Keresőoptimalizálás: kemény változáSOKK

Bizony talán az online marketingnek ez a  területe volt az, ami az elmúlt hónapokban sokkoló változásokon ment keresztül. Hetente jöttek ki az újabb hírek és rémhírek, hogy mit jelentett be e Google, a világ keresőpiacát uraló cég. Hazánkra ezek a változások még keményebben hatnak, hiszen egy pici túlzással ki lehet jelenteni, hogy aki keres, az talál az Google-t használ Magyarországon.

+1

Minden ott kezdődött, hogy még tavaly megjelent a +1 gomb, de akkor sokan hihették még azt, hogy ez a Google válasza a Facebook népszerű “Tetszik” gombjára. Azóta már világos lett, hogy ez csak az előszele volt a komoly változásoknak, és a Google igazából forradalmasítja a keresést. Bizony a Google közösségi keresőt épített, és mindenki számára egyedi, a saját preferenciáinak megfelelő találati listát mutat. Nincsenek egységes rangsorok, nincsenek bebetonozott helyezések, nem számít hogy hányadik vagy bizonyos kulcsszavakra, a mérce már nem ez. A keresőoptimalizálás már rég nem arról szól, hogy gyűjtsd össze a kulcsszavaid, és legyen kint a weboldaladon minél többször. Ez ennél már sokkal bonyolultabb.

A Google figyeli minden lépésed, és minden nyomot rögzít Rólad. Az Google adatvédelmi szabályzatának idén tavaszi megváltozása sem véletlen egybeesés. A keresési előzményeidnek, a beszélgetéseidnek, az e-maileidnek és még egy sor egyéb különböző netes tevékenységenek megvan a lenyomata, amelyekből a számodra legrelevánsabb találatot kalkulálja ki a Google úgy, hogy mindehhez figyelembe veszi az ismerőseid hálózatát is. Ezért van az, hogy gyakorlatilag nincs két egyforma találati lista (legfeljebb hasonlóak), és mindenkinél más keresési eredményeket mutat a Google.

A minőségi webhelyek harca

De ezen túl a Google több olyan bejelentést is tett, amelyek szintén rengeteg oldal keresőkben elfoglalt helyezéseit érintette. A keresőóriás célja nem változott: kiemelkedő minőségű honlapokat szeretne kínálni a Google keresési találatai között. A cél elérése érdekében az eszközök azonban változtak, változnak, szinte napi szinten. Lehet hallani olyan algoritmus módosításokról, amit a Google Panda, vagy éppen Google Pingvin nevekkel illetnek, de ezek csak egy-egy csoportos változás összefoglaló nevei. Az algoritmus, amely alapján a Google rangsorol, évente akár 500-szor is változhat.

Azt talán el lehet mondani, hogy az alapok továbbra is működnek, de egyre fontosabb követni ezeket a változásokat, mert nincsen úgy minden, mint régen. Sokkal fontosabb lett a látogatóknak szánt értékes tartalom, sokkal fontosabb a mértékletes, lassú, hosszabb távú keresőoptimalizálás.

Minőségi linkek harca

Óvatosabban, megfontoltabban kell például a linkmarketinggel is foglalkozni, mert könnyen a visszájára sülhet el a nagy akarás, hogy “elsők legyünk” a keresőkben. Hosszútávon egyáltalán nem hasznos megoldás például a százával létrehozott kamu microsite-ok, kamu blogok, és kamu tartalmak gyártása ugyanis az ilyen jellegű “túloptimalizálás” erősen figyelem középpontjába került. Az sem jó taktika, ha egy új oldal létrejötte után a titkárnő feladata napi szinten 100+ link létrehozása, ugyanis az ilyen jellegű növekedés egyáltalán nem életszerű. Márpedig a linkek építésével, valahogy mégiscsak azt próbáljuk modellezni, hogy a weboldalra mutató linkek létrejötte, nem minden esetben az adott honlap gazdájának keze munkája, hanem egy-egy önállóan létrejött hivatkozás. És miért jönne létre önállóan, tőlünk függetlenül egy hivatkozás? Hát azért, mert MÁSOK ÁLTAL értékes, érdekes, informatív oldal.

Minőségi, sőt kiemelten minőségi weboldalakat kell készíteni. És nem elsősorban a kereső motorok miatt, hanem a kereső emberek miatt.

Ügynökségek harca a tudatlan ügyfélért

Többször is tapasztaljuk (más-más csatornákon), hogy egyes ügynökségek, hogyan, milyen módszerekkel keresnek naív ügyfeleket a keresőoptimalizálás terén. Néha továbbküldenek nekünk egy-egy levelet, többször a képzéseinken merülnek fel ilyen jellegű kérdések, ritkábban minket is megkeresnek félrevezető ajánlatokkal cégek. Valós a probléma, hiszen léteznek olyan cégek, akik éppen a potenciális ügyfél tudatlanságára alapoznak, és olyan látszat dolgokat ígérnek, amelyek ugyan jól hangzanak, sok pénzt lehet elkérni érte, de igazából semmi értelme sincs.

Tisztelet persze annak a sok-sok szakmabeli vállalkozásnak, akik teljesen legális módszerekkel optimalizálnak, de ténylegesen van néhány olyan cég, akik a tudatlanságra építkeznek, és ezek igazából a többiek hírnevére is rossz hatással vannak. Tudunk róluk, ismerjük őket, hiszen hozzánk is (mindenkihez) eljutnak a kéretlen leveleik. De mit lehet tenni? Az egyik helyes fegyver mindenképpen a tanulás, hiszen ha nem tudnak megvezetni, akkor leszel nyerő pozícióban. Tapasztaltuk, néha egy ártatlan(nak tűnő) visszakérdezés is megálljt parancsol az erőszakos nyomulásnak, és helyre teszi a sales-es kollegát.

A másik lehetséges fegyver az ilyen cégek ellen a nyilvánosság lehet, nem kizárt hogy fogunk ilyen esetekről írni hamarosan!

Láthatósági mellény a weboldaladhoz! Keresőoptimalizálás: minőségi látogató ingyen!

Láthatósági mellény a weboldaladhoz! Keresőoptimalizálás: minőségi látogató ingyen!

Az OMA Keresőoptimalizálás tudásanyagát átdolgoztuk és kibővítettük.

  • A korábban is leírt példákat frissítettük, rengeteg új tapasztalattal turbóztuk fel.
  • Külön fejezetet szántunk a közösségi média és a keresőoptimalizálás kapcsolatának ahol a Facebookot, a Google+-t és a LinkedIn-t vettük górcső alá, természetesen a keresőoptimalizálás szemszögéből.
  • A korábbi anyagban nem esett szó az ügynökségekkel való munkáról. Most viszont az ügynökségek árazási modelljéről, és a velük való kommunikációról is írunk, hogy minél könnyebb legyen szót értened velük, és minél kevesebb legyen a félbehagyott munka!
  • A modulban bemutatott módszerek segítségével képes leszel tökéletesen optimalizálni az oldalad, érteni fogod a 2012-es újdonságokat is, és könnyen tudod majd egy alkalmazott vagy egy ügynökség munkáját is felügyelni, és értékelni.

Olvass bele az OMA frissített Keresőoptimalizálás tudásanyagába, és rendeld meg most kiemelt kedvezménnyel!

MEGNÉZEM!

Comments

  1. Kedves Zsolt! Rég óta figyelem már gondos és hasznos írásaitokat, találkoztunk személyesen is. Értem, hogy a keresőoptimalizálás és ennek holdudvara a vállalkozók segítségének zászlóshajója nálatok. Mi a tőletek kapott tényleg okos tanácsaitokat ötvöztük az üzletkötők javára történő hasznosítással, és ebből a cégvezetők is sokat tudnak profitálni az utóbbi egy évben. Kíváncsi vagyok a véleményetekre, az oldalunkról – úgy első beleolvasásra. Üdv: Zsolt

    • Szia!

      Rápillantottam az oldalra, és egy-két meglátás ami első blikkre érkezett:

      1) végifutottam a nyitóoldalon, elolvastam a fő és alcímet, de fogalmam sincs mivel foglalkoztok, ezen mindenképpen dolgoznék még.
      2) A menüpontok között vannak olyan rövidítések, amelyek csak nektek mondanak bármit is, nekem, nekünk látogatóknak semmit (3W DM, M.sz., VKV) Ezeken is dolgoznék.

      Szóval mindenképpen a mondanivalón dolgoznék még illetve annak vizuális és tartalmi megjelenítésén!

      Sok sikert kívánok!

      • Köszönöm Zsolt, az idődet és a tanácsaidat is. Talán ilyen irányba haladunk, referenseket képzünk, és oldalt egyszerűsítünk egyszerre. Kezdünk az értékesítési oldal felé átbillenni, a vállalkozók számára a vevőszerzést erősítjük.

  2. Dormány Zsolt: sokszor hiányolom a kapcsolat adatokat, nevet ( még akár arcot is) a honlapokról. E nélkül nehezen építhető a bizalom.

    • Csatlakozom Erika.
      Nagyon meglepődtem a kapcsolati oldal (bőségén, formáján, sajnálom de ilyennel még nem is találkoztam)
      Kedvese Zsolt, nem bántani akarlak, miért is tenném, de nagyon nem tetszett meg ez a “kiállítás”…

      • Köszönöm a véleményeiteket. Átalakulóban vagyunk, a vállalkozók vevőszerzésére helyezzük át a hangsúlyt, az üzletkötői oldal számára nyújtott szolgáltatások mellett. Próbáljuk megtalálni az arculatot, és ezzel együtt az itthoni megfelelő referenciákat is.

    • Ott a pont! :)

  3. Optimus szerint:

    Üdv! A személyre szabott keresési találat felboríthatja az eddigi SEO munkát? A korábbi keresési történetem alapján ugyanarra a kulcsszóra más sorrendet fogsz látni Te, mint én? Mi a keresőoptimalizálás jövője?
    Opti

    • Olyat kérdezel, amiről oldalakt írtunk a frissített anyagunkban. :)

      A személyre szabott találati lista, biztosan beavatkozik a legtobb kulcsszó esetben a találati rangsorban, de persze ez sokismeretlenes egyenlet. Csonó dologtól függ. A Te weboldaladtól, a konkurensekétől, ezek frissülésétől, a kereső ember szokásaitól, az ő előzményeitől, és még sorolhatnám.

      Tehát ma most esetleg jók is az eredmények, nem szabad hátradőlni.

      “ugyanarra a kulcsszóra más sorrendet fogsz látni Te, mint én?”

      Pontosan erről van szó!

  4. Sziasztok! Magáról a folyamatról nem nyilatkoznék, hogy tetszik vagy sem, inkább az érdekelne, hogy mit tudtok arról az EU-s dologról, hogy csak figyelmeztetés és jóváhagyás után lehet tárolni a sütiket a felhasználók gépén. Ha tömegesen a NEM-re mennek a felhasználók, mert nem akarják “megfigyelve” érezni magukat, az akkor nagyban megnehezíti a Google dolgát ebben az egészben, ugye?

    • Elnézést kérek, még csak tervezik talán Mo-on, hogy lesz ilyen, de nem kaptam pontos infoirmációkat, hogy lesz-e, ha pedig igen, akkor mi a változtatások határideje.

    • Lehet, hogy megnehezítik, de az adatokat nem Te tárolod a látogatókról, hanem a a Google. A mi oldalunkon egészen biztosan nem lesz semmilyen engedélykérő form azzal kapcsolatban, hogy a Google mit tárolhat a látogatókról és mit nem.

      Jelen állás szerint, azt mondom ne foglalkozz ezzel, bízd a Google-ra, megoldja! :)

  5. Hát még mindig nem lettem okosabb. Nem találom a kulcsot a Google változáshoz. 2 hétig most lassan vagy 50 link felrakást elértem pld linkpark stb oldalakra és ahelyett, hogy előbbre vitt volna, még vissza is dobott 9 helyet. Kérdés érdemes rájátszani, a google plusz gombra? Jó ha van az oldalon és próbálok rákattintásokat elérni? Köszönöm

    • Kedves Gábor, szerintem felhasználóbaráttá kellene tenned az oldalad, mert első ránézésre egy nyitott ujság érzetét kelti, amiben nehezem találom meg a számomra érdekes, vagy hasznos cikket… továbbá teljesen feleslegesnek tartom a rengeteg főoldali viszontlinket, dolgozzon a katalógus gazdája a saját linkjeinek elhelyezésén :)

    • Gábor, ugye még nem vagy ügyfelünk? :)

      Nagyon ezt érzem a kérdéseidből. 2 hét/ 50 link, linkpark, visszaesett 9 helyet, kell-e google plus gomb…. stb.

      A kérdésekből érzem, hogy van néhány alapvető félreértés. Persze ez nem lenne gond, csak gátol a sikerekben. Az összes ilyen jellegű kérdésre sőt még ezernyi másikra is ott van a válasz a Keresőoptimalizálás tudásanyagban, több mint 100 oldalon. Valamint, szerintem a Webergonómia tudásanyagunk is nagyon sokat lendítene az online sikereiden!

      A két link, olvass bele mindkettőbe:
      http://oma.hu/webergonomia
      http://oma.hu/seo

  6. Szepesi Zoltan szerint:

    Jol erzem azt, hogy a facebook ashatja a sirjat?

    • Ebbők a posztból erre következtettél? :) Azért én ettől kicsit árnyaltabban fogalmaznék :)

      Van valamilye a Google-nek, ami a Facebooknek nincs (állati jó keresője) és van valamilye a Facebooknak, amilye a Google-nek nincs (majdnem 1 milliárdnyi embert megmozgató közösségi oldala).

      Van itt mindkettőnek helye, és szerepe! :)

  7. Egy olyan tevékenység, mint a társasházkezelés, ami valójában “szájhagyomány” és a referenciák útján terjed leginkább, valószínűleg nem a google keresőkben találja meg az új érdeklődőket. Ráadásul specializálódtam egy kisebb területre, nem kívánok egész Budapesten ezzel foglalkozni, mert az nem lenne korrekt a megbízókkal szemben. A kérdésem, ha a neten jelen vagyok, ezt mennyire javasoljátok felpörgetni, vagy csak a szimpla jelenlét és néha a frissülő információk elégségesek a célközönségnek…?
    Köszönöm a választ!

  8. Gondoltam, szakemberre bízom, amihez én nem értek (egy hírlevél is erre buzdított): szerettem volna megbízni egy linkmestert a blogom felturbózásával. Azt a szűkszavú választ kaptam, hogy az én weboldalam nem alkalmas erre…

    • Szerintem rossz szakemberhez fordultál.
      Az egy dolog, hogy jelenleg olyan a weboldalad, hogy nem segít rajta egy linképítés, de ha megfelelő szakemberhez fordulsz akkor először a weboldalt átvizsgálja, tanácsokat ad hogyan lehet tartalmilag, valamint szerkezetileg is rendbe tenni és ha a weboldal rendben van akkor lehet értelme a linképítésnek és minden más technikának ami SEO szempontból elősegíti az oldalad jobb helyezését.

    • Ildikó, fentebb Laci megada a választ helyettünk! :) Lehet hogy a megfelelő szakember? :) (az biztos, hogy haladó OMA személetnóddal rendelkezik!)

      • Gulyás Zsolt szerint:

        Kedves Gombos Zsolt,

        Olyan kérdésem lenne, hogy tegyük fel egy blog forgalmának a növeléséhez, azon felűl, hogy backlinkeket lehet építeni, … a backlinkeket is lehet pingelni? Mint pl. a pingler-nek az oldalán? Csak egy példát irtam, hogy van érteleme?

        Tehát van-e értelme még egy nagy forgalmú, nagyon jó minőségű közösségi oldalról származó backlinket még pingelni?
        Érdemes-e?
        Vagy egyáltalán lehet-e?
        És ha lehet, akkor ez növeli-e jobban majd a forgalom nagyságát, és hatékonyságát?

        Köszönöm előre is az információt!

  9. Sziasztok!

    Kerestem némi infót arról, hogy mit érzékeltetek (mit tudtok) a Google június 9-i algoritmusváltásáról – nevezhetjük Pingvin 1.1-nek is, tök mindegy a neve, a végeredmény az, amin sírni kell.
    Itt nem láttam a cikkben olyat, amit a külföldi SEO blogokon sorban olvasok: azt, hogy a Google olyan szinten kavarta most össze a dolgokat, ahogy régen nem.
    A Pingvin arról szólt, hogy minőségi honlapokat kell építeni eredeti tartalommal, nem manipulálni, nem erőszakosan “linképíteni”. Ez mind szép és jó, csak az a baj vele, hogy 1.) a Google egy csomó dolgot nem definiál továbbra sem (pl. hány százalék feletti a kulcsszó-halmozás, mi az, hogy “túl sok link”, stb.), 2.) tételesen, konkrét példával tudom cáfolni, hogy olyan oldalakat hoz fel első helyen, amik beleütköznek a Google ajánlásaiba.
    Effektív évek óta van olyan saját oldalunk, amin tesztelünk egy tiltott módszert, hogy mikor nyekkenti ki a Google. Még mindig ott figyel a találati lista második oldalán, miközben értékes és jó tartalmakról nem vesz tudomást a Google, sőt, a Pingvin még bünteti is!

    Vagyis: minél többet foglalkozik valaki a keresőoptimalizálással és minél több oldal adatait és előéletét ismeri, annál tisztábban látja, hogy a Google a teljes káosz állapotában leledzik.

    A Google+-hoz meg annyit: teljesen idióta megközelítés az, hogy egy oldal, amit plusszolok, belépett állapotomban ELSŐ, kilépett állapotomban pedig a 150. helyen van. A Google-nak mindig is maga felé hajlott a keze, de ez a történet már régen nem az értékes tartalomról szól… Hajrá, lehet rajongótábort építeni a Google Plus-on – kár, hogy alig használják itthon.

    • Kedves Mara,

      Szerintem a Google saját blogjában kapod a legjobb információkat, itt írnak pl a májusi frissítésről:
      http://insidesearch.blogspot.d.....anges.html

      A túl sok link illetve túl magas kulcsszó arány nem számszerüsíthető.
      Legjobb ha a kulcsszavadat beírod a keresőbe és az első 3 helyezett weboldalát kielemzed és az alapján dolgozol.
      (nyilván nem kézzel, hanem megfelelő eszközökkel)
      Ha azonos a weboldalad technikai szerkezete ezekből a szempontokból és van egy jó egyedi tartalmad is, az már fél siker.

      Sok sikert!

  10. Ignes szerint:

    Sok esetben nem tehet róla a holnap tulajdonos ,hogy a linkfarmok át veszik a linkeket más oldalakról.

    Nekem olyan gondom, van, hogy van néhány olyan link farm amire nem is regisztráltam be.- Pl külföldi linkfarmok, amik a dmoz.org-ból veszik ki a linkeket. Olyan is van,hogy egy magyar linkfarmon nem találok semmilyen lehetőséget, arra,hogy töröltessem a linket.. pl honlapjai.hu hiányzik a kapcsolat és elérhetőség menü. Ha meg felhívnám kb tenne rá, hogy nekem mi a gondom.

    Ezt ,hogy lehet orvosolni?

  11. Sziasztok

    Ami számomra nem fér a fejembe, miért ugrál alkalmakként a találati listán a helyezésem kifejezésekre. Kb (10 kifejezés). Eddig olyat tapasztaltam pl este eldobott olyan 2-3 oldalnyit hátra mindenre egyszerre, majd másnap délután ujra a helyemen voltam valamennyi kifejezésre. és ezt többször eljátszotta, jelenleg ott tartok most megint hátradobott. Ami feltünt hogy minden kifejezésre ez egyszerre történik. és drasztikus helyezésromlás, kb olyan állapotba tesz vissza, mint az utóbbó drasztikus oldalfelépítés előtt volt. Továbbá helyezés vizsg. progival, is ellenőrzöm az oldalt és a google helyezésének megfelelően valós eredményeket kapok,, ám mégis valakinél teljesen más találati listát ad. Ez a hátradobás vajon ideiglenes, nem frissültek volna a datacenterek még? Arról nem beszélek, hogy ilyen webes helyezéskeresőkön ha lefuttatom az ellenőrzést mind más eredményt ad..most akkor hogy is van ez? Erről szólna a cikk, mert ez kész káosz akkor…

    • Szia,

      Először is Google mindenkinél más eredményt ad, ez teljesen normális, mert úgy működik a Google, hogy teljesen személyreszabott a találati lista ami rengeteg dolog függvénye.
      Attól is függ hogy ha rákeresel valamire és utána melyik linkre kattintasz.
      Megjegyzi a Google a böngészési szokásaidat, így számodra az lesz elöl amire leggyakrabban kattintasz. Attól is függ, hogy kereséskor illetve kattintáskor be vagy -e jelentkezve a Google bármelyik szolgáltatásába (Gmail, Youtube), hiszen ilyenkor már 100% személyre szabott az eredmény.
      Az is számít, ha gondolsz egyet és törlöd a sütiket a gépedről.
      Sorolhatnám itt még hosszasan, hogy mi mindentől függ, de remélem így már érthető a dolog
      Tehát nincs ilyen gyors előre és hátradobás, mert amit tapasztalsz az a “személyre szabott keresési eredmények”.

      Üdv:Laci

  12. Gulyás Zsolt szerint:

    Kedves Gombos Zsolt,

    Olyan kérdésem lenne, hogy tegyük fel egy blog forgalmának a növeléséhez, azon felűl, hogy backlinkeket lehet építeni, … a backlinkeket is lehet pingelni? Mint pl. a pingler-nek az oldalán? Csak egy példát irtam, hogy van érteleme? Tehát van-e értelme még egy nagy forgalmú, nagyon jó minőségű közösségi oldalról származó backlinket még pingelni?
    Érdemes-e?
    Vagy egyáltalán lehet-e?
    És ha lehet, akkor ez növeli-e jobban majd a forgalom nagyságát, és hatékonyságát?

    Köszönöm előre is az információt!

Szólj hozzá!

*