Láthatatlan marketing rendszer

A napokban több helyen is tartottam vállalati tréninget, belső céges képzéseket és egy olyan dologra lettem figyelmes, ami valószínűleg sokakat érint.

Online marketing eszközök

Vannak online marketing eszközök, melyeket sokan kipróbálnak. Egyeseknek sikerül velük jó eredményeket elérni, másoknak nem. Nyilván ez tapasztalat, tudás, és a próbálgatásra szánt pénz függvénye is. Az eszközök lehetnek jók, kevésbé jók, és feleslegesek is a céltól és a célcsoporttól függően.

Az utóbbi időben felfigyeltem valamire: a cégvezetők, marketingesek, honlaptulajdonosok túlságosan eszközökben gondolkodnak. AdWordsben, Facebookban, hírlevelekben, mobil eszközökben, szórólapban, prospektusban, weboldalban, landing oldalakban, webshopokban, SEO-ban és még sorolhatnám.

Ezekhez keresnek AdWords ügynökségeket, valakit aki elkészíti a weboldalt, valaki mást aki megírja rá a szöveget, aki kezeli a kommenteket Facebookon, aki keresőoptimalizálja az oldalt egyes kulcsszavakra stb. És miközben ezekre az eszközökre, és megoldásokra rengeteget költ, a biznisz még sem megy. A következtetés pedig: “Én mindent megpróbáltam, de az online nálunk nem megy.”

Elmondom mi hiányzik az egészből, egyetlen szóban össze lehet foglalni: a   r e n d s z e r. 

30 millió, egy keresőkből kitiltott honlappal

Mesélek valamit.

Nekünk, az Online Marketing Akadémiának nem csak ez az egy honlapunk van. Többel is rendelkezünk, mindnek más a célja. Viszont van egy, ami évente 30 millió Forintot termel, ami nagyon sok pénz, de egy cég életében talán nem olyan hatalmas bevétel (persze ez függ a cég méretétől is.) Mégis úgy gondolom, hogy ez az összeg szép teljesítmény egy olyan honlappal, ami nem nyilvános, tehát az organikus látogatók száma nulla.

Kizárólag irányított látogatók érkezhetnek erre az oldalra. Tudatosan kitiltottuk a keresőkből, így gyakorlatilag megtalálhatatlan.

Akkor mi ad el?

Maga a weboldal az egésznek csak egy része. A RENDSZERnek a része. Tehát ami elad, az maga a rendszer. És a weboldal ebben nem az első lépcső, éppen ezért fontos számunkra, hogy a látogató NE ott találkozzon először a “termékkel”. Hiszen előtte fel kell készíteni a látogatót az egész folyamatra. (Például ezért sem linkelem be ide az oldalt.)

És mi maga a rendszer?

A kérdés egyszerű, de a válasz összetett. Remélem a bejegyzés végére összeáll a kép. Ma, online a több lépcsős értékesítési modellek, rendszerek sokkal hatékonyabban működnek. A rendszer valószínűleg mindenkinél más összetételű, az egyes elemek mások, vagy a sorrend, a súlyozás tér el, de hidd el a lényeg ugyanaz.

“De az én cégem más!”

7. éve vagyunk a piacon az OMA színeiben, rengeteg esettel találkoztunk. Évente pár százszor megkapjuk azt a megállapítást a tréningjeink résztvevőitől, vagy emailen, vagy akár más formában is, hogy  “… de az én cégem más!”. Mindenki szeretné azt hinni, hogy a cége “más”, hogy a problémája egyedi, ezáltal a megoldásnak is egyedinek kell lenni. Természetesen az jó dolog, hogy a termék, a szolgáltatás kommunikálható egyediként, lehet rá mondani, hogy különleges, mással össze nem hasonlítható.

Ugyanakkor, ha a másik oldalról nézzük, akkor hiba azt hinni, hogy a Te cégedben olyan problémák vannak, amiket valahol, valaki más még nem oldott meg. Igenis, teljesen hasonlóak a problémák és a megoldások is, ezért remekül lehet tanulni sablonokból, összefüggésekből, egymástól. Ehhez egyetlen dolog kell:

Idő.

Az OMA 1 napos képzésein eszközökre van időnk. Egyes eszközöket, mint az AdWords, a Facebook, a weboldal, a SEO, Analytics stb. átveszünk  az elejétől a végéig. Persze vannak témák, melyek még így sem férnek bele 1 napba. (Ezért vannak haladó képzések is).

De mi az ami nincs ezeken a szemináriumokon?

Idő.

Az egyes eszközöket alaposan át tudjuk venni, de rendszert, illetve az adott eszköz helyét, súlyát a saját rendszeredben nem tudjuk megtervezni. Mert nincs rá idő.

Pedig nem kell hozzá sok idő. Néhány hét, 1-2 hónap elegendő szokott lenni. Ennyi idő alatt rá lehet jönni olyan összefüggésekre, gondolatokra, amelyek csak úgy, maguktól nem jönnek. Kell hozzá az, hogy hetente legalább kétszer rá legyél “kényszerítve” a témára. Ki kell szakadnod a hétköznapokból, és a csak ezzel a témával kell foglalkoznod. Aktívan, a lehetőségeket kutatva, keresve, találva fel tudod építeni a saját láthatatlan marketing rendszered. (Illúzió, hogy ezt bárki más meg tudja helyetted, vagy döntéseid nélkül csinálni!)

A rendszert, ami úgy ad el, hogy nem kell vele folyamatosan napi szinten foglalkoznod. Ha a rendszer fel van építve, a több lépcsős értékesítési csatornában mindennek megvan a helye, ha a tölcsér ki van alakítva,

  • ami szippantja az új vevőket,
  • ami a bizonytalanokat meggyőzi,
  • ami a trollokat, rossz vevőket kiszűri,
  • ami a régi vásárlókat visszahozza,
  • ami összezavarja a konkurenciát.

Igen, összezavarja, mert LÁTHATATLAN. Ő csak annyit fog látni, hogy hirdetsz Adwordsben, Facebookon, küldesz hírlevelet, és látja a honlapod. De hisz ezt ő is csinálja! De a Tiéd sokkal jobban fog működni, csak az okát nem fogja érteni. Mert van mögötte egy RENDSZER, a láthatatlan marketing rendszer.

Mi a következő lépés?

Logikusnak tűnik a kérdés, hogy azért mert egy pár hónapig heti legalább 2x “rákényszeríted” Magad erre a témára, hogy ezen gondolkozz, és megalkosd a saját rendszered, mi fog változni? Hogy fog sikerülni?

Valóban, egy fontos tényezőt még kihagytam az előbb. Ha ezt egyedül csinálod, nagyon nehezen és lassan fog menni, talán meg is unod. Magadtól ugyanis nem fognak jönni a gondolatok.

Kell hozzá egy inspiráló közeg, ahonnan jönnek az inputok, és aminek a segítségével elegendő lesz, hogy akár még karácsony előtt össze álljon a kép, és lásd magad előtt a saját láthatatlan rendszered.

Ha eddig elolvastad ezt a bejegyzést, akkor szerintem ezt keresed. (És ezzel betekintést is nyerhetsz az OMA egyik ilyen rendszerébe!)

 

Comments

  1. Zoli szerint:

    En ugy elmennek a kepzesre, “kar”, hogy Daniaban elek. Mar tobbszor gondolkodtam, hogy irok nektek, nem akartok e egy online kepzest tartani. Nos? :)

    • Gondolkodunk sokféle megoldáson. De hát vannak az élő képzéseink, aminek a fő motívuma, hogy élő. Van networking lehetőség, illetve ott minden más ki van zárva a teremből, csak a témára koncentrál mindenki. Van aki élőben szeret tanulni, ezért is szereti a szemináriumainkat, tanfolyamainkat. Ezen felül a távolság miatt valóban sokaknak előnyös lenne az online oktatás. Köszönjük kérdésed, gondolkodunk rajta…

  2. Szeretném meg nyerni a 30 mililót

    • Erre 2 tippem is lenne:
      1. Jelentkezz a Maradj talpon! című kvízműsorba! (És nyerd meg a fődíjat!)
      2. Csinálj egy olyan online marketing rendszert, ami ennyit hoz Neked. (Minimum évente.)

      Az elsőben nem tudunk segíteni.

  3. Mihály Katalin szerint:

    Engem is érdekelne az online verzió!

  4. Az a bizonyos “rendszer” nem csak az online marketingben működik, hanem a teljes életre vetítve – mint ahogyan le van írva lépésről-lépésre Az önmegvalósítás iskolája c. e-bookban – sőt még nagyobb élmény.
    A rendszerszemléletet a mindennapi életben használva korlátlan lehetőségek tárulnak elénk, s mindez harmonizálhat az online marketinggel. A gondolkozásmód és a(z online) marketing között sokkal több az egyezés, mint a legtöbben gondolnák.

  5. Ahogy én látom a cégvezetők online marketing tevékenységét, az elmúlt jó pár év webfejlesztői tapasztalataira alapozva:

    Az első nagy probléma az, hogy a cégvezetők egy weboldalt AKARNAK, hogy majd akkor lesz egy csomó vásárlójuk. Az eszükbe sem jut, hogy a weboldal az nem egy “akarom”, hanem az az online marketing eszköze.
    Ebből az következik, hogy elmennek, szó szerint, mintha csak a Tescóba mennének be, és vesznek egy weboldalt maguknak (igen, nem a cégüknek, hanem maguknak). Van aki még ezen is egy csomót spórol, van aki meg feleslegesen költ el egy csomó pénzt. (hány embert láttunk már akkora plazma tévével hazamenni, hogy alig fért be a kb ugyan annyiba kerülő autójába?! de az fontos!! :)

    és akkor jönnek a problémák…
    – van egy weboldaluk, de semmire sem jó… bár ha jó lenne, akkor sem tudnák, hogy mire kellene használni

    – élik tovább cégük életét az fb-n (amitől én személy szerint a falra mászom – meg akkor minek is költöttek egy csomó pénzt weboldalra?! )

    – és utolsó próbálkozásként elkezdik önteni a pénzt hirdetésekbe… csakhogy igazából nincsenek meg az alapok a hirdetéshez – gondolok itt egy landing page-re, vagy legalább pár tájékoztató oldalra a weboldalukon…

    tehát a rendszerben gondolkodástól még olyan messze vagyunk mint Makó Jeruzsálemtől

    jajj, a hírlevelet ki is hagytam… pedig anélkül nincs weboldal!! :D
    nade ez már egy másik vicces témám

  6. Kováts DÉnes szerint:

    én is örülnék egy online szemináriumnak…

  7. Kováts Dénes szerint:

    gravatar teszt

  8. teszt

  9. Somogyi Krisztina szerint:

    Kedves Zsolt,

    Egy off kérdésem lenne, elnézést kérek érte, de nagyon hálás lennék, ha tudna tanácsot adni. A mai napon felszólított a facebook, hogy a jelenlegi személyes oldalamat azonnal állítsam át üzleti oldallá. Belekezdtem az átállításba, amikor kérte, hogy adjak meg egy másik facebook profillal rendelkező email címet adminisztrátornak, én megtettem a személyes oldalamat. Miután minden további beállítást megadtam és persze lementettem az adataimat, fotóimat, a face elkezdte az átállást, de valamilyen hiba üzenettel megállt az átállás. Jelenleg ott tartok, hogy csak a személyes face oldalamról tudok belépni adminként az üzleti oldalamra. Tehát az üzleti oldalamra amikor megpróbálok belépni a korábbi felhasználónév/jelszó párossal, akkor a következő hibaüzenettel utasít el:

    “Your migration is in process
    Az oldaladból adatlap lesz, hamarosan elkészül. Kérjük, további részletekért nézd meg a leveleidet.”

    Nem hiszem, hogy cirka fél napig tartana a folyamat, vagyis a tényleges átállás. Mi lehet a baj, hogyan fogok tudni simán belépni az üzleti oldalamra? Üzenetben már bejelentettem a hibát a facebook-nak, de azt sem tudom, hogy erre fognak-e reagálni valaha is. Ki tudna segíteni rajtam ebben a helyzetben?

    Üdvözlettel,
    Krisztina

    • Szia!
      Szerintem az alapvetően nem probléma, ha a korábbi email cím / jelszó páros helyett a saját személyes profilod jelszavával tudsz belépni az általad adminisztrált oldalra. Ez így teljesen normális!
      Üdv, Zs.

      • Czibula Richard szerint:

        szia. Kérdeznék én is egyet, ha nem gond :) Velem ugyan ez történt de sajnos én kitöröltem magam az oldalról mert nem akartam , hogy az üzletben mindenki lássa a személyes profilom. Viszont most senki nem tud belépni az üzleti oldalba se én se más. Nem tudod esetleg mi a teendő?

  10. Sziasztok!

    Építgetjük a címlistánkat és most jött el az a pont, hogy szeretnénk rendszeresen és jól mérhetően, után követhetően hírlevelezni. Ti melyik e-mail marketing szoftvert ajánljátok? Melyek azok a funkciók, amelyeket mindenképpen tudnia kell a mai piaci elvárásoknak megfelelően?

    • Szia Alexandra,
      egy kommentben nem lehet erre korrekt választ adni, mert mérlegelni kell az igényeket, funkciókat és a költségeket. Többféle jó megoldás van, szerencsére ma már nagy a választék is, mindenféle konstrukció létezik. Lehet, hogy lesz erről egy blogbejegyzés, de addig is ha részleteiben érdekel kikhez lenne érdemes fordulni, akkor kérlek töltsd ki ezt az űrlapot: htt://oma.hu/wanted
      Üdv, Zs.

Szólj hozzá!

*