A közösségi média hatalma

Sokan szkeptikusak a közösségi médiával kapcsolatban és van aki nem akar tudomást venni arról, hogy a mindennapjaink részévé vált. Van, aki azt hiszi, hogy a közösségi média csak arra jó, hogy:

  • megtaláld egykori óvodástársadat;
  • építs magadnak egy virtuális világot, amelyben boldogabbnak látszol;
  • villogj azzal, hogy hova mentél nyaralni;
  • megmutasd barátaidnak, hogy mit ettél ebédre.

De nézzük csak még mire jó!

Az egyiptomi nép hangot ad a tiltakozásának

Egyiptomban a cenzúra és a katonai hatalom korábban nem tette lehetővé a szabad véleménynyilvánítást és nem engedett teret a tiltakozásoknak. Ez elszigetelte némileg az embereket és az eszméket egymástól. Aztán az elmúlt évtizedben szépen beszivárgott a mindennapokba az internet. Még Egyiptomban is, ahol a mai napig a 80 milliós lakosság 30%-a írástudatlan. Aztán jött a közösségi média és a nép szépen óvatosan egymásra talált a világhálón.

Az internet, azon belül is a főszerepet játszó Facebook, Twitter olyan virtuális közösséget hozott létre az egyiptomi internetezők körében, amely elég motivációt adott ahhoz, hogy kimenjenek az utcára és kinyilvánítsák a véleményüket.

Találkozókat szerveztek, találkozási pontokat egyeztettek. Ez pedig a közösségnek egy olyan biztos közérzetet adott, hogy bátran kimehettek az utcára, számíthattak arra, hogy mások is ott lesznek.

A világ együtt lélegzik az egyiptomi forradalmárokkal

A forradalom képei, videói, tudósításai percek alatt járták be a világot a Youtube, Twitter, Twitpic, Facebook segítségével. Míg korábban az események egy erősen szűrt és cenzúrázott változata hagyta el az országot, most a világ szinte együtt lélegzett a tüntetőkkel. A szimpatizánsok a világ minden tájáról adták a forradalmárok kitartásához nélkülözhetetlen biztatást.

Többek között ezért is kapcsolta le a hatalom az internetet és korlátozta a telefon használatát. De már késő volt.

A nagy köszönetnyilvánítások

Wael Ghonim, az ellenállás szimbolikus alakja így nyilatkozott a CNN-nek Mubarak elnök távozása után:

“Egy nap szeretnék találkozni Mark Zuckerberggel és szeretném megköszönni neki az egyiptomi nép nevében. Ez a forradalom a Facebookon kezdődött!”

Egy,  a forradalom után születő egyiptomi kislány pedig a “Facebook” keresztnevet kapta szüleitől, akik így akarták kifejezni hálájukat a forradalomban fontos szerepet játszó közösségi oldal felé.

A dominó elindult és most végigsöpör az egész arab világon. (Gondolj Líbiára vagy Szíriára)

Az erő velünk van!

Ma már a közösségi média segítségével az emberek több évtizedes diktatúrákat képesek megdönteni. Nem a Facebook, nem a Twitter, nem a Youtube, hanem az ezeket az eszközöket használó emberek.

Mert a közösségi média egy eszköz a kapcsolattartásra, a szórakozásra, a véleményed kifejezésére és a hasonló gondolkodásúak összehozására. Ez egy eszköz, amit az emberek töltenek meg élettel. Rajtad, rajtam és rajtunk múlik, hogy milyen élettel.

Minden eszközt lehet jóra és rosszra is használni. Óriási erő rejlik ebben az új világban, amit vagy megtanulsz saját javadra fordítani vagy nem… Vagy felhasználód ezt az erőt az üzleted építésére vagy nem…

Comments

  1. Igen, a FACEBOOK forgathatja a világ történelmének kerekét, ezzel ma már számolmia kell, minden körmányfőnek. Már csak az a kérdés maradt: vajon jó ez nekünk, kisembereknek? Nem nagyobb kalapácsot kapott ezzel kezébe a pénzhatalom?

    • Szerintem a hétköznapi ember nagyobb esélyt kapott arra, hogy hallassa a hangját. Innentől kezdve nem olyan könnyű bizonyos dolgokat eltitkolni sem.

    • saci szerint:

      Kedves Júlia és Mindenki!
      Hozzá kell szoknunk, hogy nincsenek “kisemberek”, legföljebb kishitű, emlékezetvesztésben szenvedő hatalmas “Angyalok” :-)
      Mert mindannyian “kisembernek” hisszük magunkat mindaddig, amíg rá nem jövünk arra, hogy NEM megvezetésre alkalmas birkák vagyunk, hanem öntudatos, hatalommal, teremtőerővel rendelkező, ragyogó Lények!
      Ez így van!
      Üdv: saci

      • Kedvas Saci!

        Szépen megfogalmaztad, de ezek csak puszta szavak. Hihetem én akárminek magam, csak az vagyok, aminek más látt. Jó lenne, ha repülni tudnék, de nincs szárnyam. Akinek kezében van a vezérlő páca az vezényel. Következésképp, akár elfogadom, akár nem, az diktál felettem, akinek hatalma van.

        Javaslom, olvasd el “Az elme gyilkosai” című könyvet. Aki azt a köbyvet írta, nem szorul rá, hogy a FACEBOOK-on reklámozza magát.

        Üdv., Jutka

        • slsWeb Réka szerint:

          Kedves Jutka!
          1 szösszenet erejéig hozzászólnék :
          ” Amilyennek Te látod magad a Világ is olyannak lát”
          és ez számomra már bebizonyosodott.
          Üdv
          Réka

    • Zsuzsa szerint:

      A pénzhatalom továbbra is azt csinál amit akar.
      A hétköznapi ember meg azt mond amit akar.
      Ebből kiindulva már nem igazán értem, hogy miért félt a kommunista (átkos) hatalom annyira a hétköznapi ember szövegelésétől.
      Másrészt meg az 56 azért facebook nélkül is megvalósult.
      A facebook csak alkalom és nem ok.
      Az ok az a változtatásra való igény és ennek felhalmozódása mindenképpen létrehozza a tömegek megmozdulását. Sőt, amint az ábra mutatja, az eszkalálódást is.
      Mindazonáltal érzésem szerint, most fellélegezhetnek a titkosszolgálatok. Az arabok most egymással vannak elfoglalva.

      Azonban semmiképpen nem akarom a facebook szerepét lebecsülni. Van, és természetesen oda kell figyelni rá. De mint mindig, most is, ki kell tudni válogatni, mi az igaz és mi nem.

      • Zsuzsa, a Facebook csak egy eszköz, egy lehetőség, amit mi, kisemberek használhatunk. Korábban a hétköznapi embernek sokkal kisebb és hatástalan lehetőségei voltak arra, hogy kinyissa a száját. Most sokkal komolyabb eszközök állnak rendelkezésre.

        Hidd el, aki már átlátja ezt a lehetőséget az fél is tőle, legyen az politikai erő vagy multinacionális cég…

        Eddig is voltak forradalmak, pl. 56, de lehet hogy Facebookkal máshogy sült volna el, a jobb szerveződés miatt… Ma minden gyorsabban, egységesebben és globálisabban tud végbe menni az internet miatt…

        • Kedves F. Márton, pontosan úgy gondolom én is, ahogy leírtad. Csakhogy az aggályaim is megnőttek. Például meglehet, hogy nagyobb lesz az égzengés, amit követhet egy hatalmas földrengés is, amely éppen azokat nyeli el, akik előidézték az égzengést. Másrészt a piacnak, ahonnan élünk, sem használ.

  2. adam szerint:

    2 rovid kerdes az urakhoz: Mikortol kaphato es mennyibe kerul a nagykonyv????

    udv, adam
    samoa island – fagafau

  3. slsWeb Réka szerint:

    Sziasztok!
    Annyi kérdésem lenne hogy a 200oldalas könyvben megtalálom-e azt is hogyan tudok webáruházat a Fb-ra “behúzni”, sajnos programozói ismeretem még nincs így nem tudom nekem sikerül-e?
    Köszönöm előre is!

    • Szia Réka!

      Igen, az részletesen lépésről-lépésre benne van, hogy hogyan tudod a bármilyen saját tartalmadat behúzni a Facebookra. Függetlenül attól hogy az egy egyszerű megrendelőlap, egy blog vagy épp egy webáruház.

      Programozó majd ahhoz kell talán, hogy ezt a behúzandó tartalmat egy picit átalakítsd, olyanra, hogy a FB-on is jól nézzen ki. Az ehhez szükséges instrukciók is benne vannak a tudásanyagban!

      Még van néhány óra a kedvezményes megrendelési lehetőségből!
      https://www.online-marketing-akademia.hu/megrendeles.html

  4. slsWeb Réka szerint:

    “mindenkiDERÜL” – nagyon tetszik, nagyon jó :)

  5. Andorkó Ferenc szerint:

    Kedves Márton!

    Nekem egy olyan kérdésem (problémám) lenne AdWords-el kapcsolatosan, hogy lemerült az egyenleg, és a kampány ugyebár leállt, majd miután feltöltöttem az egyenleget a kampányban lévő hirdetések továbbra sem jelennek meg. A következő hibaüzenetet írja ki folyamatosan: “Hirdetései nem jelennek meg, mert előre fizetett számlaegyenlege kimerült.” Az egyenleg ugyanakkor több tízezer forint. Mi okozhatja a hibát? Ilyenkor újra kell valahol indítani a kampányt?

    Segítségeteket előre is köszönöm!

    • Egy kis offtopic. :-)

      Elvileg magától elindulnak a kampányok, amint lesz elérhető egyenleg. De olyat is láttam már, hogy a számlázási összesítőben látszik az új egyenleg és mégsem futnak a hirdetések. Ez az állapot pár órát, max. 1 napot szokott tartani, főleg kártyás fizetésnél. El kell indulni a hirdetéseknek. Ha nem, akkor írj a Google Supportnak!

  6. sztem patent!

  7. Koplányi Gyöngyi szerint:

    Sziasztok!
    Megvásároltam tőletek a közösségi médiáról szóló tudásanyagot. Remek munka, nagyon jól tudtam eddig használni. A problémám, hogy mire eljutottam oda, hogy elkészítsem a céges facebook profilom, addigra megváltozott a felület. Nincs például marketing menüpont, amire ti sokszor hivatkoztok. Szeretnék kérni útmutatást ehhez kapcsolódóan. Az ügyfélszolgálatos kolléganő szerint itt tudom megtenni. Valóban így van? Köszönöm előre is!

    • Kedves Gyöngyi!

      A “Marketing” menüpontot átnevezték “Erőforrások” menüpontra, és ennek is egy nagyon picit a kinézete megváltozott, de a tartalma a régi maradt.

      Hamarosan megjelenik a frissített változata a tudásanyagunknak, de addig is mindenhol ahol Marketing menüpontra hivatkozunk, “Erőforrások” menüpontot kell érteni alatta!

      Üdvözlettel:
      Zsolt

  8. Klára szerint:

    Köszönöm. Amerikában a lakosság 25 %-a Kulturális Kreativ. Ezzel a jelzővel azokat az embereket jelölik, akik nem mennek ugyan ki tüntetni,- szerintem igen helyesen,- de azt hiszik egyedül vannak és teszik a dolgukat. Ma már nincsenek abban a tudatban, hogy egyedül vannak….hiszen tudunk róluk és felismerjük, hogy mi is azok vagyunk.
    Mióta az eszemet tudom, figyelem, látom, hogy valami nincs rendben ezen a Földgolyón. Szerencsére az internet nagy segítség lehet a változások beindításában.

Trackbacks

  1. OMA.hu szerint:

    Természetesen már úton van a Közösségi Média Hét minden egyes követőjének a legújabb videós anyagunk, és közben… http://fb.me/GrkaMrQj

  2. iCode4Beer szerint:

    RT @oma_hu: A közösségi média hatalma http://bit.ly/e8QX0b

  3. iCode4Beer szerint:

    RT @oma_hu: A közösségi média hatalma http://bit.ly/e8QX0b

  4. V-Advising szerint:

    A közösségi média hatalma: Sokan szkeptikusak a közösségi médiával kapcsolatban és van aki nem akar… http://bit.ly/dTlIPa http://www.yuppi.hu

  5. Gabor Tornoczky szerint:

    RT @oma_hu: A közösségi média hatalma http://bit.ly/e8QX0b

  6. […] használja ki a Facebook-marketing lehetőségeit, mik a tapasztalatai.  Sőt, még a múlt heti bejegyzésünkről is elmondta a véleményét, amikor is az arab világban lévő politikai forrongásról és a […]

  7. […] Tisztában kell lennünk azzal a ténnyel, hogy a közösségi média, mint felhasználói és marketing eszköz, teljesen átformálta az internetezési és kapcsolattartási szokásainkat az elmúlt években! Abszolút befolyásoló tényezővé vált. […]

Szólj hozzá!

*