Email marketing a Facebook korában

Ma Magyarországon már nagyon sok cég használja az emailt marketingcélokra, ki lehet mondani, hogy talán ez a „legősibb” ugyanakkor a legtöbb próbát megélt, és kiállt online marketingeszköz. Az idő azonban halad és mellette folyamatosan jönnek-mennek egyéb marketingmegoldások, amelyek az éppen aktuális trendeket diktálják. Napjainkban ez a trenddiktáló marketing eszköz a cégek fegyvertárában egyértelműen a Facebook.

Azt is ki lehet jelenteni, hogy ma már tízezer számra vannak jelen a Facebookon a magyar cégek, és a Facebook folyamatosan szűkülő ingyenes megoldásai miatt egyre többen kényszerülnek arra, hogy hirdessenek is a közösségi oldalon. Kevesen tudják azonban, hogy a legelső  és a legtrendibb online marketingeszköz kiválóan integrálható.

Az email marketing kombinálása a Facebook hirdetésekkel, soha nem látott lehetőségeket rejt.

Egyrészt a további nagyobb volumenű  adatbázis építésben tud hatalmas segítség lenni, hiszen pár gombnyomás segítségével tudsz akár Te is a már meglévő feliratkozóinkhoz hasonló  érdeklődésű embereket találni a Facebookon, másrészt a már meglévő feliratkozóidat tudod azonnal egy – az emailtől különböző felületen és környezetben –, a Facebookon elérni.

Hányszor, de hányszor futok bele abba az egyébként sokáig jogos felvetésbe, hogy hiába egyre okosabbak a Facebook célzási megoldásai, mégis sok cégnek továbbra sincs arra opciója, hogy megfelelően be tudja célozni a potenciális ügyfeleit a Facebookon. Néhány demográfiai vagy földrajzi alapcélzás mellett kiválasztanak pár érdeklődési kört, de ezzel a kiválasztott célcsoportban még mindig hatalmas lehet a meddőszórás, ami súlyos összegekbe kerülhet az adott cégnek.

Mennyivel egyszerűbb lenne, ha lenne egy olyan adatbázis, amellyel összeegyeztetve a saját ügyfelek adatait (mondjuk email címeit, telefonszámait), bizonyos (jellemzően pszichográfiai) szempontok alapján hozzájuk hasonló potenciális ügyfeleket lehetne találni. Mindezt anélkül, hogy kifejezetten tudni kellene korukat, a nemüket, a tartózkodási helyüket, vagy éppen azt, hogy milyen érdeklődési körrel rendelkeznek.

Ilyen adatbázis pedig létezik, közel 5 millió magyar ember legfontosabb adatait tartalmazza, csak ilyen célokra nagyon kevesen használják.

Úgy hívják: Facebook.

Lehetőség van tehát a saját  emailes adatbázisod más célú felhasználására is! Nemcsak emaileket tudsz küldeni a feliratkozóknak, ügyfeleknek,  ezek az adatok segíthetnek abban, hogy ugyanezeket az embereket elérd a Facebookon, vagy keress hozzájuk hasonló embereket, akiket célzott, szegmentált hirdetésekkel tökéletesen meg tudsz majd szólítani.

A Facebook hirdetések evolúciójában az első mérföldkő a demográfiai célzások megjelenése volt, a második az érdeklődés alapú szűkítések, a mostani, a legérdekesebb és egyben legígéretesebb pedig Facebook remarketing és retargeting megoldásai, azaz az újracélzás.

Újracéloznál?

Arról, hogy hogyan lehet ezt a lehetőséget kihasználni, illetve milyen további kreatív hirdetési és célzási lehetőséget jelent a Facebook és az email marketing kombinálása, a III. Email marketing konferencián beszélek, egy előadás keretében.

Ezen a konferencián tavaly is voltam előadóként, és ez alapján is állítom hogy remek lesz. Nagyon jó témákat boncolgat majd a többi előadó is, és sok érdekes számot lehet majd hallani arról, hogy milyen irányba is megy az email marketing 2014-15-ben. Ha szeretnél Te is ott lenni, akkor jelentkezz, és használd az OMA-2014 kódot a kedvezményedért (-10e Ft!).  Részletek és regisztráció a konferenciára ezen a linken lehetséges!

Comments

  1. Nagyon ötletesnek tartom! :)

  2. LEGÁLIS RADARVÉDELEM GPS detektorral,
    és Innovatív lézer-jammerrel,
    Mls típussal is.

    • Na de Ferenc. Így reklámozni?
      Te vennél bármit attól a szendvicsembertől, aki az asztalodra csap és a képedbe ordítva mondja el az ajánlatát, miközben egy kávézó kerthelyiségében éppen halkan beszélgetsz az egyik ismerősöddel? Mert ez kb. olyan volt.
      Szívesen segítünk, hogy ne ilyen “reklámra” legyen szükséged: http://oma.hu/kmsz

    • Molnár Gábor szerint:

      Kedves Ferenc és Zsolt!

      Én jártam az OMA képzésére. Igaz kettő éve is meg van már, de a cég azóta óriási fejlődésnek indult :) minden tekintetben. (amúgy megint meg kellene látogatnom a szuperintenzívet)

      Zsolt, ha kacsintgat az ember a radarok, blokkolók felé, akkor akár jó reklám is lehet, körülbelül 0.0000001 megtérülési aránnyal. :D
      Annyit Zsoltnak üzennék még, hogy ha ezek után Ferenc veszi a bátorságot és van akkora ereje, hogy jelentkezzen a képzésetekre én biztos, hogy 10% kedvezménnyel indítanék a részére. :) (már csak azért, mert ilyen még nem volt nálatok és Ti mondtátok mindig: -“innoválni, újítani”)

      Ferenc a következő sorok pedig neked szólnak!
      Megnéztem a weboldalt, amire fel akartad hívni a figyelmet, ezért pár észrevételt segítség képen megírnék neked.
      A weboldal neve nagyjából tudatja mivel foglalkozol, de mégsem jön át teljesen. Jobb, ha olyan domain-t használsz, amiben nincs kötőjel, mert így az emberek könnyebben megismerik, jobban emlékeznek rá.
      Nem használsz színeket, túl komor az oldal. Ha nem értenék jobban a technikához, vagy nem tudnám miről szól az oldal, azt hihetném, hogy temetkezési oldalra érkeztem első körben. Az első 1-2 másodperben kell megnyerned a leendő vevőt, különben elmegy. Használj színeket!
      Ha a joomla theme nem ismeri rendesen az ékezetes betűket, lásd Kezdőoldal link, inkább hagyd, ha te magad nem tudod megcsinálni és keress mást. Ettől csak elmenekül a látogató, mert nem ébreszt benne bizalmat.
      A jobb oldali linket, rakd át bal oldalra, mert ott jobban teljesít, mivel az emberek oda koncentrálnak első körben.
      Jobb felső sarokba rakd be minimum a telefonszámodat jó feltünően, hogy el tudjanak érni minél előbb.
      Ja és kapcsold ki a joomlában a keresőbarát url-ek részt. Globális konfigurációban találod és akkor menni fognak rendesen a linkelések. Erre a JOMSEF programot ajánlom.
      Használj képet, persze ne túl sokat, de kellenek a képek, mert vezeti a tekintetet.
      Ha mindig ennyire lassú, menj át másik szerverre. A gyors oldalaké a jövő.
      Ami még lényeges, hogy kezdőként, ne félj “lopni” a nagyoktól. Nekik már bevált, ők már tanultak a hibákból, ők már sokat fizettek a működő üzleti modellért. Neked csak le kell másolni és újítani azt.

      Amit még hozzáfűznék Ferenc, hogy a fentebb leírt tudás nagyrészét az OMA képzésen szereztem meg. Amiket leírtam az tudásom 1 százalékát sem közelíti meg, amit a srácok tanítottak.

      Üdvözlettel:
      Chokito

      Másoknak meg üzenem, hogy ne ítéljétek el Ferencet. A tudást nektek is meg kellett szereznetek. Inkább add segítő kezed Te is azoknak, kik rászorulnak.

  3. Több helyen összefűzik a meglevő email adatbázist a facebook adatokkal, így pontos képet kapnak egy (újra)célzás hatékonyságáról (is).
    Volt már hasonló BigData projektünk is, mondjuk nem Magyarországon – elég érdekes dolgok jöttek ki. A megrendelő kapott néhány olyan mankót a célzás beállításához, amivel igencsak megnövelte a hirdetési hatékonyságot…

  4. teszt szerint:

    hány karaktert lehet elküldeni maximum? Vagy ti engedélyezitek?

  5. teszt szerint:

    Ok. Most már tudom :)

  6. Sziasztok,

    A facebook retargetingben, ki lehet szűrni, hogy pontosan melyik e-mail címet tudta beaonosítani a facebook? PL 1000 feltöltött címből felismert 560-at, van arra mód, hogy megtudjam melyik 560 volt az?

    • Helló Zsolt!
      Nem lehet kiszűrni az eredményt, ezt a FB ne köti az orrunkra. Csak a számot, és a felismert adatok arányát láthatod. Valószínűleg ennek adatvédelmi okai vannak…
      Üdv, Zs.

  7. Tisztelt Gombos Zsolt!

    A még gyerekcipőben járó cégnek melyben dolgozom segítségre lenne szüksége az Online Marketing és Facebook marketing világában. Ebben kérném/kérnénk a segítségét!

    Köszönettel: Kovács Dávid

Szólj hozzá!

*