Remarketing – Gondolatolvasó hirdetések

Az internet előre törésével a hirdetési célzások egyre finomodtak. Már a mondanivalót a kontextushoz tudjuk igazítani, vagyis az adott szövegkörnyezethez illeszkedő hirdetéseket tudunk megjeleníteni, vagy gondolj például a keresési hirdetésekre, ahol a keresésekhez képest releváns üzenettel tudunk megjelenni.

A további fejlődés lehetővé tette mára azt is, hogy bizonyos hirdetési rendszerekben (Facebook, AdWords Display Hálózat) még több információt ismerjünk a felhasználókról, tudunk célozni nemre, korra is és bizonyos esetekben még egy sor további jellemzőre is. Vagyis még inkább testre tudjuk szabni a reklámüzenetet az érdeklődőnk számára.

A “titok”, a remarketing!

A remarketing egy olyan high-tech hirdetési megoldás, ami az eddigieken felül azt is lehetővé teszi, hogy meg tudjuk állapítani a felhasználóról, hogy járt-e már korábban a honlapunkon, sőt azt is tudhatjuk róla, hogy mely aloldalainkat nézegette, ezért sejthető, hogy mely termékünk vagy szolgáltatásunk után érdeklődött már korábban. Ugye Te sem ugyanúgy szólítasz meg egy idegent, mint egy ismerőst?

Így online hirdetéseinkkel eljutunk az okos boltos szintjére, azaz nem mindenkinek ugyanazt a beköszönést fogjuk mondani, hanem sokféle szempont szerint be tudjuk kategorizálni az érdeklődőt és ennek megfelelően testre szabott köszönéssel, kérdéssel, üzenettel tudjuk fogadni.

Gondolj bele, kis túlzással a hirdetés megvizsgálja, hogy éppen kinek fog megjelenni és intelligens módon az érdeklődőhöz igazítja magát, automatikusan.

Kulcsszó a mikroszegmentáció!

A boltos is úgy tud hatékony és testre szabott lenni, hogy igazából beskatulyázza a betérő embereket:

  • fiatal – idős,
  • férfi – nő,
  • járt már itt – még nem láttam,
  • legutóbb a kávédarálókat nézegette, de nem vásárolt
  • múltkor vásárolt egy porszívót (megkérdezem, nem vesz-e porzsákot hozzá), stb.

Ez nem más, mint a mikroszegmentáció, vagyis az érdeklődőinket minél finomabb felbontással valamiféle közös tulajdonság (profil) alapján szétszedjük sok kis csoportra, és ezeknek a csoportoknak külön kommunikálunk. Mást mondunk, más terméket ajánlunk, máshogy érvelünk a különböző csoportokban. Addig kell finomítani a szegmentációt, amíg az érdeklődők túlnyomó többsége annyira személyesnek érzi az üzenetünket, mintha egy élő, intelligens lény direktben neki mondaná – mindezt automatizáltan.

Mikroszegmentáció

Egy honlap látogatóinak kis százaléka vásárol, kicsivel több látogató feliratkozik (ha van ilyen lehetőség), de a nagy többség sarkon fordul anélkül, hogy üzleti eredményed származott volna abból, hogy drága pénzen honlapot tartasz fenn a számukra. Ez volt egészen eddig, de mivel meg tudod célozni a korábbi látogatóid remarketing hirdetéssel az AdWords és a Facebook rendszerében, így további – nem elhanyagolható – esélyt kapsz a vevőszerzésre!

2009. tavasza óta létezik a Google AdWordsben remarketing, a Facebookon 2013. év vége óta érhető el nyilvánosan a hirdetők számára ez a célzási lehetőség.

Az AdWordsben már jó pár éves múltra tekint vissza, mégis az elterjedése sokat váratott magára. Egyrészt korábban bonyolultabb volt beállítani mint most, másrészt sokkal több beállítási lehetőség rejlik már benne, mint korábban.

Facebookon még viszonylag friss ez a megoldás, azonban még az AdWords rendszerélhez képest is másabb, és innovatívabb célzási megoldásokat adott a kezünkbe.

A remarketing mára divatos műfajjá vált, sokan alkalmazzák, de sokan leragadtak a legalapabb szinten, csak kevesen művelik igazán ügyesen.

Példák, ötletek

Remarketing segítségével egy sor egzotikus célzást megvalósíthatsz! Például:

  • Az már alap, hogy a különböző aloldalaidat megtekintőknek külön hirdetsz. Vagyis, amelyik terméked után érdeklődött a felhasználó, azzal kapcsolatos hirdetéseiddel találkozik.
  • Akár egy időtartamot is be lehet állítani és mondjuk a vásárlás után 30 nappal elindulnak  a hirdetéseid a vásárlás utáni 60. napig, arra buzdítva a korábbi ügyfeled, hogy vásároljon megint Nálad. Rendszeres fogyasztási cikkek esetében ez a megoldás aranybánya. A felhasználó még lehet, hogy nem tudja, hogy szüksége lesz pl. új nyomtatópatronra, de amikor kifogy, már ott lesz a hirdetésed lépten-nyomon!
  • Bizonyos termékedhez sok-sok kiegészítőt lehet venni Nálad? Akkor upsell célból hirdess azokra, akik megvették a terméked. Pl.: egy felső kategóriás fényképezőgépet vesz Nálad valaki, utána 1 hónapig “bombázd” a kiegészítők hirdetéseivel! Állvány, objektív, vaku, hátizsák, van egy csomó minden, amit még eladhatsz neki! Ne hagyd futni!
  • Nem tudja eldönteni a látogatód, hogy LCD TV-t vagy LED TV-t vegyen? (Látod, hogy vannak olyan felhasználók, akik mindkét termékcsoport oldalait nézegették, de még nem vásároltak.) Segíts nekik, írj egy összehasonlító cikket és hirdesd nekik ezt!
  • Jeleníts meg más hirdetéseket azoknak a felhasználóidnak, akik már feliratkoztak (nekik mehet a direkt sales) és más hirdetéseket azoknak, akik még nem a feliratkozóid (nekik pedig mehetnek a csali hirdetések). Ezt a Facebookon, de akár a Google keresésekben is meg tudod csinálni!
  • Leiratkozott valaki? Sebaj, majd fog találkozni a hirdetéseddel (direkt a leiratkozókra célozva), hogy ha nem akar emailen követni, csatlakozzon Facebook táborodhoz!
  • Van egy jópofa (reklám)videód? Hirdess azokra célozva, akik ezt látták a YouTube-on! Folytasd a gondolatmenetet, monetizáld az érdeklődést!
  • Kezeld rendszerként a hirdetéseid, és érd el ugyanazokat az embereket ugyanazzal az üzenettel, de más felületeken! Ha egy látogató folyamatosan azzal a termékkel, szolgáltatással találkozik a Tőled származó hirdetésekben, amit a honlapodon látott, akkor előbb utóbb vásárolni fog. És tudod őt befolyásolni egyszerre Facebookon, AdWordsben, vagy akár emailen is.

A hasonló közönségek célzása pedig a meglévő remarketing listáiddal megjelölt felhasználók tulajdonságaihoz, demográfiai jellemzőihez, érdeklődési köreihez hasonló felhasználók elérését teszi lehetővé! A Facebookon viszont begyűjtött emailcímeid alapján beazonosítható felhasználókra is célozhatsz, vagy akár a hozzájuk hasonlókra! Érd el a meglévő ügyfeleidhez kísértetiesen hasonló embereket!

Remarketing ötletek

Konklúzió

Az eszköz rendelkezésedre áll! Ezeknek a „gondolatolvasó” hirdetéseknek csak a hirdető fantáziája és kreativitása szab határt.

Nem a Google és nem a Facebook hirdetési rendszere az intelligens, hanem azok a beállítások teszik őket intelligenssé, amit beletáplálsz. Vagyis Neked kell kellő tudással rendelkezned ahhoz, hogy ilyen testre szabott hirdetéseket tudj futtatni.

Ne feledd:

A hirdetések mindig visszatükrözik a hirdető intelligenciáját.

Fejleszd Magad (még akkor is ha “csak” döntéshozó vagy, mert Neked is lehetnek jó meglátásaid, az AdWords szakid meg kivitelezi majd), láss tisztán a pályán, hogy igazán ravasz és verhetetlen hirdető legyél!

Érdemes lesz figyelni az OMA háza táját, mert ehhez nyújtunk hatékony támogatást! (Erről egyelőre többet nem mondhatunk, de az biztos, hogy megint az első fecskék fognak a legtöbbet profitálni belőle.)

A fentiek alapján Neked milyen remarketing koncepció jutna eszedbe saját hirdetéseidnél? (Gondolkodni ér!)

Comments

  1. A legjobb az lenne, ha a kosárban hagyott termékkel “zaklathatnám”. :) Jómagam nagyon gyakran találkozom ilyen hirdetésekkel, de nem tudom hogyan kell beállítani. (Állítólag termékenként lehet most csak.) Azt is látom, hogy gőzerővel halad a Google Shopping magyarországi bevezetése, szerintem már nem sok híja van, hogy induljanak (illetve induljunk vele), talán akkor könnyen meg lehet csinálni. Habár nagyon elgondolkodtató ez a cikk is:
    http://www.hir24.hu/tech-tud/2.....es-piacot/

    • Az, amiről írsz, a dinamikus remarketing és Google Kereskedői Központ-fiók szükséges hozzá, ami kis hazánkban még nem elérhető, de a saját weboldaladon is rengeteg lehetőség van addig is!

    • Saját fejlesztéssel ez is megoldható. Ezt ugye az alap mezei webshop motorok nem kezelik. Ámde számos módon el lehet indulni pl, az általad említett kosárban hagyott termékekkel. Mondjuk ha legközelebb visszajön mást is ajánl neki a rendszer, vagy x nap után kiküldeni neki egy mailt, hogy nem fejezte be a vásárlást, rá x napra megint egy mailt, hogy kapsz x% kedvezményt, ha megveszed stb. Természetesen ez mind független az AdWordst-től, viszont ez is egy jó kiindulópont.

      • Ez a lényeg! A saját weboldal az saját weboldal. És ott is ki lehet építeni trükkös megoldásokat, integrálni lehet AdWords és Facebook haladó hirdetési megoldásokat.

    • ez az ún. kosár elhagyás (cart abandonment; erre keresve számos angol nyelvű irodalmat találsz) esete, több opció is játszhat:

      1. a legegyszerűbb amikor close gomb megnyomására feljön egy popup, ami ajánlhat:
      – kedvezményt
      – feliratkozást ár(u) figyelőre
      2. Jó felépített tesztelt értékesítési szöveges webáruház esetén, több lépcsős checkout első részeként be kell kérni a mail címet, így egy betárazott értékesítési rendszerrel megnyerhető.

      • Ez az előre emailcím bekérést is okosan kell csinálni, mert ha már az elején túl sok mindent bekérünk, akkor csökken a konverziós arány és az első lépésnél sokan lemorzsolódnak.

        • Re:
          idézném magam:
          “Jó felépített tesztelt értékesítési szöveges webáruház esetén, több lépcsős checkout első részeként be kell kérni a mail címet,”

          de erről nemnekem kellene Neked regélnem, hanem viszont, hogy hogyan kell ezt csinálni ;)

    • egy opció lehet: optimonk.hu

      • Tamás szerint:

        Láttam Optiminkot, de hihetetlen drága, keress rá, hogy Exit popup, és rengeteg ingyenes kódot dob.

        • ott a pont! ;) de…

          bár magam is használtam (több félét is), vannak érveim egy s másik ellen v mellett, optimonk is csak egy a sok közül. Ellenérvnek sok mindent fel szoktam sorolni a cuccok ellen, de nincs köztük az ár, hisz nem kiadásról, hanem befektetésről beszélünk, s ha csak nem a gagyiiparban dolgozol, akkor behozza az ár többszörösét, ha nem működik a dolog bármi okból, akkor azt ingyenes megoldással sem szabad!

  2. Köszi Márton a kiigazítást. Nem Shoppingot akartam mondani, hanem a “Mercant Centert”, vagyis kereskedői központot, ahogy te mondtad!

  3. Egyszer nézegettem az ebay-en zoknikat, aztán utána mindenféle ruhát próbált javasolni. Az a probléma, hogy csak találgathat a rendszer. Amikor a felhasználó nemcsak látogatás, hanem komolyabb érdeklődés alapján kap ajánlatokat, az relevánsabb.
    Az igények is változnak. Lehet, hogy egyik pillanatban kell a TV, a másik pillanatban már nem. Ennek ellenére bombázva lesz folyamatosan ajánlatokkal, cikkekkel.

    • Amiről te beszélsz az független a remarketingtől, ugyanis az egy ajánlórendszer, amely saját, vagy külső forrásból beépített fejlesztést takar. Az ajánlórendszer sikeressége, pedig attól függ, hogy a mennyire mély szinten alkalmazzák a mesterséges intelligencia elemeit.
      Az igények változnak, ezért nem olcsóak az ilyen rendszerek, hogy pontosan lehessen azt ajánlani, amire ténylegesen szüksége lehet. Másfelől számos adatra is szükség van, lehet. Az ebay rendszerét nem ismerem, de elképzelhető, hogy idő kell neki mire megtanulja mit szeretnél, a zoknikból, pedig csak tippelni tudott :)

  4. Nagy Patrik szerint:

    Szuper cikk :)

  5. Egy webshopban nagyon egyszerű megoldani, hogy akik félbehagyták a vásárlást (tehát már megvan legalább a neve és email-címe) annak 2-3 nap múlva küldjünk egy udvarias automatikus emailt, hogy esetleg szeretné-e befejezni a vásárlást, illetve ha kérdése lenne, akkor szívesen segít neki az ügyfélszolgálat. Jómagam is beépítettem ezt egy webáruházba kb 5-6 évvel ezelőtt és azóta csodák csodájára megnőtt a forgalom és csökkent a kosár elhagyás :)

    • Igen, de ez csak akkor van, ha előre bekérted az emailcímet, vagy csak a regisztrált felhasználók tudnak rendelni… Viszont egyre jobban szeretik a felhasználók a regisztráció nélküli rendelési lehetőséget. Jobban konvertál a szisztéma, ha nem tesszük kötelezővé a regisztrációt.

  6. BB szerint:

    Én sokszor találkozok olyan hirdetésekkel, ami nekem már nem aktuális, mert megvettem a konkrét reklámozott terméket (nem kiegészítőt, magát a terméket). Ez sokszor még fél évig is megy, ami nagyon visszatetsző és a hirdetők / hirdetési rendszerek figyelmetlenségéről, intelligenciájának hiányáról tanúskodik. Sajnos sem a google adwords, sem a facebook hirdetéseknél nem tudom ezzel az indokkal letiltani a hirdetéseket (Köszi, már megvan).

    • Megoldás:

      – AdWords ReMarketing: töröld a cookiekat a böngésződből

      – FB tiltsd a hirdetést! Keresd a hirdetés jobb felső sarkában lefelemutató “nyilacskát” ;)

    • BB, teljesen igazad van. Lehet ezt (a hirdetéseket) sokkal ügyesebben is csinálni. Pl. jobban megválasztani azt az időtartamot, amíg még érdemes piszkálni a korábbi látogatót hirdetésekkel, a legtöbb hirdető nem állít be gyakoriságkorlátot és agyon idegesíti a folyton megjelenő hirdetésével a szerencsétlen érdeklődőjét, illetve elfelejtik kizárni a célzásból azokat, akik időközben mégis vásároltak. És még egy sor apró trükk, amivel el lehet kerülni azt a jelenséget, amiről beszélsz.

      • Kata szerint:

        Sziasztok! Tudnátok abban segíteni, hogy a Facebookon hogy lehet gyakoriságkorlátot beállítani a hirdetésekhez? Sehogy sem találom. Vagy csak Adwords-ben lehet? Előre is köszi!

        • Szia Kata!
          nem egyszerű feladat ezt megoldni, mert a FB nem kínálja tálcán ezt a lehetőséget. Nemsokára írunk róla egy blogbejegyzést, abban részletesen benn lesz a megoldás (bár még 1x mondom a megoldás nem kiforrott, inkább félmegoldás még…)
          Üdv, Zs.

          • Kata szerint:

            Szia Zsolt!
            Köszönöm, kíváncsian várom a posztot, mert minden félmegoldás érdekel. :) Ezen kívül arról is szívesen olvasnék, hogy milyen szempontokat érdemes figyelembe venni a gyakoriságkorát meghatározásakor pl. 1 Display kampány esetén… :)

  7. Emil szerint:

    Mivel saját webshoppokkal is rendelkezem, illetve vásárlóként is megjelenek a webáruházak piacán, így nagyon vegyesek az érzelmeim a témával kapcsolatban. Egyrészről most már megértem, hogy miként képes a google az „üldözésemre” másrészt hatékonynak is tartanám, ha……..
    ……….nem idegesítene és nem érezném zaklatásnak azt, hogy a neten való szörfölés folyamán felkeresett weboldal követ és folyamatosan „bombáz” azzal az információval, mely még csak véletlenül sem érdekel, mivel az oldalt csak egy cikk, egy kép, vagy valami – éppen aktuálisan beszerzendő – információ miatt látogattam meg. Sokat gondolkodtam ezen, hogy miért is zavar engem és miért is nem kedvelem (itt nagyon diplomatikusan fogalmaztam). Miért zavar az engem, ha bármelyik piacon – egy pillanatnyi hóborttól vezérelve – rápillantok egy termékre az árus pultján és ő azonnal vásárlási szándékként értelmezve támadásba lendül. Persze én menekülésre fogom és mindent akarok csak vásárolni nem. Miért zavar az engem, ha megfosztanak a vásárlás élményétől és rámtukmálva a terméket úgymond kényszerből vásárolom meg.
    Én nagyon óvatos duhajkodásra intenék mindenkit a témában, mivel nem lehet tudni, hogy 10 „lekövetett” vevőből valójában mennyi fog vásárolni. Talán nem is csak az kérdés, hogy akik vásárolnak azok tényleg a remarketing miatt vásárolnak, hanem az, hogy akit elérünk, utolérünk ilyen módon és nem vásárol, na ő mit gondol rólunk, azaz az oldalunkról. Mi idegződik be a márkánkról benne és a legközelebbi észlelésnél miként jönnek elő ezek az élmények.
    Az én termékeim az áruházakban minőségiek, így nem az impulzív vásárlók a célpiacom, hanem azok, aki tudják, hogy mit vesznek és miért nálam.
    Az ötlet az nagyon jó, de a márkaépítésnél nagyon figyelni kell, hogy ez az ötlet épít-e vagy rombol. Én biztos, hogy nem fogok ilyet használni.

    • Eggyel feljebb írtam, hogy mitől lesznek idegesítőek, ha rosszul csinálják:
      https://www.online-marketing-akademia.hu/blog/2014/05/remarketing-hirdetesek/#comment-18783

      Én nem jelenteném azt ki, hogy azért mert vannak rossz példák előttem, én inkább nem csinálom. Ha találkozol egy agresszív értékesítő munkatársával egy cégnek, attól még lehet, hogy egy másik cég értékesítői sokkal szimpatikusabbak. Ki-ki vérmérséklete szerint. Úgyis a fogyasztó dönt. És úgyis az eredmény számít!

      (Filozofikus kérdés: ha választani kellene, melyiket választanád? Inkább leszel nyomulós és gazdag vagy visszahúzódó és szegény?)

      • Emil szerint:

        Filozofikus válasz: Ha bármelyik értékesítőm is csak nyomulással tudna eladni, azonnal lapátra tenném.
        A nyomulás szinonimája nálam a biztosítási ügynök/üzletkötő/képviselő MLM-es, stb. A nyomulós és gazdag? Ez nem jár együtt csak komplementere lehetnek az egyik a másiknak.

  8. Most már felfedhetjük: ma debütált új tudásanyagunk az AdWords és Facebook remarketingről!

    Olvass bele itt: http://oma.hu/rm

  9. Emil szerint:

    Angelinát képtelen vagyok “kinyirni”.
    Eddig 8-szor jeleztem, hogy “Nem szeretném többet látni ezt a hirdetést” mert “irreleváns” és ma reggel ismét megjelent. Élveztem a mókát de már unom! Nem beszélve a tartós szőrtelenítésről a zsírleszívásról és minden olyanról ami az ellenkező nemet érdekelheti (bár ezt is kétlem).

    • Töröld a sütiket a böngészőben, ha a remarketinget ki szeretnéd lőni, de azzal nem tudsz mit kezdeni, hogy egyes hirdetők irrelevánsan céloznak és ezért jelennek meg “rossz” hirdetések Számodra.

  10. Zsolt szerint:

    Ha jól tudom Analyticsben és Adwordsben is lehet gyűjteni remarketing listát. Ezek kicsit különböznek, kicsit más célzást lehet beállítani velük. Melyiket érdemesebb használni? Vagy esetleg mindkettőt?

    • Alapvetően a lényege ugyanaz az Analytics-es és az AdWords-ös remarketing címkézésnek. Csak az Analytics esetében nem kell újabb követőkódot is használni. (Csak az Analytics kódba kell belenyúlni.)

      Az Analytics-es remarketingnél minden olyan szempontra lehet szűréseket beállítani, amit az Analytics jegyez. Talán ez utóbbi több lehetőséget ad, sok finomságot lehet vele megcsinálni, viszont a többségnek bőven elegendő az AdWords remarketing, és talán egyszerűbb is kezelni a listákat.

      A kettőt együtt teljesen felesleges használni, akkor már vagy egyik vagy másik szisztéma…

  11. Kedves Márton!

    Nekünk az ajánlatkérés a konverziónk. Végre elkészült egy felugró ablak, ami az ajánlatkérés elküldését követően dob fel az oldalunk, megköszönjük az ajánlatkérést. Ebbe a felugró ablakba rakjuk be a konverzió követő kódot (meg persze a tájékoztatást:) Mi van akkor, ha le van tiltva az ajánlatkérő gépén a popup? Őt nem fogja mérni? Lehet tudni, hogy milyen arányban van ez letiltva a lakossági felhasználóknál? Van más megoldás, ami mindenkit mér? Előre is köszi

    • 1. A profi popup-ot nagyon nehéz blokkolni, tehát ha nem új ablak nyílik, hanem layer, akkor nagy valószínűséggel az nehezen blokkolható.
      2. Ne popup-ba tegyétek, hanem egy új “köszönöm” oldalra.
      3. Még profibb ha ajaxos az űrlap és az ajax eseményre kötitek rá a konverzió követést.

    • Köszönjük Laci! Egy kiegészítésem lenne, hogy a küldés után előbb hívódjon meg a követőkód és utána jelenjen meg a felugró ablak, így hiába blokkolják, a konverzió mérése megvolt.

      De én is abszolút köszönőoldal párti vagyok!!!

  12. Sziasztok!
    A remarketinget be kell valahogy jelenteni a NAIH-hoz?

    • Szia!

      Tudomásom szerint nem kell bejelenteni 3 okból:
      1. Anonim módon gyűjtesz adatokat remarketing címkézéssel.
      2. Magát az adatkezelést a Google / Facebook végzi, nem Te!
      3. Sem a Google, sem a Facebook, sem pedig Te nem tárolsz adatokat a felhasználókról, hanem a felhasználók saját maguk tárolják az adataikat sütik formájában a saját gépükön.

      Ezzel együtt az Adatkezelési tájékoztató (vagy Adatvédelmi nyilatkozat) nevű dokumentumban érdemes feltüntetni azt, hogy remarketing célú adatgyűjtés folyik.

      Példának itt a Google ajánlása ezzel kapcsolatban:
      https://support.google.com/adwords/answer/2549063?hl=hu

  13. Lénárt+Ágnes szerint:

    Belátom ez a világ nem maradhat, (már össze is omlott..?, nem kár érte.) A POCIBAN nő az új világ.Sokan látják a növekedést, de hogyan, mikor és főleg mi fog születni??? Igen, mindenki aki él és picivel nagyobb a szürkeállománya, keresnie kell és hangot is kell adnia, a jövő képéről, elképzeléseiről DICSÉRETES A PROBÁLKOZÁS , igy születnek a gondolatok, a tettek, a tettek és a jvöő ……..Ágnesnéni

  14. Sziasztok!

    Érdekes dolog történt, egyforma költségkerettel ment eddig kulcsszavas és remarketing hirdetésünk, és nagyjából hasonló darabszámú konverziót hozott mindkettő tavaly decemberig. Ezzel szemben idén, az elmúlt héten a remarketing által érkező konverziók megnégyszereződtek, a kulcsszavak által érkezők kissé csökkentek. Lehet-e ahhoz köze, hogy 3 napra szüneteltettem a kampányokat kb. 1 hete, mert annyi ajánlatkérés jött, hogy nem győztük.. Esetleg ahhoz, hogy év végén sok FB hirdetés is ment ami az oldalunkra mutatott, és ezek a tárolt látogatók az elmúlt héten érkeztek be remarketing hatásra? Kicsit azért aggaszt ez, mert úgy éreztem eddig, hogy a kulcsszavas keresések által eddig komolyabb szándékú érdeklődők érkeztek, és még nincs arra adatom, hogy a most bejövő többszörös remarketinges mennyire komoly… Még egy érdekes dolog történt, ennek oka lehet a kevesebb hirdető a témában, de különösebb beavatkozás nélkül az átlagos CPC árak csökkentek (28-ról 17Ft-ra), és az átlagos pozíciónk javult. (a jelenlegi: remarketing 1,4, kulcsszavaknál 3,2) Lehet ennek is köze a 3 napos szünethez? Esetleg év elején nem hirdet a konkurencia annyit? Ezeket a változásokat (konverzió, CPC, pozíció) statisztikailag meg lehet nézni visszamenőleg? Lassan kezd összeállni a tavalyi tanfolyam óta a kép, de van még ami ködbe burkolózik :D Pl. a kézi CPC, na azt nem érzem, meg a teljes megfelelés egy kulcsszóra… Van kulcsszavunk, amire 100x-os CPC ajánlatot kaptam a teljes megfelelés beállítását követően… De javulunk az biztos, napi látogatottság közel megduplázódott, meg ki se látszunk a munkából..

    • Szia Gábor!

      A szüneteltetés utáni újraindítás után lehet olyat tapasztalni, hogy növekszik a CPC és kicsit “lomha” a kampány. Ez azért van, mert a minőségi pontszám megállapításánál az AdWords figyelembe veszi a múltbéli teljesítményt is. Viszont ha minél hosszabb időre megáll a kampány, akkor egyre kevésbé fog számítani az előélet. Ezért előnyösebb inkább folyamatosan takaréklángon is hirdetni. (Bár a 3 nap szünet nem olyan sok! Ami igazán érezhető már, ha heteket áll egy kampány.)

      A remarketing meglódulását is jól látod, simán lehet az, hogy a megelőző időszakban sok látogató járt az oldalatokon és most gyűrűzik be ennek hatása a remarketing kampányaitokba,

      Az év elején, januárban valóban kevesebb a hirdető a multik is mostanában kezdenek ébredni és indítják el nagy éves kampányukat. Ez érezhető a legtöbb területen, az AdWords-ben a CPC-ket, versenyt illetően.

      Meg tudsz nézni minden statisztikát visszamenőleg is, de az összefüggéseket nem írja oda a rendszer, arra Neked kell rájönni, de amiket írtál azok teljesen reális, jó meglátások!

      Hajrá, sok sikert idénre is!

  15. Sziasztok!

    Remarketing alkalmazása esetén is már be kell jelentkezni a NAIH-hoz?
    Egyenlőre csak Adwords hirdetések futnak, ezt fejlesztgetem a tőletek vásárolt tudásanyag alapján.

    • Szia!

      A NAIH-hoz nem kell ezt bejelenteni, hiszen Te nem kezelsz adatokat, pláne nem személyes beazonosításra is alkalmas adatokat, hanem az adatkezelési tájékoztatóban illik kitérni a süti kezelésre, mert a remarketing esetében 3. fél által kezelt sütiket helyezel el a felhasználóknál. Ezt pedig internetes ügyekben illetékes jogásszal érdemes átnézetni, megíratni.

Szólj hozzá!

*