Személyre szabott online világ

Olvasom, nézem, hallom a tegnapi nagy Facebook bejelentés hatásait, figyelem a reakciókat és minden arról szól, hogy most lett csak igazán a Google nagy riválisa világ legnagyobb közösségi oldala, hiszen “rátört” az eddig sokszor monopolista megmozdulásokkal vádolt nagy keresőóriására.

Egyrészt én nem gondolom, hogy nagyobb konkurensek lettek mint eddig, hiszen amit a Facebook fog kínálni nekünk ezzel az új kereséssel (ha lehet hinni a promó anyagoknak) akkor azt a Google bármennyire is akarta, eddig nem tudta. Másrészt, pedig most én szeretnék most egy kicsit mélyebbre, a dolgok mögé nézni, mert a Facebook eme bejelentése, alátámasztja egy korábbi bejegyzésünket. A következőkben szándékosan leszek egy picit az ördög ügyvédje.

Ha esetleg lemaradtál róla, akkor íme egy gyorshír:

A Facebook Graph Search bemutatkozása óriási jelentőségű: eddig minden kereső hazai pályán próbálta legyőzni a Google-t, sikertelenül. A Graph Search ehelyett alternatívát kínál a Goolge mellé, amivel viszont hatalmasat haraphat az online keresések mellett megjelenő reklámok piacából. A Google általános kérdésekre ad általános válaszokat. A Graph Search ezzel szemben nem a weben keres, hanem mindenkinek külön-külön meghatározott facebookos életében, kizárólag a vele megosztott információkban – ez pedig pontosan az, ahová a Google nem lát be. További rossz hír a Google számára, hogy a Graph Search a Microsofttal együttműködésben készül, és ha a speciális facebookos keresés nem jár értékelhető eredménnyel, akkor a Bing találati listájára támaszkodik.

Forrás: index.hu

Tükörkép

Lassan épp egy éve, a Google Social Search megjelenése kapcsán osztottunk meg a blogunkban egy TED videót, amelyben Eli Pariser mondja el gondolatait, miszerint a legtöbb közösségi és információ megosztó portál a testre szabás irányába halad.

Már akkor is azt boncolgattuk, hogy nekünk, mint felhasználó (nem mint marketinges!) vajon jó-e?

Vajon jó-e az, hogy tényleg a világnak azt a részét látjuk visszaköszönni, mint amilyenek mi magunk vagyunk?

A Google személyre szabja a a keresőben a találati listát, a Facebook felhasználói szokásaink szerint jeleníti meg az általa fontosnak vélt tartalmakat az üzenőfalunkon. Hírportálok a korábban általunk elolvasott cikkek alapján teszik ki a címlapjukra azokat a tartalmakat, amelyek nagy valószínűséggel bennünket érdekelnek.

És a tegnapi bejelentés is abba az irányba visz, hogy az ismerőseink körében tudunk majd egyre jobban keresni, azaz azok befolyásolnak majd még jobban, akik eddig is tették.

De halkan kérdezem én, mi a helyzet az új információkkal? Honnan szerzem majd be a független információkat? Vannak egyáltalán olyanok? Természetesen tudom, hogy ezek a személyre szabott megoldások, ha akarom (most még) kikapcsolhatók. Üríthetem a böngészőmben eltárolt adatokat, nézelődhetek nem bejelentkezett állapotban, de az Óriások jelenleg épp azon a technológián dolgoznak, hogy akkor is tudjanak követni, ha én folyamatosan “ürítek” és kijelentkezek és azt is tudom, hogy felhasználók nagy része nem is  törölgeti ezeket az eltárolt információkat.

Naívan kérdezem: biztosan ez a személyre szabott virtuális tükörkép a jó nekünk, mint felhasználó?

Üzleti szempontból persze más a helyzet

Ha nem mint felhasználó közelítem meg ezt a témát, akkor remek dolgot kapnak készhez a marketingesek. Nézzük csak, hogy is működik élőben ez az új Facebook kereső,  a Graph Search:

Gondoljunk csak bele, milyen egyszerű lesz például Budapesten, macskaeledel házhoz szállítást árusítani azoknak az embereknek, akik szeretik a macskákat és Budapesten élnek. Persze bizonyos fogásokkal eddig is megpróbálhattuk ezt a célzást elérni,  de ha lehet hinni az ígéreteknek, akkor ez most minden korábbi megoldásnál egyszerűbb lesz.

Aztán hamarosan (figyeld csak meg!) egyre felkapottabb téma lesz a Facebook keresőoptimalizálás! (Jegyezd meg, hogy ezt kitől hallottad először!) :) A Facebook már most ad néhány apró ajánlást annak érdekében, hogy az üzleti oldalad minél inkább megtalálható legyen a keresőben, de a téma igazából innen kezd majd érdekessé válni. Egyelőre csak annyit javasol a Facebook például, hogy

  • használj olyan oldal nevet, kategóriát és Facebook URL-t, ami a leginkább alátámasztja a tevékenységed, és ne felejtsd el részletesen kitölteni az üzleti oldalad Facebook névjegyét;
  • ha lokálisan behatárolt a tevékenységi köröd, akkor mindenképp add meg a földrajzi elérhetőséged, mert ha valaki egy bizonyos környékre keres rá, akkor így talál majd meg a legkönnyebben,

de nyilvánvalóan a lista sokat fog bővülni, ahogy jönnek a tapasztalatok használat közben.

Hogy mi magyarok is ezt kipróbálhassuk, egy picit még várnunk kell, hiszen a Facebook új keresője egyelőre csak az Egyesült Államokban működik.

Mit gondolsz?

Mi a véleményed, mint magánember? És mint üzletember? Kíváncsi vagyok, hogy például Nálad a két aspektus egyezik-e! Írd le véleményed egy hozzászólásban!

Comments

  1. A facebook felhasználói tapasztalataimra alapozva nem tudom elképzelni, hogy jól működjön az a kereső szogáltatás. Figyelembe véve, hogy most sem feltétlenül azoknak az embereknek a bejegyzéseit jeleníti meg a főoldalon, akikre kíváncsi vagyok és nem is lehet rendesen beállítani, hogy kit lássak. Tudom, van megoldás, az értesítések kérése, de az sem az igazi megoldás, hogy 50-100 emberről kérjek értesítőt. Ha már ez ilyen rosszul működik, mitől lesz jobb a keresőjük? Sokat kell még dolgozzanak, hogy elérjék, amit leírtál. Marketinges szempontból pedig ugyanez a vélemény: ha a felhasználó annyira elégedett, mint én most, akkor utálni fog, ha utál az nekem nem jó, szóval egyelőre nem az igazi…

  2. U.I.: a belinkelt videó az én gépenem nem indítható.

  3. …én még arra is kiváncsi lennék, vajon a Google és a Facebook eljut majd oda, mint mondjuk a Coca-Cola, hogy valóban sok-sok évtizedes (esetleg évszázados) márkává váljanak? Tehát ez az új netes világ, ki fogja-e magából termelni az ennyire hosszútávon meghatározó nagyágyúit?

    A kérdésnek napiszintű gyakorlati haszna nincs, pusztán csak egy kis filozofálgatás, elmélkedés a részemről. Bár talán a befektetőknek (pláne a hosszútávúaknak) hasznos lehet ezen (is) elmélkedni.

    • Hát a befektetőknek tényleg nem mindegy, bár meggyőződésem, hogy a kisbefektetők leginkább rövidtávon szeretnének hasznot látni :)

      Egyébként a kérdés érdekes, nincsenek még ilyen minták előttünk, és az is kérdéses, hogy mondjuk 50-60 év múlva technikailag hol tart majd a világ. Ha csak fele akkora változás lesz mint az utóbbi 50-60 évben, az már hatalmas. És miért csak fele akkora lenne?

  4. Az eddigi meglátásom alapján nem látom ezt nagy durranásnak. Felül használtam a keresőt sokszor, jól elboldogultam vele. Akármit csinál, nem fogom gyakrabban használni. Ezután is csak arra, amit a Facebookon akarok keresni néhanapján. Szerintem a keresője tűrhető volt.
    Láttam pár újítást, bár ettől sem lesz vonzóbb. Ahogy szoktam, továbbra is a Google keresőt fogom használni és ezzel szerintem sok ember így van.

  5. Szerintem ezzel a Facebook csak azt a régi tartozását rója le, hogy a rettenetes keresőjéből az elvárható minimumra vált.
    És amit írtatok: jó az nekem, hogy az amúgy is ismert barátaim véleményét látom meg újra, vagy esetleg a WC-n ülő macskát megosztó emberekét?

    Ha jól csinálják meg, akkor pedig egy aktuális pillanatképet a trendekről, de kíváncsi vagyok én a Délkóreai divatos táncstílusokra? Több leszek tőle?

    Személyiségi jogokat tekintve pedig, ha mindenki ugyanúgy bezárja az adatokat mint én fogom, miben kereshetek?

  6. Marketing szempontból forradalminak mondható a dolog, mert olyan emberekhez jut el az információ akik fogékonyak arra,amit kínálok, a földrajzi megközelítés és szűkítés is fontos tényező ez is segíti az értékesítést.

  7. Szerintem, a legtöbben még nem úgy használjuk a Facebookot, ahogy az segíthetné az üzletünket. Tanulgatjuk, próbálkozunk, és már az is öröm, ha kijön belőle valami értelmes dolog. Erre vonatkozó érdemleges, hasznosítható infó kevés található.

    Legtöbben csupa olyasmit osztanak meg (legalábbis én ezt tapasztalom, ami engem a legkevésbé sem érdekel. És amikor a századik “WC-n ülő macskát” teszi fel, és van ott az oldalamon, akkor szoktam letiltani az illetőtől jövő összes mindent – amin persze ki van akadva, hogy vajon miért is……

    Nem nagyon szoktam keresgélni a FB-n, amire eddig kíváncsi voltam, azt a Googleban megkerestem, és meg is találtam. Szerintem ezt használja a legtöbb ember keresésre. Persze, ez változhat, hiszen sokan pár éve azt sem tudtuk, mi is a FB. És még sokan vannak, akik egyáltalán nincsenek fenn, vagy csináltak ugyan valami szösszenetet, de hetekig be sem néznek, sok helyen ezer éves infók vannak fenn.

    Az oldalon megjelenő hirdetések sem túlzottan hoztak lázba.

    Követlek Benneteket, hogy megtudjak új infókat :) Nálatok sok érdemleges, és hasznáható cikket találok. Köszönöm, mert nagy segítség az információk közötti eligazodásban.

  8. Nem tudok okosat írni, mert én csak egy sima netet használó emberke vagyok, jelenleg még facebook tag sem vagyok. (nem direkt kerülöm)
    A Facebook feltalálójáról szóló filmet láttam, nagyra tartom őt, nagyot alkotott.
    Az első amit vizsgálni kell, h akkor miért tudott olyan nagyot alkotni?
    Az egyik legszembetűnőbb, h egyedül volt, társtalan, ezáltal megtalálta azt a hézagot a netes világban, amit facebooknak nevezett el.
    A második, h miért nem tud továbblépni, úgy továbblépni, h még nagyobbat alkosson?
    A megoldás kulcsát ismét ott kell keresni, ahol az előzőt és akkor újra megtalálja azt a hézagot, ami őt még nagyobbá teheti.
    Számomra nem biztos, h a még hatékonyabb keresés a jó, most jelenleg olyan aprócska problémám van, h zsibbad a lábam, ha sokat ülök a gép előtt. Nem online zsibbad :) élőben :)

    • Kedves Csilla! Bár a lábzsibbadás nem tartozik a témához, de néhány hasznos infó: A lábzsibbadásnak több oka is lehet, keringési zavarok, folyadék hiány, kalcium, cink, magnézium hiánya, testmozgás hiánya,kezdődő deréktáji porckorongsérv, a derék-csípő-láb izmainak feszülése, görcsössége, hogy csak néhányat említsek. Későbbi komolyabb probléma elkerülése végett érdemes kivizsgáltatni, és megkeresni a probléma okát.

      • Kedves Rákos Anna!

        Ilyenkor sajnálom, h nem angolul levelezünk, de leginkább Mark Zuckerberg úr sajnálhatja, h nem tud magyarul :)
        viccet félretéve, megírtad a választ nekem és NEKI.
        Gondolom Te is ülve írtál.

        • jól gondolod:) – de mi dönthetjük el, mennyi időt ülünk a gép előtt – kivéve, ha ezzel dolgozik valaki, márpedig egyre többen a gép előtt dolgoznak, vagy töltik az idejüket, Zuckerberg úrnak nincs erre befolyása

          • szóval, röviden és finoman azt próbáltam érzékeltetni, h akkora óriásit akar/nak alkotni olyannal, ami már van, de
            van például már okos telefon is, ami annyira buta még mindig, h nem tudok úgy telefonálni, h más ne hallja amit én mondok, tán jelbeszédeljek? hát akkor már nem egyszerűbb lenne egy olyan “zárt zóna kalapot” hordani a telefonáláshoz, ami megoldaná a problémámat?
            van például számítógép, laptop, tablet stb. és szinte mindegyikhez le kell ülnöm, ha használni akarom és én úgy érzem, h itt lehetne hatalmasat előre lépni, m szükségem lenne a kezemre és a testem többi részére ahhoz, h még több információt tudjak befogadni, mert mindaddig míg ülök, csak ülök, gátolva vagyok
            a Facebook is így jött létre, ott ÜLT a számítógép előtt M.Z. úr és még mindig ezt teszi

  9. A Google mellett mostanában használom a YouTube-ot is keresésre. A FB-on eddig nem igazán keresgéltem, de kíváncsian várom az új fejlesztést. Az már most is biztos, hogy megoszlik róla a vélemény, de ez így van jól. :)

  10. szkari szerint:

    Amennyire tudom, a facebook a “nagy átlag”-hoz legközelebb álló legnagyobb tömeg médiája. A primitív körülmények között élő réteg technikai okból nem jut el hozzá, a legintelligensebb réteg gondosan kerüli, őrzi személyi autonómiáját, vagy nagyon óvatosan használja, minden apró lépést, lájkot, új partnert stb. háromszor meggondolva. Nem véletlen, hogy magasabb állások betöltésénél (politikai, gazdasági vezetők és középvezetők esetén) KIZÁRÓ OK a facebook-regisztráció, mert kiderül belőle az ember személyes élete, szokásai, kapcsolatrendszere, ezáltal befolyásolhatóvá, sőt zsarolhatóvá teszi.
    A facebook tehát a nagy átlagnak készül, a marketing is a nagy átlagnak készül. Az átlagos vagy annál alacsonyabb intelligenciájú rétegnek könnyebb eladni, ez a réteg a legnépesebb, és a dolgok a kisebb ellenállás irányába szoktak mozdulni. A nagy átlag ráadásul nem az újra vágyik, hanem a megszokottra, inkább néz meg 10 egyforma hollywoodi filmet, mint egy Shakespeare-drámát, mindig ugyanazt a 3 együttest hallgatja a százezer közül, inkább kíváncsi az ismerősei véleményére, mint a szakértőkére. Ráadásul ha azt tapasztalja, hogy mindenhonnan azt kapja, ami neki tetszik, akkor egyre jobban is érzi magát a saját kis világában, s a világ többi részéről tudomása sem lesz, hogy létezik. A sláger titka a könnyű felismerhetőség és a gyakori találkozás.
    Mindezeken felül a nagy átlagnak folyamatos és nagy létszámú utánpótlása lesz a most még technikai nyomorban élők közül.
    Ezért készült, és ezért lesz sikeres a facebook keresője.
    És ezért lesz sikertelen a világ.

    • Kedves szkari!
      “Zuckerberg Facebook oldalán személyes érdeklődési körét sorolja fel, mint nyitottság, készíteni dolgokat, amik segítik az embereket a kapcsolatteremtésben, megosztják a számukra fontos dolgokat egymással, információ áramlás, körforgás, minimalizmus.”
      Ezt másoltam ki a Wikipédiából Neked.

    • Kedves szkari!

      Szerintem a világ közel sem azért lesz sikertelen mert a…

      “nagy átlagnak folyamatos és nagy létszámú utánpótlása lesz a most még technikai nyomorban élők közül.”a keresőnek köszönhetően.
      És nem is azért, mert nem Shakespeare-drámát olvasnak a dolgozó emberek, hanem pont azért a réteg miatt lesz sikertelen, akik a te szavaiddal idézve a…

      “legintelligensebb réteg gondosan kerüli, őrzi személyi autonómiáját, vagy nagyon óvatosan használja, minden apró lépést, lájkot, új partnert stb. háromszor meggondolva”

      Ettől a “legintelligensebb”rétegtől függnek mind a közösségi oldalak mind az egész internet és ami a legfontosabb az egész élet irányítása.
      Nem a közép vagy a primitív réteg hozza a törvényeket, de a közösségi oldalak irányelveit sem.
      Nem ők határozzák meg mi legyen a médiában, és azt sem mi legyen a keresők találati listáján az első oldalon.
      És ahogy a szavaidból kiderül, hogy a meghatározó réteg őrzi a személyes dolgait mind az interneten mind az életben, ez bizony nagyon szomorúan bemutatja, hogy a tanultság az bizony nem egyenlő az intelligenciával, és ezzel mint példát mutatva, ha úgy vesszük még jobban elhatárolva magát azoktól akiktől tulajdonképpen saját léte, jövője is függ.
      Félve a sebezhetőségtől és az esetleges csalódásoktól inkább bezárkózik mást mutat mint ami-aki és tovább engedi a a világ sikertelenségét és züllését elhatalmasodni.

      Nem a középréteg az aki a cukis képeket és az idétlen videókat készíti, hanem bizony az a réteg aki olyan nagy büszkén anonimként jelenik meg a találati listán a keresőkben.

      Nem züllene a világ ennyire, ha végre mindenki aki számít felvállalná egy bizonyos szintig önmagát, formálná és őszintén alakítaná környezetét, ha más nem abban az érdeklődési körben vagy esetleg politikai környezetben amiben olyan nagy embernek érzi magát….

      A keresési témára visszatérve pedig nekem az a véleményem, hogy marketing szempontból lendíthet a cégek megjelenésén a célcsoport javításán a pontosabb kereshetőség,
      és bár az én véleményem szerint az internet mint közösségi média leágazóban van, ugyanakkor a keresőknek óriási szerepe lesz a jövőben minden szempontból.
      Szerintem a lapok már kivannak osztva azok között akik számítanak, az már fönt van a neten. Aki nem vagy később, ők meg már nem fognak igazán tudni lépést tartani.
      Mivel az embereknek csak egy fejük van és a nap csak 24 órából áll, sokkal több dolgot nem fognak tudni az emberek befogadni magukba.
      Főleg nem sok újat, ezért a keresés a megtalálás a jövő nagy játéka lesz.
      Emlékszem egy pár éve még alig lehetett valami érdemlegeset találni a különböző témákban, mára meg mindenből telítettség van és annyi a kínálat, hogy most meg már nincs idő megtalálni a legrelevánsabb legjobb találatot.
      Egyébként én még azt is eltudom képzelni, hogy a Facebook direkt nem csinált eddig normális keresőt, pont azért, hogy minél több időt töltsenek el az emberek a közösségi oldalakon, és mára pont amiatt amit itt felsoroltam pont azért akar pontosítani, mert látja ő is a kínálat telítettséget és az emberek unott tétlenségét.

      Számomra ez a kereső egy vészjelzés, de lehet tévedek.

      Kellett nekem ennyit írni…? :)

  11. Alapból hasznos dolog egy kereső, amit azért használ az ember, mert nem tud valamit. Ez a Facebook-os kereső pedig olyan dolgokat elevenít fel amit ha figyeltél már tudhattad, pl mi a barátod kedvenc étterme stb. Nyilván könnyebb lesz vele emlékezni mint nélküle.
    Szerintem ez inkább a facebook üzleti oldalát fogja tudni fellendíteni, mivel sok mindenre lehet keresni. Aki pedig növelni szeretné a bevételét, és eddig nem volt profilja biztosan fog csinálni, hisz nagy luxus lehet a későbbiekben egy ekkora közösségből kimaradni.

  12. Rónai Balázs szerint:

    Szép Napot, Jó Reggelt!
    Tény, hogy a Google keresője pillanatnyilag nagyon jó, személyre szabott keresési eredményeket sorakoztató.
    Tény, hogy a Facebook keresője elavult, s még azaz Iwiw kereső is okosabb, ha személyt keresek.
    Tény, hogy a Google elsősorban üzleti, informális területen tud segíteni a keresőmotorjaival.
    Tény, hogy a Facebook egy populáris és personális közösségi felszín elsősorban.
    Tény, hogy a Googla-nak a pillanatnyi fejlettséghez kellett 8-10 év.
    Konkluzió: ha a Face belehúz, s e 2 fő vonalat ötvözi (márpedig a hír erre enged következtetni), s emellett az üzleti felhasználást, illetve ennek a marketingjét segíti, fejleszti, támogatja, s a populáris SEMMI-t kissé engedi háttérbe kerülni (ez az érdeke a befektetőknek is!), akkor sok tekintetben túl fogja szárnyalni a Google-t az elkövetkezendő 3-4 évben.
    De!
    S ott van a De!
    Addig is el fog telni 3-4 év, s Goggle háza táján sem fognak pihentetni.
    Biztos, hogy Google háza táján is a folyamatos fejlesztéseken dolgoznak, mint ez köztudott is, s látható is a rendszerükben.
    Legyen Szép a napotok!
    Balázs

  13. Eszter szerint:

    Hogy kitől hallottam azt elősször, hogy Facebook keresőoptimalizálás? Az elmúlt 2 napban mindenki ezzel jött, annyira evidens a szó…..

    • Az viszont tetszik, hogy ezt a szóösszetételt egyre jobban emlegetik, de senki nem foglalta még le a facebookkeresooptimalizalas.hu, vagy a facebookoptimalizalas,hu és hasonló domaineket!
      Pedig, ha szeretne ezzel foglalkozni a kedves hozzáértő, lehet előnyös lenne! :)

  14. Amadeus szerint:

    Szia Zsolt! Lehetne magyarul is meghallgatni a bemutató video-t?

  15. Szerintem is beszűküléshez vezet, ha a nagy online alkalmazásokat úgy szabják személyre, hogy csak azt láthatom, ami 2-3-4 éve is érdekelt. Az újdonságokért is szeretik az internetezők az internetet. Ha tömegesen azt fogják tapasztalni az emberek, hogy sok mindenről lemaradnak, akkor két folyamat indulhat be.
    1. Nő a hagyományos médiumok szerepe.
    2. Nő a “fülesek” megszerzésére fordított idő.
    Vagy ez így utópisztikus?

  16. Egyenlőre facebook használók többsége semmi komoly tartalmat nem oszt meg, sok a felesleges és felületes dolog elsősorban időtöltés és szórakozásra való.

    Az emberek egy része kitárulkozik, ( itt főleg a fiatal korosztályra gondolok)mindent megoszt pl. mit vacsorázott, hol járt, hogyan él, kivel bulizott stb., ami nem biztos, hogy jó dolog.

    Ők lehetnek a fő piaca az új személyre szabható ajánlatoknak jól mérhetőek.
    Valószínűleg ők azok, akik ezt az új keresőt használni is fogják.

    Viszont sokan vannak akik, csak óvatosan használják keveset árulnak el magukról, a nekik mutatott tartalom igen torz lesz, emiatt szerintem a Google keresője továbbra sincs veszélyben, hacsak ott is be állítják ezeket a szűrőket.

  17. Nekem az jutott eszembe a videót nézve, hogy New Yorkban vagy Las Vegasban mennyivel sűrűbben vannak az éttermek, mint Magyarországon. De még a budapestinél is nagyobb a sűrűségük.
    Lehet, hogy ezzel van összefüggésben, hogy a magyar facebook közönsége picit más? Picit másra használja? Vagy talán picit másképpen vagyunk szocializálva?
    Úgy tűnik nekem, hogy ez a facebook kereső nem a magyar szokásokhoz lett fejlesztve.

  18. Nekem egy olyan kérdésem lenne, hogy szerintetek megéri-e valamilyen havidíjas konstrukcióban online marketingért fizetni? Tehát azért, hogy életet lehetjen a facebook oldalba, legyen valami aktualitása és naprakészsége, kezelje a hírdetéseket, frissíti a honlapot, javaslatokat tesz, hogy mit kellene megvalósítani.
    Nekem az a problémám, hogy rengetek ötletem lenne, hogy mit lehetne jobbá tenni, mit kellene csinálni, de sajnos/szerencsére a rendes munkák miatt (főleg az utóbbi időben) egyáltalán nincs időm rá. Annyi teendő természetesen nem lenne ezzel, hogy mondjuk egy állandó munkaerőt akár napi 4 órában is lefoglaljon, viszont az meg, hogy én havonta 10 percet (jó esetbe…) rá tudok szánni, az semmi.
    Továbbá az is a bajom ezekkel a cégekkel, hogy bíznom is kéne bennük, de ez így látatlanba nem megy. Ismerősök között is próbáltam keresgélni, egyelőre nem sok eredménnyel…

Szólj hozzá!

*