Mi vár Rád az online marketing területén 2015-ben?

Átgondoltuk, összegeztük, és most leírjuk Neked azokat a trendeket, melyek mentén szerintünk a legbiztosabb a siker 2015-ben. Figyelj, és gondold át melyek azok a pontok, ahol fejlődnöd változtatnod kell! Semmiről sem maradtál még le, év eleje van, van idő mindent kivitelezni, csak csináld!

Online marketing trendek 2015 - OMA.hu

Kezdjük:

Van állandó friss tartalmad?

Az óriási reklámzaj miatt egyre immunisabbá válnak a direkt hirdetésekkel szemben a felhasználók. Ezért arra figyelnek, aki nem próbál meg egyből értékesíteni számukra. A tartalommarketing nem más, mint folyamatosan olyan értékes tartalmat sugározni, amely képes megfogni az emberek figyelmét és érdeklődését egy bizonyos téma iránt. Az így bevonzott érdeklődők úgy kapják meg az őket érdeklő információkat, hogy nem érzik, hogy fenntartással kellene kezelni a tartalom előállítóját, hiszen, az nem akar nekik semmit eladni. Így sokkal könnyebben kialakul a bizalom és a kötődés a kommunikátor (vállalat, brand) és a tartalom fogyasztója között.

A tartalommarketing segítségével észrevétlenül tudod terelni az érdeklődőket az igényesebb (drágább) megoldások felé és remek lehetőség egyben a cég szakértői imázsát is felépíteni a leendő vásárlókban, hogy aztán ne legyen kérdés, hogy kinél vásárolnak.

2015-ben már egyre több vállalkozás ismeri fel ennek a jelentőségét és kezdi megtölteni értékes tartalommal a rendelkezésre álló saját és közösségi felületeit, éppen ezért a zaj ezen a területen is nőni fog. Ügyelj tehát hogy jobb, érthetőbb, fogyaszthatóbb, és a célcsoportnak relevánsabb és aktuálisabb tartalmat kínálj mint mások!

Láss a számok mögé, és dönts okosan!

Egyre inkább előtérbe kerül a hatékonyság az online reklámkiadások terén is, ezt pedig csak úgy lehet szem előtt tartani, ha egzakt, számokkal igazolt megtérülése van a hirdetéseknek. Ezen felül egy honlap látogatóinak még teljesebb és kényelmesebb kiszolgálását is nagy mértékben segítik a látogatói viselkedés elemzések, amelyek szintén méréseken alapulnak. Egyre növekszik az igény a jól beállított mérési rendszer iránt. Az eszközök rendelkezésre állnak bárki számára (pl. Google Analytics), azonban tudásra van szükség a működtetésére.

A vállalati tréning felkéréseink alapján azt látjuk az elmúlt pár hónapban, hogy a hazai vállalkozások között 2015-ben minden bizonnyal a webanalitika lesz a sláger téma az online marketingen belül. Az egyik legköltséghatékonyabb megoldás ugyanis az, ha ugyanabból a pénzből jobban, hatékonyabban tudsz reklámozni.

Ugye Te is remarketingelsz?

A remarketing olyan high-tech hirdetés célzási megoldás, amely lehetővé teszi, hogy meg tudjuk állapítani a felhasználóról, hogy járt-e már korábban a honlapunkon, sőt azt is tudhatjuk róla, mely aloldalainkat nézegette, ezért sejthető, hogy mely termékünk vagy szolgáltatásunk után érdeklődött már korábban, így a számára releváns terméket tudjuk hirdetni. Már jó pár éves múltra tekint vissza a remarketing, az elterjedése mégis sokat váratott magára.

A legtöbb vállalkozás esetében előnyös a remarketing hirdetések kihasználása, különösen ott, ahol nem azonnal döntenek az érdeklődők a vásárlásról. Beállítás kérdése, hogy mennyi ideig szeretnénk őket még elérni az utolsó látogatás után hirdetésekkel. Vásárlói szokásokhoz, a döntési ciklushoz lehet igazítani a remarketing kampányt.

Óriási ütemben fejlődnek a legnépszerűbb hirdetési rendszerekben (Google AdWords, Facebook) a remarketing célzás beállítási lehetőségei, és egyre több hirdető ismeri fel a jelentőségét. 2015-ben hatalmas robbanásra számítunk a remarketing használatát illetően, illetve további még szofisztikáltabb technikai megoldások fognak napvilágot látni ezzel kapcsolatban.

Egyre többet költünk reklámokra

A digitális reklámköltés jelentős növekedését várjuk (becslésünk szerint 15-20%-kal fog növekedni az online költés 2015-ben). A különböző online hirdetési szegmensek között a közösségi média és a mobilfelhasználókra célzott hirdetések növekedése lehet a leglátványosabb. Ami még egy figyelemre méltó trend, hogy egyre több nagyvállalat csoportosítja át TV hirdetésekre szánt büdzséjét online videohirdetésekre.

Az email marketing nem a múlté!

Talán meglepő, hogy egy 2015-ös online marketing trendeket bemutató bejegyzésben egyáltalán beszélünk az email marketingről,  pedig bőven itt a helye a trendi megoldások között, igaz nem úgy mint régebben. Nagyobb a verseny, egyre több a spam, folyamatosan erősödik az emberek önvédelmi mechanizmusa ezek ellen. Egyre kevésbé szeretnek feliratkozni, más hívószavak kellenek, más motiváció szükséges, hogy megkapjuk az emailcímet, és egyre több technikai kritériumnak kell megfelelni ahhoz, hogy az üzenet a végén célba érjen, és olvasható, élvezhető maradjon bármilyen eszközön.

Az email marketing a mai napig az egyik legfontosabb és legköltséghatékonyabb online marketing eszköz, főleg akkor, ha kihasználjuk azokat az automatizált megoldásokat, amelyek hazánkban még széleskörűen nem elterjedtek. A trend már az egyénre szabott, automatikus, de mégis tömegesen küldött tartalom. Igaz ennek gyors térnyerésére nem számítunk, hiszen ezek használata feltételez némi edukációt és egy bejáratott, igényes marketingszoftvert.

Minden a videózásról fog szólni!

Egyes felmérések szerint a 2017-re a teljes webes forgalom 3/4-e a videózáshoz fog kötődni. Ha ma valaki egy email tárgymezőjében használja a “video” szót,  az átlagosnál akár 20%-kal magasabb megnyitási arányokkal is számolhat – érdemes tehát az egyes online marketing megoldások közötti kapcsolódási lehetőségeket is kihasználni.

A videók megtekintésének exponenciális növekedése egyértelműen a mobil tartalomfogyasztás térnyerésével magyarázható. Ma már sokkal szívesebben néznek meg a látogatók egy pár perces videót, minthogy annak a néhány oldalas írásos lenyomatát elolvassák. Ráadásul a videó jelentősen lecsökkenti a szkennelés (átolvasás) lehetőségét, hiszen míg egy szöveget könnyen végiggörgetünk, átugrunk benne részeket, a videónál nem jellemző a “beletekerés”.

A videókkal kapcsolatban fontos azt is megjegyezni, hogy eddig egyértelműen a YouTube uralta ezt a területet, de a jelek azt mutatják, hogy a Facebook bejelentkezett erre a pozícióra, és egyre erőteljesebben dolgozik azon, hogy kiszolgálja a fogyasztók és persze a marketingesek igényeit. A Facebokra feltöltött videók jóval nagyobb elérést kapnak, mint egy ugyanitt megosztott de a YouTube-ra feltöltött videó, valamint a videók minőségén is sokat javított a közösségi oldal az elmúlt időszakban. A marketingesek a videók analitikájáról egyre professzionálisabb jelentéseket tudnak létrehozni, legyen szó Facebookos vagy YouTube-os videóról, és persze mindkét rendszerben a reklámozás terén is egyre több az újdonság. Ebből a párharcból pedig, mi marketingesek csak jól jöhetünk ki, hiszen egyre profibb eszközökkel tudjuk videós üzeneteinket eljuttatni a potenciális célközönséghez.

Hatalmas a reklámzaj, de van kiút

Talán nem túlzás azt állítani, hogy az okos eszközök révén a cégek beférkőztek az emberek legintimebb privát szférájába. Ugyanakkor az is igaz, hogy az emberek többsége az elmúlt évtizedben szinte immunissá vált a reklámokra. Így 2015-ben azok a cégek tudnak nyertesen kikerülni a reklámzajból, melyeknek szokatlan helyeken, szokatlan formában és rendkívül releváns tartalommal sikerül megszólítaniuk a célközönségüket. Ehhez azonban okos, és tudatos marketingre van szükség, ebben pedig még van hova fejlődni 2015-ben Magyarországon.

Mikroszegmetáció és a BIG DATA: ugye így csinálod?

A piac soha nem egy homogén közösség, hanem minden esetben különböző fogyasztói csoportok összessége. Az ügyesebb marketingesek már évek óta dolgoznak azon, hogy a piacot a lehető legszűkebb réspiacokra bontsák fel. Az egyes csoportok tagjai nagyon egyforma tulajdonságokkal rendelkeznek, nem csak annyi a közös bennük, hogy például egykorúak, hanem messzemenőkig azonos tulajdonságokkal rendelkeznek akár egyéb demográfiai, geográfiai, pszichográfiai és szociográfiai adatokban is.

A trend az, hogy egyre több csatornán használjuk a BIG DATA lehetőségeit, és ezekből az adatokból szegmentálunk, szűrünk, és tesztelünk.  Az adat a XXI. század legértékesebb valutája, ennek megfelelően azt birtokolni, és felhasználni az egyik legfontosabb lépcsője a sikeres marketingnek.

Mobil, mobil, mobil: lehet hogy el vagy késve?

2015-re végérvényesen átszőtte a mindennapjainkat az internet, a zsebünkben, a kezünkön, az autónkban és a szemünk előtt is ott a rengeteg információ. Azok a cégek, akik ma még nincsenek felkészülve erre az ezerféle eszközön lehetséges tartalom fogyasztásra, biztosan vesztesei lesznek ennek az évnek. 2015-ben már csak azok a cégek könyvelhetnek el jelentős eredményeket, melyek eszköz független és letisztult egyszerű felhasználói felületekkel várják a konkrét üzleti célokat végrehajtó a látogatókat.

Ugye a Te honlapod is mobilbarát már?

A konverziós útvonalak szerepe

Az online megjelenési formák sokszínűsége és a webanalitika fejlődése eredményezte, hogy ma már sokkal összetettebben gondolkodunk a hirdetések eredményességéről. A vásárlást megelőző időszakban jellemzően akár többször, többféle csatornán keresztül találkoznak az érdeklődők 1-1 vállalkozással, illetve azok termékeivel. Vannak olyan megjelenési formák, amelyek tipikusan az első találkozási pontot jelentik, majd más csatornák a vásárlási gondolat megérlelődésében játszanak komoly szerepet, míg a legtöbb konverzió (vásárlás, ajánlatkérés, visszahívás kérés, röviden a hirdetési cél teljesülése) jellemzően a keresőkből szokott érkezni.

Nem szabad megfeledkezni arról, hogy a keresőkön kívüli megjelenések mind-mind hozzájárultak a konverzióhoz. Sőt elképzelhető, hogy ha az első találkozás lehetőségét elvennénk, akkor nem is jönne létre a kívánt végkifejlet. Ezeket az útvonalakat – a megfelelő tudás birtokában – ma már bármelyik hirdető képes feltérképezni.

2015-ben egyre több olyan integrált online kampányt fognak tervezni a hirdetők, amelyben tudatosan építik fel ezt a konverziós útvonalat és a megfelelő pontján a folyamatnak a megfelelő információt adják az érdeklődőknek, mert tudják, hogy a hatékony hirdetési  kampány több lépésben éri el a felhasználókat, melynek lépései mind-mind összefüggésben állnak egymással. Egyre nagyobb hangsúlyt fognak fektetni a hirdetők az online hirdetési formák sokféleségére és azok tudatos összehangolására.

***

Láthatod, hogy 2015-ben mi nem abban látjuk a jövőt, hogy az ügyfeleid, okosórát hordanak, és ott kell majd reklámoznod, és nem is abban, hogy egy eszközt válassz ki és csak ott marketingezz, és minden mást dobj el. Nem. Az eszközök változnak, egyes elemek frissülhetnek, de a logika ugyanaz: RENDSZERT kell felépítened (melynek fontosabb elemeiről fentebb olvashattál). Egy láthatatlan marketingrendszert, mely a háttérben dolgozik, és Neked csak irányítani kell, és csavargatni a potmétereket, azaz optimalizálni.

Persze lehet mondani, hogy a fenti lista nem teljes, ez nézőpont és fókusz  kérdése. Ha úgy érzed van olyan trend, ami még beleillene a posztba, vagy Nálad ebben az évben az lesz a fő irányvonal, akkor feltétlenül írd meg hozzászólásban!

Sok sikert a megvalósításhoz 2015-re!

Comments

  1. Köszönöm, ez egy remek összefoglaló, és azon túl, hogy iránymutató, több ponton is megerősítést adott.

  2. A legfontosabb szó valóban a fejlődés, és tanulás ezen a területen.A tegnap eszközei ma már nem mindig működnek. És igen a videózás egyre népszerűbb és fontosabb marketing eszköz, nálunk is az online hálózatépítésben.

    • Hát igen, az eszközök… Nagyon érdekes, hogy az online marketingben az eszközök fejlődése, újak megjelenése alakítja a stratégiát is, pedig a klasszikus marketingben úgy tanítják, hogy először a stratégiát alkossuk meg, utána szedjük össze, milyen eszközökkel tudjuk kivitelezni. :-)

  3. Köszi a legjobbkor jött a cikk,még hezitáltam, de megspóroltátok a jegyem és időm a Magyar Marketing Konferenciára….ebből még a video és a mikroszegmentáció valamint a még precízebb mérés hiányzik, azt hiszem ezzel lesz elég feladat az idén.

  4. Remek összefoglaló, köszönöm. Szívesen olvasnék esettanulmányokat olyan cégekről, ahol használnak marketingrendszert. :-)

  5. Zsadányi Valéria szerint:

    Köszönöm ezt a kimagaslóan jó összeföglalását a ONLINE MARKETINEK.
    Remek gondolatok, hogyan tudjuk a javunkra forditani a közösségi médiát.
    Megerősitést kaptam az Ön cikke által, hogy igazán most JÓKOR VAGYOK A LEGJOBB
    HELYEN!

  6. Tudom! Tudom! Online Marketing meg Akadémia, de…

    Az offline és az online/offline átjárást és vice versa jelentőségét kihagytátok, főleg KKV-nál kisebbek számára akik regionálisan szolgáltatnak, kimondottan régiúj lehetőség lehet postai levél, vagy annak látszó szórólap. Ezen kívül a Big Data, kissé felületesre sikeredett, pedig pont az egy melós, de jól használható, ha jó kezekbe kerül.

    • Igen, ez a cikk az online-ról és az újdonságokról szól, ezért nem írtunk offline lehetőségekről.

      A Big Datáról annyit, hogy a legtöbb marketinges nem saját rendszerben követi a felhasználók tulajdonságait, szokásait, jellemzőit, sőt még csak nem is vásárol drága kutatásokat, nem foglalkoztat adatbányászokat, hanem a Google és Facebook hirdetési rendszerei segítségével felhasználja a rendelkezésre álló adatokat. Ezek így annyira nem melós dolog, mert készen kapunk egy csomó beállítási, célzási, szegmentálási lehetőséget ezekből a rendszerekből. Ezeket a célzásokat, meg lehet fűszerezni egy kis saját tapasztalattal, saját remarketinggel stb. De talán majd erről írunk egy másik postot…

      • Amiket a delikvens, saját rendszeréből, vagy FB ill. Google..ből nyer ki azok csak adatok! PONT

        A Big Data, sokkal másabb, sokkal több, ha már erről beszélünk, akkor ne tegyünk egyenlőség jelet. 1 kg hús, 1 kg káposzta, 2 l víz…fűszerek, az még nem toroskáposzta!

        Akit mélyebben, érdekel, hogy hogyan nyerhet ki, szinte korlátok nélkül, nagy mennyiségű adatot, például a konkurens weboldaláról itt egy kiváló leírás:
        http://goo.gl/v4P9GM Keress rá az oldalon a “Blog Scraping” kifejezésre.

  7. Földvári István szerint:

    Remek és nagyon is elgondolkodtató dolgokat olvastam. ONLINE MARKETINGNEK most indúl a jövője, és szerintem most érdemes elkezdeni a biztos alapokat megteremteni hozzá amiből nyugodtan lehet építkezni. A gyakorlati megvalósításról szeretnék olvasni, és cégekről akik már dolgoznak ezzel.

  8. Egy ilyen alapos cikkhez nehéz valami pluszt hozzátenni. Alábbiak talán közhelyeknek hangzanak már, azonban továbbra is érvényesek:
    Ami sosem lesz kisebb jelentőségű: a személyesség.
    Ami nélkül nem lehet nagyobb eredményeket elérni: az automatizálás.
    Aki a kettőt megfelelő módon összekapcsolja hatékony lesz.
    A legjobb reklám továbbra is az elégedett olvasó-hallgató-néző-vevő-ügyfél.
    Ők úgy lesznek, ha valami értékeset adunk, amit más nem tud és méginkább, ha személyesen neki szól.
    Ami a legfontosabb: a folyamatos jelenlét és az állandó megfigyelés, tesztelés, tanulás, alkalmazkodás.
    És mégvalami, amit a marketingesek többnyire teljesen figyelmen kívül hagynak: Az olvasó vagy ügyfél pontosan tudja, mit adunk, és mit akarunk, szó szerint megérzi…
    Ezért az értékteremtés és küldetéstudat magnetikus vonzerőként hat!

  9. Szilvia szerint:

    Ha angol nyelven készítek weboldalt, amit egy angol nyelvű országra célzok, akkor szükséges, hogy ott legyen a honlap tárhelye is? Nem hátrány, ha egy magyarországi tárhelyszolgáltatónál üzemeltetett honlappal próbálok egy másik országban a keresőkben előre jutni?

  10. Solo szerint:

    Tud nekem segíteni valaki? Webes látogatottság növelés témában keresek népszerű könyveket. Előre is köszönöm.

  11. Lívia szerint:

    Sziasztok!

    Mit gondoltok a linkbank.hu, linkpark.hu, linktalalo.hu oldalakról? Ezek már linkfarmnak számítanak, s jobb nem fent lenni ott, vagy ezek és társaik (wyw.hu, lap.hu, magyarlinkgyujtemeny.hu, rsslap.hu, liners.hu, megaport.hu stb.) is jó linkgyűjtő oldalak?
    Wikipedian úgy tudom fent kell lenni, pl. forrás megjelölésként az oldal. Ez helyes megállapítás?

    Előre is köszönöm a válaszokat!

    • Szia Lívia!

      Linkfarmról mindenképpen káros a bejövő link. Linkgyűjteményből még mindig hasznos lehet, ha nem visszük túlzásba és betartjuk a szabályokat. A Wikipédiáról bejövő link pedig egyértelműen hasznos.

      Linkfarm: olyan weboldal, amelyen csak linkek szerepelnek, nincs vagy kevés szövegkörnyezet található rajta, ezres nagyságrendben tartalmaz kifelé mutató linkeket, és egyéb más hasonló oldalakkal szoros link kapcsolatban áll. Az ilyen oldalakat érdemes kerülni, mert a Google a linkfarmokat bünteti. Ilyen szemmel vizsgáld az említett oldalakat.

  12. Gyöngyvér szerint:

    Sziasztok!

    A cégünk most ismerkedik az Adwords különböző kampányaival, a cél egy hatékony remarketing kampány működtetése, azonban a lehetőségeket mérlegelve kérdéseket vet fel a kampányok megtérülésével kapcsolatban. Webshopként működünk és önálló bolttal is rendelkezünk elég széleskörű és árfekvésű palettával az autóalkatrész- és szerszám témakörében.
    Melyik lenne szerintetek a legmegfelelőbb online marketing lehetőség – akár az adwords-ön kívül – amivel kapcsolatban konzultációt kérhetünk?

    Köszönöm válaszotokat!

    • Kedves Gyöngyvér!

      Noha én nagy AdWords fan vagyok, mégsem javaslom, hogy csak az AdWords-re építsétek a marketingeteket, érdemes kipróbálni más lehetőségeket is, és a Számotokra ideális “mix”-et alkalmazni. Ha jól csináljátok, az online marketing egyes elemei egymást erősítik. Ha jól kihasználjátok a szinergiát, akkor 1+1=3 lesz!

      Ha komolyan veszitek az online marketinget és hosszútávon gondolkodtok, akkor mindenképpen ajánlom az átfogó tanfolyamunkat, ott tudunk a leghathatósabb segítséget nyújtani: http://www.oma.hu/live

  13. Tisztelt Márton, és Zsolt!

    Érdeklődnék mit tudnak ajánlani abban az esetben ha nekem nagyon tetszik az Önök oldala, annak anyaga, és szeretném magam belaásni az online marketing világában, de távolság, és idő hiányában nem tudok részt venni egy OMA live 52 órás képzésen. Egyáltalán nem gondolják, hogy ezen képzéseiket akár régiós szintekre is kihelyezhetnék az országban?

    Várom tanácsukat, és ajánlatukat.

    Tisztelettel:

    Horváth Gábor
    Nagykanizsa

    • Kedves Gábor!

      Egyelőre nem tervezzük Budapesttől elérő helyszínen megtartani az OMA Live! képzésünket. Alternatív megoldásként több lehetőséget is tudunk mondani:
      – az 1 napos képzéseinkkel a fenti tanfolyam egy része lefedhető, talán 1-1 napra könnyebb eljönni Budapestre. Szemináriumaink: http://www.oma.hu/1nap
      – az otthoni önfejlesztésre kialakított tudásanyagaink segítségével elég alaposan bele lehet ásnia magát az embernek az online marketingbe, több mint 1.000 oldal. Ehhez a meleg szobából sem kell kimozdulni: http://www.oma.hu/modulok

      Remélem tudtam segíteni a fentiekkel.

Trackbacks

  1. […] Mi vár Rád az online marketing területén 2015-ben? | Online … […]

Szólj hozzá!

*