felveszem.”

Aztán a másik oldal:

  • “Elküldeném az önéletrajzom, szívesen vállalok online marketing feladatokat, de szeretném ha távmunkában is elvégezhető lenne. Alkalmazotti viszonynak is örülök, de ha szükséges számlaképes is vagyok.”
  • “Most végzek az XY főiskolán, tanultam online marketinget, voltam szakmai gyakorlaton is, szeretnék a szakmában elhelyezkedni. Ha tudtok valami kapcsolatot, ahol épp engem keresnek, akkor kérem jelezzetek!”
  • Már 8 éve dolgozom az XY cégnél online marketingesként, de az élet úgy hozta, hogy a cég kivonul az országból, mindenkit elküldenek. Szeretnék a szakmában maradni, ha tudtok esetleg állásajánlatot, kérlek küldjétek el nekem!”

Ezért döntöttünk, úgy hogy rendszert építünk, és szervezettebb keretek között összehozzuk a keresletet a kínálattal. Olvasd tovább »

Teszteld Google AdWords hirdetéseid! Mennyire vagy hatékony?

Összeállítottunk egy kérdéssort, amely segítségével le tudod tesztelni, hogy milyen szinten űzöd az AdWords hirdetéseket. Ha Te kezeled a hirdetéseket, akkor a saját tudásod gyakorlatban való alkalmazását tudod próbára tenni. Ha más kezeli, akkor pedig azt tudod letesztelni, hogy mennyire ügyes és alapos az akinek ez a feladata.

A lenti kérdéseket nem csak tesztelés céljából érdemes végigrágni, hanem akár csekklistaként is használhatod, hogy mi mindent lenne érdemes végiggondolnod és alkalmaznod Google AdWords hirdetéseiddel kapcsolatban.

AdWords kviz

Játékszabályok

A játék lényege, hogy leteszteld a valós szintjét a felkészültségednek. Csak úgy érdemes részt venni benne, ha van rá 5-10 perced és készen állsz arra, hogy őszinte válaszokat adj Magadnak. Annál is inkább, mert csak Te fogod tudni a végeredményt. Ugye nem akarod becsapni saját Magad!?

Látni fogsz összesen 40 kérdést. Az első része a kérdéseknek olyan ellenőrző kérdések, amelyek fontos, alapvető dolgokra világítanak rá. A kérdések második fele pedig inkább azt méri fel, hogy az alapokon túl mennyire ismered és használod ki a Google AdWords rendszerében rejlő potenciált.

A kérdésekre igennel és nemmel lehet válaszolni. Haladj egyesével, sorban és számold az igenek számát. A végén megtalálod az értékelést is!

Íme a Google AdWords teszt

Olvasd tovább »

Miért hibás Majka nyereményjátéka a Facebookon?

Tegnap este vettünk észre egy posztot a Facebookon, ezzel kapcsolatban tettünk fel gyors kérdést a saját Facebook oldalunkon:

A szám mindenképpen elismerésre méltó, de Majka most hibázik. Hol a hiba a képen?

Közzétette: Online Marketing Akadémia – OMA.hu – 2016. január 25.

 
Majka (talán nem kell bemutatni, ha valaki nem tudja kiről van szó, akkor itt utánanézhet) évek óta a legnézettebb szereplő a magyar zenei paletta tagjai között a YouTube-on. Pár nap alatt most is 1 millió megtekintést ért el egy új klippel (ez azért valljuk be, szép eredmény!), és ezt úgy gondolta megpörgeti még egy Facebookos nyereményjátékkal. A nyereményjáték szövegét látod a fenti poszt képén (de itt akár eredetiben is megnézheted, még most is zajlik), de a lényeg: oszd meg a képet, és akkor nyerhetsz valamit.

De hol itt a hiba?

Olvasd tovább »

A hetedik…

A “7” egy bűvös szám, a népmesékben is kitüntetett szerepe van. Immáron hetedik alkalommal írjuk meg év végi visszaemlékezésünket, hogy milyen évet is tudhatunk a hátunk mögött. Igen, már 7 évesek is elmúltunk.

Igaz, hogy az elmúlt évben:

  • 1 napos szemináriumból 28-at tartottunk meg;
  • 3 teltházas OMA Live! kurzust vittünk végig;
  • az idén több, mint 1.000 fő tanult tőlünk, valamilyen formában;
  • többet szerepeltünk a médiában (Kossuth Rádió, HVG, Origo.hu, stb.);
  • és az OMA eddigi legsikeresebb évét tudhatjuk a hátunk mögött;

de most nem erről szeretnék írni. 7 év hosszú idő, sok minden megtörténik, még az is amire az ember nem gondol az elején. Íme 2 rövid történet arról, hogy mennyi minden megtörténhet 7 év alatt…Olvasd tovább »