Facebook hirdetések vagy Google AdWords?

Az AdWords Szemináriumokon – teljesen jogosan – gyakran kapom a kérdést, hogy “és mi a helyzet a Facebook hirdetésekkel”. Nem olyan könnyű összehasonlítani az almát a körtével, mivel sok szakember sem ért egyet egyik vagy másik hirdetési felület hasznosságáról. Még Zsolt és én is elvitázunk azon, hogy az AdWords vagy a Facebook hirdetés a jobb!

Facebook vs. Google AdWords

1) Célzás

Az AdWords hirdetések különlegessége a téma szerinti célzás. Vagyis olyan potenciális érdeklődőket tudunk elérni, akik bizonyos témakörön belül keresgélnek vagy olvasgatnak. Itt csak az számít, hogy kit mi érdekel, az orra alá tolhatjuk releváns hirdetéseinket. Igaz, létezik demográfiai célzás a tartalmi (most már display) hálózaton, de nem igazán működik sajnos, főleg magyar nyelvterületen.

Gombos Zsolt (OMA)OK rendben, ezt aláírom. Azonban a demográfiai szűrő a Facebookon nagy találmány, és még itt Magyarországon is működik. Tökéletesen és pontosan van lehetőség szűrni életkorra, nemre, szexuális beállítottságra és érdeklődési körre. Bár valószínűleg sokan nem töltik ki ez utóbbi az adatokat az adatlapjaikon, gondoljunk csak bele, hogy azokat akik mégis, mennyire egyszerű elérni. Pontos és egyszerű célzás.

Az hogy egy bizonyos iskolában végzetteket, vagy épp ott tanuló diákokat el lehet érni egy speciális hirdetéssel, a mikroszegmentáció netovábbja. Arról nem is beszélve hogy külön hirdetést tudunk kreálni egy-egy bizonyos csoportnak vagy eseményen részt vevő tömegnek, de akár egy-egy azonos alkalmazást használó közösségnek. Ezek mind egyedülálló és remek megoldások.

2) Mérhetőség

Fehér Márton (OMA) A mérhetőség kiválóan működik az AdWordsben, nagyon részletes, pontos, megbízható statisztika mutatja azt, hogyan dolgozik hirdetésünk. Ha van világos üzleti célunk, ami online teljesíthető (pl. vásárlás, érdeklődők szerzése), akkor ez lehet hirdetésünk eredményességének igazi fokmérője. Technikai akadály nincs etekintetben.

Gombos Zsolt (OMA)Nehéz összehasonlítani tudásban egy 5 éves és egy 10 éves gyereket. Persze hogy ez utóbbi mögött sokkal nagyobb tapasztalat áll. Az AdWords-Analytics páros mérési lehetőségeit nehéz megkérdőjelezni, de a Facebook törekszik egyre több lehetőséget adni az AdWords megoldásaihoz szokott PPC hirdetőknek. Folyamatosan fejlődik a Facebook Insights, és a konverziókövetés is (habár még mindig béta állapotban) elérhető, próbálgatható. Egyre több funkció van, és nincsenek kétségeim afelől, hogy a Facebook fejlesztőinek munkájában, a mérés tökéletesítése kiemelt projekt.

3) Optimalizálás

Fehér Márton (OMA)Rengeteg tényezőre lehet az AdWordsben optimalizálni. Pl. melyik szövegváltozatunk működik a legjobban, mely kulcsszavainkra érdemes hirdetni, mely tartalmi hálózatos webhelyek hozzák az eredményeket stb. stb. És még olyan ínyencségek is vannak, hogy pl. a hét melyik napja dolgozik a legjobban és mely napokon nem érdemes annyira hirdetnünk és még sorolhatnám a legújabb funkciókat. Éppen ezért hirdetőként némi tudással és rutinnal kell rendelkeznünk, ha eredményes hirdetéseket szeretnénk.

A keresési hálózatban szöveges hirdetésekkel tudunk hirdetni, a tartalmi hálózatban szöveges, képes, videós hirdetéssel is.

Gombos Zsolt (OMA)Ez teljesen rendben van, azonban ezek kombinációja nem megoldott. A képes és a szöveges hirdetési formák együttes megjelenítésére kétség kívül űr az AdWordsben, hogy ne menjek messzire ezt használja ki pl. az Etarget is. A Facebookon a szörfölgető, böngészgető felhasználók ingerküszöbét sokkal inkább át lehet ütni egy jó képpel, mint egy sima szöveggel. Pláne, ha a kép mondanivalóját azonnal alátámasztjuk egy jó szöveggel, vagy egy-két ismerős ajánlással, akkor sokkal nagyobb a siker valószínűsége. Tény, hogy az AdWordsben szinte végtelenségig lehet optimalizálni a kampányokat, hirdetéscsoportokat és -változatokat, ez nem kérdés. Hiszem azonban, hogy nem kell sokat várnunk valami hasonlóra a Facebook háza táján sem.

4) Kezelhetőség

Fehér Márton (OMA)Az AdWords kezelőfelület abszolút informatív és felhasználóbarát, diagramok, testre szabható táblázatok segítik az eredmények értelmezését. Minden ki van találva, a többféle fizetési megoldástól, akár a saját ügyfelek kezelési lehetőségein át. Egy kiforrott rendszerről van szó.

Gombos Zsolt (OMA)A Facebook magyar felülete sem 100%-ban magyar nyelvű még, és láthatóan közel sem kifejlett a rendszer. Vannak pontatlanságok, a megjelenítésben, vannak gyermekbetegségek, és erős hiányosságok a kezelhetőségben, de látszik a munka a háttérben hiszen rendszeresen jelennek meg újdonságok, folyamatosan bővülnek az opciók. Természetesen akarva-akaratlanul az AdWordshöz viszonyítunk, de a Facebook a maga múltjához képest jól áll, és hatalmas ütemben fejlődik, óriási potenciál van benne.

5) Felhasználói attitűd

Fehér Márton (OMA)Google hirdetésekkel, a felhasználókat a keresési hálózatban egy rohanósabb állapotban érjük el, azonnali, lényegre törő megoldást várnak el, a vásárlási döntési folyamat legaktívabb szakaszában. A tartalmi hálózat hirdetései viszont teljesen mások, itt csak a témát tudjuk körülhatárolni, az érdeklődés a termékünk iránt esetlegesebb. De nem baj, ha ritkábban kattintják a tartalmi hálózatos hirdetéseinket, mert csak a kattintások után fizetünk.

Gombos Zsolt (OMA)Ez igaz a Facebookon is, azonban a felhasználói attitűd teljesen más. Ezt a különbséget mindig ki szoktam emelni a Közösségi Média Szemináriumok idevágó részénél, mert fontosnak tartom. A Facebook-os hirdetések sokkal nyugodtabb környezetben érik a látogatókat, nem kapkodva gyorsan keresnek valamit, hanem jellemzően szörfölnek, csetelgetnek, kommentelgetnek, időt töltenek. Ebben az állapotban sokkal inkább kaphatóak a cselekvésre, pláne ha egy-egy hirdetést az egyik ismerőse ajánl, akár csak a nevével vagy a fényképével.  Branding célokra kifejezetten jól használható, hiszen ma még a Facebookon hirdetni trendi dolognak számít, az emberek keresik, figyelik az itt jelenlévő cégek aktivitását, és kevésbé elutasítóak a hirdetésekkel szemben.

Ez a mi meglátásunk. No, de mi a Te véleményed?
Facebook hirdetések vagy Google AdWords?

Hozzászólások

  1. Éppen most gondolkodtam, hogy hol lenne érdemes hirdetnem. Nagyon jó elemzést adott a cikk! Gratulálok, sokat segítettetek.. Az eredményt majd még megírom..:))

  2. Gyakoriak ezek az eldöntendő kérdések. AdWords v. SEO, AdWords v. Facebook PPC stb… pedig nem az a kérdés h melyiket használjam, hanem h melyiket mire, ill. mennyi hirdetési keretem van.

    A kereséseknél egyértelmű az AdWords használata, leegyszerűsítve, ha keresnek a termékemre, szolgáltatásomra, elég csak “ottlennem” és jönni fognak…

    A Facebook PPC akkor nagyon jó, ha a célcsoportom jelentős része tag, ott tölti az idejét és a megadható kritériumok alapján be tudom őket azonosítani. Tehát alapvetően demográfiai szokások alapján találhatjuk meg a célcsoportot.
    Pl. ha 18-35 év közötti egyedülálló (szingli) nők, akkor csak nekik fognak megjelenni a hirdetéseink

    Az AdWords Display hálózatához talán kicsit mélyebb tudásra lehet szükség. Jelenleg azt kell tudunk h a célcsoportunk milyen oldalakat látogat, milyen témák érdeklik őket.
    Pl.: kiválaszthatjuk azokat az oldalakat, amelyeket valószínűsíthetően a 18-35 közötti szingli nők olvasnak + a megadott kulcsszavak alapján az AdWords automatikusan megjeleníti a hirdetéseinket a releváns oldalakon.

    Szóval a lényeg h egymást kiegészítve használjuk ezeket a jobbnál jobb lehetőségeket, ne mindenáron választani akarjunk belőlük. Bár igaz, hogy ehhez alaposabb tudás kell…

    • Fukk Bálint szerint:

      Digitális Média Tények Könyve http://www.neo-interactive.hu/.....3-2010.pdf

      Érdemes megnézni a 19. pdf-oldalon a vezető magyar közösségi portálok táblázatát, rendkívül meglepő, pl. a twitter nemek aránya és témák Mo-on vagy a facebook vs. többi közösségi hálózat a magyarok körében.

      Köszönet érte a Neo-Interactive-nak.

  3. jó kis szájkarate :) gratulálok. Azonban szerintem nem csak branding célokra használható jól a Facebook.

  4. Erről néhány hónapja én is írtam egy kis szösszenetet. Nálam a Google nyert 7 különböző szempont alapján. De ahogy István is mondja, nagy kérdés az, hogy mi a célod?

    A “mérkőzés” krónikája itt olvasható:

    http://internetstrategia.hu/fa.....words.html

  5. Hello
    Nagyon jó áttekintés, de hiányérzetem van, mivel az egyébként igen fontos árképzés szempontjai nem jelentek meg.
    Az adwords ilyen szempontból ismert számomra, de mi a helyzet a Facebook-al?
    Előre is köszi

    • Az árképzéssel kapcsolatban érdekes dologra tapintottál. A Facebook olyan ütemben fejlődik, hogy az üzleti konstrukció képtelen követni ezt a lendületet. Alapesetben jelenleg a licitek (a Te és a versenytársaid licitjei) szabják meg az árat, de érezhetően ebben a képletben is már benne van egy minőségi mutató. Most még nem olyan mértékben mint az AdWords esetében, de ez is fejlődik, változik. Nyilván nem publikálják a részleteket, így sok múlik a tapasztalaton.

  6. Ákos szerint:

    Sztem meg kell vizsgálni mit akarunk hirdetni. :D

    A tapasztalatom szerint nehéz fészbukon eladni a vizelet minta vizsgálót akármilyen kreatívot is adsz hozzá, adwordsben ezzel szemben gyerekjáték, de egy divatruházati vagy gift shop hirdetése egyértelműen 100x jobb átkattintási aránnyal rendelkezik .

    Szal nem a csatorna fontos hanem a termék…

    • Szándékosan nem mentünk bele átkattintási arány és költség/látogató összehasonlításba, mert ezek részeredmények… Az a fontos, hogy adott elköltött hirdetési összeg mekkora megtérülést hoz!

      Az sem túl jó, ha olyan figyelemfelkeltő a kreatív, hogy boldog-boldogtalan kattintja, de nem érdeklődik igazán a téma iránt és nem vásárol. Ez esetben nem megyünk sokra a jó átkattintási aránnyal és az olcsó látogatókkal…

      Az biztos, hogy bizonyos termékeknek nagyon jó táptalaj a Facebook, de (az én praxisomban) AdWords-ön még nem volt olyan termék vagy szolgáltatás, amit némi tesztelés után, a megfelelő konstrukcióban ne lehetett volna rentábilisan eladni…

      • Ákos szerint:

        Egyetértünk, én is jobban sztem az adwords-öt viszont futtatok kampányt a facebookon – ha a szolgáltatás/termék adja magát. Tetováló stúdiónak a konverziója nagyon eredményes volt facebookon, talán 1 nyúlfarknyival jobb is mint adwords-ön. (Tudom most jöhet h nem volt jól az adwords kampányom beállítva :) )

        Amúgy nekem is csak 1 olyan partnerem volt akinél nem működött az adwords, náluk a facebookot meg meg sem próbáltam de ők azok a nagyon speciális szolgáltató kivételek akik erősítik a szabályt.

        • Általában az erős érzelmet és/vagy kötödést (vagy elutasítást) kiváltó témáknak kedvez a Facebook légköre.

          Tényleg úgy van, itt nem az a kérdés, hogy Facebook vagy AdWords: hanem megéri vagy nem éri meg… :-)

    • Ákos, nem az átkattintási arány a lényeg, az alapján csak fizetsz:) A megrendelési arány sokkal fontosabb, a “jó vevővé váló érdeklődő”. Stóval legyen csak ,5 százalék az átkattintásom, de az legalább regisztráljon! ( aztán csinálja meg a Kutya-Gazda Kapcsolatfelmérő Tesztet, mert akkor kezdi ténylegesen megoldani a problémás kutyájával kapcsolatod gondjait!)

  7. jános szerint:

    Hello, szerintem a facebook ugyanannyi pénzért jóval kevesebb kattintást ad,
    de lehet hogy én nem voltam ügyes.
    Üdv

  8. Mindkettőn hirdetek.
    Ár tekintetében elhanyagolható a kettő közötti különbség, mindkettőn lehet 6-10 Ft-ért kattintást vásárolni (elérni). Eredményesség tekintetében már annál több.
    Tapasztalatom szerint a FACEBOOK több, de “megbízhatatlanabb” vásárlókat eredményez. Vagyis a FACEBOOK hirdetésre több vásárló érkezik, viszont végeredményben kevesebb fizet. Az ADWORDS esetében éppen ellenkező a tapasztalatom. Az ADWORDS kevesebb, de 99%-ban fizető vásárlókat eredményez.
    Mindez történik úgy, hogy mindkét rendszerben teljesen azonos szövegű hirdetések futnak, és sem egyik, sem a másik rendszerben nincs korlátozva a megjelenés nemre, korcsoportra stb. Eredményesség tekintetében a két rendszer azonos fizető vásárlást eredményez.

    • “Mindez történik úgy, hogy mindkét rendszerben teljesen azonos szövegű hirdetések futnak, és sem egyik, sem a másik rendszerben nincs korlátozva a megjelenés nemre, korcsoportra stb. Eredményesség tekintetében a két rendszer azonos fizető vásárlást eredményez.”

      Lehet, akkor, hogy ez a hiba! :)
      Azért nem teljesen úgy kell optimalizálni az adwords-ben, mint a facebook-ban és szerintem fordítva is, bármennyire is hasonló, azért mégis kicsit más közeg… :)

      Szép napot!

    • Igen, én is úgy gondolom mint TTomi. Erről van szó a bejegyzés 5)-ös pontjában!

  9. Minden a céltól függ. Mit akarok eladni, népszerűsíteni, kit akarok megszólítani stb…

  10. Sziasztok!

    Nagyon jó kis összefoglalás. Én inkább csak adwords-öt használtam… eddig…. :)
    De az a meglátásom, hogy érdemes megpróbálkozni a facebook-kal is (már régóta gondolkozok rajta), mert hasznos lehet az adwords mellett, mert én is úgy látom, hogy egy-egy adott dologra jó lehet a facebook, de az adwords-öt se szabad elfelejteni. Persze meg kell vizsgálni a célcsoportunkat, elemezni kell, blablabla… De az a lényeg, hogy mind a kettőt érdemes használni szerintem mindenkinek. Mert pl, ha facebook-on még nincs fent annyi potenciális érdeklődő a termék iránt, addig is érdemes gyakorolni, mert majd fent lesz és utána az nagyon jó lesz neki…. :)
    Az meg, hogy verseny van köztük az csak nekünk jó, mert nem állhatnak le a fejlesztésekkel! :)

    Úgyhogy hajrá! Tanulja és gyakorolja mindenki mind kettőt! :)

  11. Mi hosszasan teszteltük a Facebbok-ot is… az eredmények nálunk meglehetősen vegyesek. Hatalmas mennyiségű látogatót lehet az oldalra irányítani, de sem feliratkozóvá sem vásárlóvá nemigen konvertálódnak. Mivel a visszatérő látogató konverzióját már nem lehet nyomon követni, szemben az AdWords-el azt nem tudom, van-e későbbi aktivitás egy Facebook-on elért látogatónál. Szóval alacsony költségvetéssel használjuk most már csak, mivel a megtérülése nálunk igen kérdéses.

    Ha a saját Facebbok-ozási szokásaimat figyelem, éppen azért nem tudott még egyetlen (mások általi) hírdetés sem konverziót elérni nálam, mert nem áll szándékomban vásárolni, egy problémára megoldást keresni vagy hasonlót tenni.

    Ezért én arra szavazok, hogy valószínűbb a tudatos vásárló a Google-ből (organikus és AdWords egyaránt) és impulzus vásárló a Facebook-ról.

  12. Amelyik jobban hozza a pénzt, arra kell többet áldozni. Persze figyelni kell a költségekre is.
    A Facebook és Google között sok hasonlóság felelhető, de egészen külön dolgok. Az, hogy az egyik termék hirdetése működik az egyikben, az nem jelenti azt, hogy a másikban is jól fog működni. Inkább teszteléssel állapítható meg.
    Nem kérdés, hogy mindkét esetben a lehető legnagyobb hatékonyságot kell produkálni.
    A másik, hogy a hátrányokat is lehet orvosolni. Ugyan a google-ban valóban nem lehet demográfiailag szűrni, de a hirdetésbe jól megfogalmazott módon beépíthető. Például: “Ha elmúltál 40 éves, akkor mindenképp menj el szűrésre.” Vagy: “Férfiként igen jó eredményt érhetsz el a csajozási technikánkkal.”
    Nem mindenhol kell a hirdetés szövegébe beépíteni, hogyha maga a szöveg a szó nélkül is nyilvánvalóvá teszi. Meg különben is az kattint rá, akit érint. Ha úgy is van fogalmazva. De a kulcsszavakkal is jól lehet variálni. Ennyit a Facebookról.

    Én mindenképp azt nézném meg, hogy melyikkel tudok több vevőt szerezni, mert ott méginkább megtérülnek a hirdetési költségek.

    • Ott a pont, egyetértek!

      Elmondom 1 mondatban hogyan érdemes hirdetni:

      “Ott és úgy hirdess, ahol és ahogy megéri!” :-D

      A viccet félre téve, ez nem olyan könnyű, de a kulcsszó a megtérülés.

  13. Nekem sajnos sokkal könnyebb első oldalra kerülni a Google-ban mint az Adwords-ön bármit elérni. Nem is áldozok rá pénzt. Most is volt egy 15 ezres bonom és úgy lefogyott 2 nap alatt hogy na és semmi se lett belőle. De biztos meg van ennek is a titka talán egyszer eljutok oda is hogy megtanuljam. Most más utakon járok egy vadi új honlappal és kezdeményezéssel.

  14. 1.) Miért kerül sokba egy omega óra, vagy egy parker toll? – Mert 200 év marketing áll mögötte…

    2.) Social média versus SEO – hatásában olyan, mint az atombomba robbantás: a villanás a social média, azonnali elsöprő hatás, de a háttérsugárzás a google: lassabban adja le az energiát, de szívósabban megdolgozza a piacot, és a felezési ideje 5000 év.

    3.) Ahogy Nobel-díjas tanárom tanította: Minden marketing kiadás 90%-a veszteség, csak nem tudjuk melyik az a 10%, ami működni fog.

    4.) MO-n még mindig
    - a legnagyobb konkurens az offline média,
    - a web jelenlét holisztikusan szemlélve 10 éves lemaradást mutat technológiailag valamint tartalmát tekintve,
    - kevés az online tanácsadó, a cégek nem rendelkeznek átfogó online startégiával, ezzel szemben ad hoc bottal piszkálják a netet
    - az üzletemberek – IT “szakemberek” – marketingesek közt hatalmas kommunikációs szakadék tátong,
    - az online média piac oligopol jellegű, (index, origo, iwiw + a “Magyarország célba ért” hatékonytalan projektek) ez visszavezethető az alacsony internet penetrációra, és a digitális analfabétizmusra
    - Nemzetközi technológiák elterjedésének hiánya, vagy lassúsága: facebook, twitter, flickr, wikipedia, de hozhatom a CMS rendszerek, cloud szerverek, levelező kliensek, és millió egyéb komponens alkalmazását…

    5.) Az internet ma a világon a legjobb befektetés. Ebből a kulcsszó a befektetés! Ezt kell megértetni az üzletemberekkel: ahogy a saját core business-ükben sincs profit és megtérülés befektetés nélkül, az online is így működik! Önteni kell bele a pénzt!!

    • Értékes gondolatok! Ezt a “200 év marketing áll mögötte…” szöveget eltanultam, ha nem haragszol… :-)

      A 3-as pont az internetre nem teljesen igaz, ha jól csináljuk, itt majdnem hogy fordítva van, a kiadások nagy részéről kellene tudnunk, hogy pontosan mit hoz. És csak kevés “homályos” tétel lehetne. A technikai feltételek adottak, csak fejben kell behoznia sok vállalkozásnak ezt a lemaradást!

      Annyira nem kevés ám az online tanácsadó, csak az átlagember nem tud különbséget tenni közöttük és sok minden online marketingnek látszó dologra vevő, gyors és izzadásmentes sikert remélve.

      Én azért azt mondom, hogy óvatosan a “pénz beleöntésével” azoknak akik “bottal piszkálják csak a netet”. Aki viszont tudja, éti mit miért csinál, tesztelte a szisztémát és működik, neki már nem lesz szüksége bíztatásra… :-)

    • Néhány dologra kénytelen voltam reagálni.

      Sok olyan dolgot írtál ami helytelen, pláne ezekben az összefüggésekben.

      3.) Abban a korban lehetett a marketing 90%-a kidobott pénz, mikor még nem lehetett mindent mérni.

      4.)Kivel konkurens az offline média?
      A magyar cégek nem azért nem rendelkeznek online stratégiával mert nincs online tanácsadó. Gyakran alkalmaznak tanácsadókat, akik felépítik a stratégiát, majd mégsem valósul meg semmi.
      A magyar piac akkor kezd el tömegesen külföldi “technológiákat” használni tömegesen, ha elkészül a magyar fordításuk.
      EU-s szinten sem mondhatjuk, h alacsony az internet penetráció itthon.

      5.) Ja és az elég tág fogalom h internet. Az h a legjobb befektetés lenne, azt sem lehet így kijelenteni, sőt eléggé kockázatos. Több pénznyelő internetes projekttel találkoztam, ami 99% h sose lesz sikeres, pl. elavult koncepció miatt. A kulcsszó a helyes üzleti modell felépítése, mielőtt még öntenék a pénzt belé.

      • Hát igen, kiben erősebben, kiben gyengébben, de ott lapul Pató Pál… A megvalósítás ellensége a halogatás és persze mire megvalósul a projekt már el is avult… Ilyet is láttam én is.

        A másik probléma a nagy önbizalom, tudás és tapasztalat nélkül. (A tehetségtelen, de szorgalmas munkatárs analógiájára.) Néha tényleg annyira ész nélkül mozgósítanak nagy erőket “befektetők”, hogy részesüljenek az internetes aranybányából, hogy rossz nézni mekkorát buknak.

        Szóval ebben Istvánnal értek mélységesen egyet. Tanulni, tanulni, majd tesztelni, tesztelni! Utána jöhet a pénzöntés.

        • Általában akkor érdemes nagyobb pénzt beleölni a projektbe, hogyha már érezhető a sikere. Aztán a pénzt is úgy kell befektetni, hogy a legtöbb profitot hozzon.
          Szerintem nem baj, ha az ember néha belebukik, mert vagy rossz dolgokba fektet, vagy rosszul használja fel a pénzét. Hanem az, hogy nem tanul belőle és nem csinálja eredményesebben.

          • Az mit jelent h érezhető a sikere? Sokan öltek bele milliókat olyan online projektekbe amiknek érezték a sikerét, mégis buktak…
            Nem mindegy h ki érzi. Ez azért egy hosszabb lélegzetvételű téma, órákat el lehetne csevegni róla.

            • Inkább a siker előszelét érezték, mint magát a sikert. Aki már hosszú ideig foglalkozik valamivel és jól, az már tudja, hogy a “siker” nem egy rövidebb ideig tartó élményről van szó.

        • Az is probléma, h sok hazai befektető nem arra hallgat, aki az igazat mondja, hanem arra aki azt mondja amit hallani akar.

          Ez már a marketing etikai kérdése. Ha egy befektető megkérdez egy tanácsadót, akkor fontos figyelnie néhány dologra. Az egyik tanácsadó szinte kérdések nélkül lelkesíteni kezdi a befektetőt h ebbe vágjanak bele, és ügyesen eladja magát.
          A másik tanácsadó rengeteg kérdést, köztük kényelmetlent is feltesz a befektetőnek és mindenek előtt komolyabb elemzéseket akar és üzleti tervet.

          A tipikus külföldi befektető a második tanácsadóval fog dolgozni, mert értékeli a szakmaiságát, és h nem “észnélkül” akar játszani a pénzével.

          A tipikus magyar befekető pedig az első tanácsadót választja, mert nem tett fel kellemetlen kérdéseket, és fellelkesítette. A második tanácsadó zavarta, mert túl sok kérdést tett fel és nem mondott semmi konkrétumot.

          A tipikus magyar befektető gyakran tanácsadót sem kér fel, vki a környezetéből kinevezi magát önként és ügyesen helyezkedik a pénz körül.

          Elkezdődik a fejlesztés, folynak a milliók eszetlenül, csúszik a projekt, és nem jönnek a felhasználók, látogatók.

          Ilyenkor már felkérik a második tanácsadót h segítsen, ő kéri az üzleti tervet, de nincs. Kér legalább cash-flow tervet, nincs. Kér marketing tervet, de abban még számok sincsenek, csak mese az egész. A projektet megvizsgálva általában kiderül h az egészet újra kellene építeni…

          Ezért buknak el az internetes befektetések itthon.

      • 3. Mérni mindig lehetett, csak nem mindig olyan pontosan. Valóban sokkal több lehetőség van mérésre manapság, de ha belegondolunk, akkor régebben is voltak rá eszközök. Csak jobban bele kell gondolni, hogy ezt vajon hogyan tudjuk mérni.
        Például egy ódivatú, de mégis még most is jól működő mérésnek számít az, hogyha megkérdezzük a vevőt, hogy honnan, milyen hirdetés hatására került hozzánk. Néha kristálytisztán emlékszenek arra, hogy milyen ígéretekkel halmoztuk el egy hirdetésnél. Csak meg kell kérdezni egy űrlapon.
        Szerencsére a google Analitics és más mérőeszközök sokkal jobban megkönnyíti a mérést, mert számolja azt, hogy milyen hirdetésre mennyien jönnek. Sőt ha mindegyik hirdetésnél más linket rakunk nyomkövetés szempontjából, akkor az is mérhető, hogy melyik hirdetésre volt több vásárló. Bár lehet, hogy az Analitics-sel is megoldható ez. Illetve bannerok esetén enélkül is. De ez a nem internetes eladások esetén is eljátszható.
        5. Ez változó. A probléma általában a rossz célcsoportnak való hirdetésében és annak módjában keresendő. A lényeg itt is az, hogy annak juttassunk el információkat, akik az ügyfeleink lesznek. Valamint csak azokat, ami szükséges az üzlet megkötéséhez. Az, hogy az üzlet az interneten vagy egy élő találkozás keretében kötődik meg, az már egészen más tészta.

  15. Nekem ezt a hülyeséget írták a honlapomról http://ganodermakave.info és ezzel elegem is lett belőlük- Milyen marhaság ez hogy én fizetek nekik a semmiért ők meg lekritizálják az oldalamat ! Nem vagyok egy dizájner de azért felépítettem egy gyémánt üzletet ezzel a honlappal a DXN hálózatban úgy hogy magasról …. a véleményüket!
    Tájékoztatni szeretnénk arról, hogy a Hirdetési irányelveink (köztük a Céloldalra és webhelyminőségre vonatkozó irányelveink) több rendbeli megsértése miatt Google AdWords-fiókja veszélybe került: akár fiókja felfüggesztése is bekövetkezhet. Az alábbiakban példaként felsoroltunk néhány megjelenő URL-t azon webhelyekről, amelyek sértik az irányelveinket. Kérjük, ellenőrizze, hogy a fiókjában lévő hirdetések megfelelnek-e az irányelveinknek. Felhívjuk figyelmét, hogy ez az utolsó figyelmeztetés, és a Céloldalra és webhelyminőségre vonatkozó irányelveink újabb megszegése esetén fiókját azonnal fel fogjuk függeszteni.

    • A Google AdWords egy olyan rendszer, aminek szabályai (irányelvei) vannak. Nyilván nem véletlenül…
      Mivel sértette meg az irányelveket?
      A DNX hálózatban is biztos megvannak a szabályok, amiket be kell tartani.

  16. Most regisztráltam a Facebookon, eddig Iwiweztem és az Etarget-ben hirdetek. Azoknak a kutyagazdáknak nyújtunk az interneten ingyenes segítséget, illetve árusítunk speciális problémákra gyakorlat-sorokat, tréningeket, akik már ott tartanak, a problémák, a kezelhetetlenség miatt el is ajándékoznák kedvencüket. A kutyák tanítása, nevelése, a viselkedésük korrigálása a szakterületünk, illetve a gazdák tanítása, hogy hogyan tartsák kedvencüket a problémák csökkentése, a kutya és családjuk jobb együttélése érdekében.
    Az Etargeten viszonylag jól működik a hirdetésünk és az Iwiw speciális, kutyás klubjaiban is, kutyás gazdák és kutyakedvelők regisztrálnak honlapunkon. Azonban gond, (szerintem nem csak a kutyás szakmában), hogy kevesen akarnak tenni, szánják el magukat a cselekvésre, anélkül pedig nem megy.
    A Facebook-kal próbálkozva mindjárt belefutottam egy gondba. Az érdeklődés és a tevékenység rovat csak előre meghatározott, már linkkel rendelkező szavakkal működik, az Iwiwben viszont sokkal, tágabban, több paraméterre, akár saját szavakra, szóvariációkra kereshetek ismerőst, a klubrendszerben pedig az érdeklődési körök nagyon jól fellelhetők-bár a taglétszám nem a reális látogatottságot tükrözi.
    A Fecebookon a kedvenc témámat, tevékenységemet, a kutya-t megjelölve, kiderült, vannak már kedvelői, sokan is Magyarországon-de a szócikk nem az állatot, hanem a kutia-t hozza, ami egy egzotikus szósz vagy micsoda. Vicces, nem? Most hirdetésben szűrjek rá vagy sem?
    A dog, dogs szavakat viszont nagyon kevesen választották itthonról, ami kevés célzott ügyfelet jelent. Keveseknek jut eszébe vagy az angoltudás-az enyém is-gyönge. A Face még nem rendesen átírt rendszer magyarra. Ugyanakkor a határon túli magyarokat jobban elérem rajta.
    Vagyis azt gondolom, azoknak a hirdetőknek, akik speciális érdeklődési körben, magyar nyelvterületen működnek, de nem korra, nemre, országrészre, nemi hovatartozásra szelektálnak hirdetéskor, jobb az Adwords, az Etarget. Ott kell lennei a Face-en, de hogy megéri-e a kevesebb, rosszabbul leválogatott ügyfélnek hirdetni, konkrét hirdetési mutatók és teszt lenne szükséges.
    Üdv K.Gyurkó Rita
    http://www.neveletleneb.hu -hogy ne legyen neveletleneb(b)!

  17. Én még a hirdetésig nem jutottam el a speciális helyzetem miatt, ugyan is én egy MLM cég munkatársa vagyok. Viszont a Facebookot részesítem előnybe tájékozódásom szempontjából és ha keresek bizonyos dolgot.

  18. A probléma alapvetően akkor kezdődik, ha valaki ugyanazt a kreatívot próbálja használni Facebookon, amit minden egyéb kampányában. A Facebook és az AdWords összehasonlítása azért problémás, mert (a számlázás módján kívül) két teljesen más megközelítésről van szó. Az Adwordsben olyan embereknek hirdetsz, akik információt keresnek bármely adott honlapon, míg a Facebookon közösséget keresnek ugyanezek az emberek. Más lelkiállapot, más hozzáállást követel meg. A Facebook inkább a kreatív megoldások terepe, és inkább közvetett kampányolásban jó, az AdWords elsősorban közvetlen akció kiváltásában.

  19. Ilona szerint:

    Sziasztok,

    nekem meg nagyon sok fogalom kinai de probalom fejleszteni tudasomat, azzal is , hogy az OMA-t olvasom. Fantasztikus az oldal, kezdök reszere is. En 8 honapja dolgozom egy nemzetközi munkaeröközvetitö webportalon es most vagyunk a marketing elökeszites elsö fazisaban azaz informacio gyüjtes. Egy ismerösömtöl kertem tanacsot az Online Marketinggel kapcsolatban, egy biztos szerintem ma a szocialis halok nem hagyhatoak ki független attol, hogy mennyire vagyok ott sikeres. Az is biztos, hogy az Adwords fantasztikus mennyisegü penzbe kerül….nagyon jo kell majd optimalizalni az oldalt es megtalani a meg megfizethetö szavakat, kifejezeseket. Szerinte ma mar nem szavakra kell optimalizalni vagy nem csak a blackhat seo miatt hanem bloggokat kell iratnom es különbözö idö intervalummal majd csatoni vagy ravezetni az oldalamra, mintha ez veletlen lenne. a google algoritmusa miatt, hiogy nehogy eszere vegye a szandekossagot….Valamint linkgyüjtemeny, linkkatalogusokban kell majd szereplni. Atolvastam nagyon sok anyagot a google keresö programmal kapcsolatban hat nagyon ott kell lenni, ha jot helyet akarsz….Atolvastam egy ket nemet es angol Google vs Facebook peldat is egyertelmüen a Google a nyerö….de ha azt akarod, Facbook es twitter adatai sem elhanyagolhatoak. Pont tegnap nezetem a nemet n tv gazdasagi csatornat es azt mondta az egyik szakember, hogy aki ma nincs a szocialis portalokon fent az ojan , mintha nem lenne mobiltelefonja azaz kifog zarodni a tarsadolombol……hat en bitos, hogy mindenhol ott leszek…minden csak penz kerdese…..meg egy jo kis profi optimalizalo munkatarse…..ha beindulunk az kb. ez ev vege es megjönnek az elsö statisztikak azonnal tudatom veletek, kivancsi leszek nagyon….

  20. Ilona szerint:

    sorry olyan…..nem ojan…:-)

  21. Balázs szerint:

    Sziasztok!

    Van egy kérdésem ebben a témában, ezért felfrissítem a témát. Szerintem a Facebook-on sokkal nehezebb célozni ha magyarokat akarunk elérni.

    Például ti hogyan céloznátok egy olyan hirdetést, ahol egy kis hazai cég, aki mondjuk tamponokat, betéteket, vattákat stb készít, viszonteladókat keres?

    Érdeklődés alapján lehetne valahogy szűkíteni, de mégis hogyan? Szerintetek mire lájkolnak, akikre érdemes célozniuk?

    Előre is kösz a tippeket
    Balázs

    • Kolbert Istvan szerint:

      Az a helyzet h a facebook nem igazan b2b szegmensre (viszontelado kereses) valo… De alapvetoen a celzas, szegmentalas egyszeru dolog facebook-on, mivel a userek be vannak regisztralva es alapszinten minden profil ki van toltve.

  22. Sztem a Facebook hirdetés előnye a pontos demográfiai célzás lehetősége, amire sehol máshol nincs lehetőség egyenlőre.

Visszakövetések

  1. Norbert Boros szerint:

    RT @gomboszs: Facebook hirdetések vs Google Adwords??? Egy kis pro-kontra szájkarate Mártonnal az OMA Blogon: http://bit.ly/aGjtRW

  2. Mihaly Bobaly szerint:

    RT @gomboszs: Facebook hirdetések vs Google Adwords??? Egy kis pro-kontra szájkarate Mártonnal az OMA Blogon: http://bit.ly/aGjtRW

  3. Márta Madarász szerint:

    Jó összefoglalás+kommentek, több gyakorlati példa jó lenne: RT @gomboszs: Facebook hirdetések vs Google Adwords??? http://bit.ly/aGjtRW

  4. RT @gomboszs: Facebook hirdetések vs Google Adwords??? Egy kis pro-kontra szájkarate Mártonnal az OMA Blogon: http://bit.ly/aGjtRW

  5. Lehoczki Mónika szerint:

    RT @gomboszs: Facebook hirdetések vs Google Adwords??? Egy kis pro-kontra szájkarate Mártonnal az OMA Blogon: http://bit.ly/aGjtRW

  6. Gombos Zsolt szerint:

    @pollner @jabjabhu @madaraszmarti @gyumolcstarhely @LehoczkiMonika @norbibo Köszi az RT-t! (Facebook Ads vs. AdWords http://bit.ly/aGjtRW )

  7. Csonka Imre szerint:

    RT @oma_hu: Facebook hirdetések vagy Google AdWords? http://bit.ly/9TTN4B Ez jó!

  8. [...] Facebook hirdetések vagy Google AdWords? [...]

  9. infomeme Hungary szerint:

    Facebook vs Adwords, hol hirdess? http://ow.ly/3Doqi

  10. Sipos Ottó szerint:

    Facebook hirdetések vagy Google AdWords? http://ow.ly/3DH4g [pro és kontra érv hegyek]

  11. Mirci szerint:

    RT @OttoSipos: Facebook hirdetések vagy Google AdWords? http://ow.ly/3DH4g [pro és kontra érv hegyek]

  12. [...] évvel ezelőtt (mintha tegnap lett volna) írtunk egy bejegyzést, amelyben összehasonlítjuk a Facebook és az AdWords hirdetéseket. A fő érv a Facebook mellett az volt, hogy a felhasználókat lehet demográfiai adatok alapján [...]

  13. […] 2010-ben (te jó ég, lassan 4 éve), hogy Mártonnal azon szájkaratéztunk, hogy melyik hirdetési rendszer a jobb: a Facebook Hirdetések vagy a Google AdWords? […]

Hozzászólás

*