2010 = Közösségi média?

Nekem idén ez az első bejegyzésem, szóval első körben boldog, sikeres új évet kívánok!

Az amiről ma írok, nem véletlen témaválasztás. Azért választottam ezt a 2010-es év első általam írt bejegyzésének, mert úgy gondolom, hogy muszáj a súlyokat a helyükre billenteni – még idejében. Azt látom, hogy arról harsognak egyre többen, hogy a közösségi médiáról illetve az arra való optimalizálásról fog szólni a 2010-es év. Ezzel egyet is értek, ezzel nem szeretnék vitatkozni (nincs rá ok).

Azonban…

Van valami ami ennél is előrébb való. Hiába regisztrál valaki a Facebookra, hiába hozza létre a saját vállalkozásának rajongói oldalát, hiába gyűjti a Twitter követőket, és hiába használja esetleg a közösségi média adta további lehetőségeket… Ha egy valami hiányzik, az egész nem ér semmit.

Tegnap épp Konrádnál olvastam hogy “Már a csapból is a közösségi médiában történő jelenlét folyik”.  Akik figyelik úgy általában a marketinges blogokat (hazaiakat, külföldieket), tényleg nagyon sokan azt mondják hogy a 2010-es évben ez mindent vinni fog, következésképpen valószínűleg így is lesz. Saját magam Twitter profilján (@gomboszs) érzem, hogy napról napra egyre több a  követőm, sőt már az OMA tweetjeit (@oma_hu) is több mint 500-an kísérik már figyelemmel. Hasonló a helyzet a Facebookon, a YouTube-on is.

De vajon azok akik most szánják rá magukat és csatlakoznak a táguló közösségi terekhez, nem fogják majd fel csalódásként az egészet? Hogy ebből nincs azonnali közvetlen haszon? Hogy a regisztrálás után egyből nem megy minden úgy mint a karikacsapás? Lesz elég kitartás? Rájönnek hogy az egésznek mi a kulcsa?

Miért mi a kulcsa?

Egy szóval: a tartalom.

Hiba azt hinni hogy az ügyféllel való közvetlen (személyes) kapcsolat ott kezdődik, hogy ajánlatot kér vagy rögtön megrendel, és ott végződik, hogy kifizet. A közvetlen kapcsolat már sokkal hamarabb elkezdődik az ügyfél számára az  értékes tartalom révén, és ez az, ami hosszú távon képes odaláncolni őt Hozzád. Ezért fog követni a közösségi médiában, ezért lesz a “rajongód”, ezért kéri a hírleveled. Az értékes, gyorsan hasznosítható tartalom az egész online jelenlétnek a kulcsa.

Ma a közepes- kis- és mikrovállalkozások weboldalainak legtöbbje arról szól, hogy milyen nagyszerű is a cég, mennyire jó is az ő termékük, de arról szó sem esik, hogy mi újság az ügyféllel. Hol térül meg az ő befektetése, mi a haszon számára a közös munkából vagy a megvásárolt termékből.

Ha a mostanában egyre nagyobb népszerűségnek örvendő közösségi oldalakra ezzel a mentalitással lépnek fel a cégek döntéshozói, marketingesei, bizony nagyon sok mindenkit kudarc fog érni.

Ezért tehát azt javaslom, ne csak egyszerűen a jelenlét jellemezze a közösségi oldalakon lévő szereplésed, hanem légy aktív tag,  mérd fel milyen témákkal, írásokkal, videókkal tudsz kitűnni a többiek közül, és közvetíts hasznos értékes tartalmat a virtuális társadalom felé!

És persze ne CSAK a közösségi médiára koncentrálj, hiszen nem szabad elfeledni, hogy az online marketing rendszerében az közösségi média csak egy elem (igaz jelen pillanatban az egyik legdinamikusabb), de a 2010-es évben se hagyd figyelmen kívül a keresőoptimalizálást, a weboldalad ergonómikus felépítésének javítását, a mérést (webanalitikát), illetve a mérhető és gyorsan megtérülő hirdetéseket.

Ne légy türelmetlen, helyette légy aktív, aktuális és autentikus! A kitartás meghozza a gyümölcsét a közösségi médiában, és úgy általában az online marketingben is.

Sok sikert, és gyere csatlakozz hozzánk, nézd mi hogyan csináljuk!

Az Online Marketing Akadémia a Twitteren, és a Facebookon és a Youtube-on.

Comments

  1. Szia Zsolt,
    örülök, hogy te nem álltál be a közösségi média-fetisiszták táborába :)

    Abszolút egyetértek azzal, hogy NEM csak a közösségi médiára kell koncentrálni 2010-ben. Úgy gondolom, hogy a social media témakörét a helyén kell kezelni.

    Nem szabad azt várni, hogy a Facebook és a Twitter megoldja a kisvállalkozók marketing és értékesítési problémáit, mert abból nagy csalódás lesz.

    Az értékesítési rendszerbe, a vállalkozás marketingjébe integrálva viszont igen jó eredményeket produkálhat a közösségi média aktív használata!

  2. Egyetértek az előttem szólóval. A közösségi média is CSAK _EGY_ eszköz a sok közül, amivel lehet marketinget folytatni. Nem szabad csak egyetlen eszközt használni.

  3. Először is direkt írtad el a tárgy mezőt a hírlevélben?:) Irritál a helyesírási hiba.:)
    Témára visszakanyarodva azt tudom mondani, hogyha közösségi oldal kell, akkor kattintsatok a nevemre és próbáljátok ki. Egy lehetőség a sok közül. És szívesen elmondom, hogyan tudod kihasználni.
    Másrészt az eszközök csak akkor lesznek hatékonyak, hogyha közelebb viszi az embereket a vásárláshoz. Minden más csak duma.
    Talán több szabadság van már az eszközök megválasztásában. Én azt mondom, hogy mindegyikkel lehet jó eredményeket elérni. Csak jól kell használni.:)

  4. Nagyon sokan biztosan csalódni fognak!

    Csalódni fognak mert még mindig nem értik az alapelveket sem, mi az internet, hogy lesz nekem ebből pénzem, hisz azt mondja mindenki, hogy “az interneten minden ingyen van”. Sokan nem értik mi a web2 és még sorolhatnám.

    A vállalkozások nagy része még mindig, az értékesítésre hajaz, ahelyett hogy szolgáltatna a szó igazi értelmében. Ezen a pályán először be kell adni a kapcsolatba anyait-apait, aztán jöhet az ajánlat, és nem fordítva.

    Akik eddig a nagy számokban bíztak csalódni fognak, akik nem csinálják meg a házi feladatot csalódni fognak, akik nem elég kitartóak csalódni fognak…

    Akik nem veszik tudomásul, hogy ez is csak “EGY” eszköz, csak egy csatorna a sok közül, akik nem keresik a miérteket, akik nem keresleti piacra gyúrnak… Csalódni fognak!

    ProfitGenerátor

  5. Újabb hasznos tanács, köszönöm, hogy “figyelnek” ránk :)

  6. Szervusz Zsolt!
    Mikor a hírlevél főcímét olvastam bizony ideges lettem kicsit. Ugyan mi lehet az ami nélkül nincs sikeres weboldal.? Mikor a másik oldalon elolvstam az okot akkor megkönnyebültem. Mert a tartalmi részért az első betűtöl az utolsóig felelősséget vállalok és bizonyítani is tudom nemsokára a távkezelt személyek e-mailban írt véleményével.A külalakkal sajnos én sem vagyok megelégedve. Köszönöm én is a sok eligazitást jótanácsot mert pont egy éve hogy elkezdtem ismerkedni a SZÁMITÓGÉPPEL mindenféle tanfolyam nélkül. Ezért van a weboldalam ingyenes tárhelyen. Továbbra is olvaslak benneteket.
    janiki

  7. Sebastian szerint:

    Sziasztok!

    Nagyon jó tanácsokat adtok mindíg.!!! Ezer köszönet!!!!!!!
    Mindenhez ÉSZ kellene…….

    Írrrritáll a hejesirási hiba.
    Senki sem tökéletes, mindanyian hibázunk. Te sosem szoktál???

    Nagy Gábor Imre hírleveléről nem lehet leíratkozni, megadott egy linket,
    ami igen bonyolult, de miután sikerült begépelnem nem történt semmi
    tovább jönnek a nem kívánt hírlevelek, amiket a kukába dobok……….

  8. Az rendben van Sebastian. De legalább a téma címe legyen jó. Ez már a kapkodás jele volt. Ugyanis az egészhez hozzátartozik az, hogy ellenőrizzük is a tartalmat, hogy jó munkát végeztünk el.
    Ennek ellenére szeretem őt, nincs vele semmi bajom.:) Remélem most senki sem értette félre.:D
    Igazából szeretem az igényes munkákat. Talán ez miatt gondolom azt, amit írtam.

  9. Hello János, OK valóban kimaradt egy “i” betű, küldéskor már észrevettük, de akkor már mindegy volt. Ez pedig nem helyesírási hiba, gondolom ezt tudod, inkább elírás. Emberek vagyunk! :) Azért örülök, hogy maga a bejegyzés “rendben van” maradjunk annál a témánál :)

  10. Jól van, köszi! Már azt hittem, hogy csak én érzem ezt túlfűtöttnek. Én is azt gondolom, hogy ezeket az elemeket be kell illeszteni a rendszerbe, már akinek van, és nem túlértékelni.
    Nekem az az érzésem, hogy gyorsan az is bekövetkezhet, hogy átesünk a ló túloldalára és megcsömörlünk a Twitteren és Facebookon száguldó megannyi bejegyzéstől.
    Akkor mi lesz????? :)

  11. Bocs Zsolt, ez OFF lesz…
    @Sebastian: minden levél alján van leiratkozási link, ott egy kattintással le tudsz iratkozni, nem kell beírni kézzel a linket. Nem érdekem bárkit visszatartani a leiratkozástól: ha megírod az email címedet nekem (info@nagygaborimre.hu), törlöm az adataidat adatbázisból, nem fogsz több levelet kapni.

  12. Az online marketinggel foglalkozók nagy többsége teljesen oda van a Twitterért. Akinek a potenciális ügyfelei egész nap a számítógép előtt ülnek az biztosan sokat profitál a közösségi marketinből. Ugyanakkor tudomásul kell venni, hogy az emberek többsége azt se tudja mi az a Twitter.

  13. @László egyet kell értsek, de…

    Ha nem veszed tudomásul a trendet, és nem kapaszkodsz meg az elején, később lehet már késő, lesz arról nem beszélve, hogy az igazán fizetőképes és az újdonságokra nyitott kuncsaftok, már a neten vannak. Akik pedig nincsenek, különféle módszerrel oda csalogathatók.

    Pölö: ha autoszervized van, azt javaslod az ügyfeleidnek, aki teheti kövessen, ma már telefonon is megteheti, vagy csak egy fapados ajánlat, járuljon hozzá, hogy SMSben megkeresed. Amikor pangó ügymenet van megröptetsz egy twittet, ill smst, hogy ma ingyen felülvizsgálsz ha valaki ma hozza be rendszeres olajcserére az autóját.
    Tovább apró ötlet alakamazható majd minden üzletágban!

  14. “Ugyanakkor tudomásul kell venni, hogy az emberek többsége azt se tudja mi az a Twitter.”

    Ebben teljesen igazad van. De hidd el, 10 évvel ezelőtt, az emberek többségének nem volt e-mail címe sem… Manapság pedig…

    Aki most lép, időben lép, és elsők között generálhat profitot az újdonságból. László, Neked van már Twitter accountod? Mondjuk @stinnervill ?

    https://twitter.com/signup

  15. Azért vannak baromságok is, amiről már az elején tudni lehet, hogy nem fog működni. Nem azt mondom, hogy a twitter ilyen lenne. De mint felhasználói szemmel én se látok benne semmi olyat, amiért érdemes lenne regisztrálni és használni. Arról nem is beszélve, hogy nem tudok még angolul sem(sok felhasználó van így), így mindenféle hülye oldalakat ajánlanak, ahol magyar nyelven is tudom használni. Ha én meg nem akarom, akkor az eredeti oldal angol szövegeivel kínlódok. Persze azt is mondhatják, hogy majd magyar fordítás is lesz az eredeti oldalhoz, de ezt a fejlesztő nem jelentette ki.
    A twitter a külföldön azért is terjedt el, mert sms-ben tájékozódhattak vagy írhattak. Mivel itt Magyarországon ez nem lesz, ezért egy újabb érv tűnik el, amiért érdemes használni.
    Marketing és üzleti célra használható. Csak egy átlagember nem ezekkel foglalkozik. Kit izgat a józsi fogkrémes reklámja meg mit tudom én milyen dolgok? Az talán érthető lenne, hogy néhány egoista barátom leírja nap mint nap azt, hogy miket csinál, mi történik vele. De valahogy az nem izgat. Inkább beszélek vele, mint néhány szavas dolgokkal éljem be magam.
    A linkek talán valóban jó dolog. Talán van is értelme. De nem jelenik meg a youtube videó, a képek, hanem csak linkek formájában.
    Én igazából más dolgokkal nem akarom összekötni, mert a többség csak a sima twittert használja, mely véleményem szerint nem tud olyan sokat.
    Ennek ellenére próbálkozok vele és bízok abban, hogy komolyabb fejlesztések is lesznek rajta. De hogy az emberek ráfognak e szokni, az csak egy hosszabb idő elteltével derül ki. Addig is próbálok szkeptikus lenni, mert nem akarok beleesni ugyanabba a hibába, mint sokan mások. Hogy azt gondolják, hogy valami überül fog működni és népszerű lesz. Közben meg csak próbálkoznak és reménykednek.
    A facebooknak viszont van jövője. Már vagyunk elegen ahhoz, hogy meg is maradjon a rajongói tábora. Ahhoz, hogy hirtelen több száz ember törölje magát, ahhoz oltári hülyeségnek kell eltelnie. És mivel folyamatosan fejlődik egyre jobb irányba, ezért a létszám sem fog esni. Sőt a sok jó pozitív tapasztalatoknak köszönhetően nőni fog.

  16. Kedves “Tamáskodó” Kovács jános,

    A neved szerintem nyugodtan lehetnél Átlag János, hisz kis hazánk minden kétségét, képes vagy egyetlen hitetlenkedés/kifogáskeresés tömbbe gyúrni!
    Na ez az a fajta akit nem kell, nem akarok meggyőzni…

    “De mint felhasználói szemmel én se látok benne semmi olyat, amiért érdemes lenne regisztrálni és használni. ”
    Csak kíváncsiságból kérdezem:
    Most akkor regisztráltál vagy nem?

    Részemről ezt a parttalan vitát berekesztem! ;)

    ProfitGenerátor

  17. Ha minden kifogás kezelve lesz, akkor azt mondhatom, hogy valóban jó dolog a twitter. Nem azért gyártom a kifogásokat, mert mindenkit elakarok bizonytalanítani vagy ellene lennék. Hanem hogy a hiányosságai érzékelhetők legyenek. Az embereket nem elküldeni kell a kifogásaikkal, hanem megoldást kell adni arra, hogy kezelve legyen a kifogás. A legtöbb ember azért szeret kifogásokat gyártani, mert ezekre kapott megoldásokkal teljesen biztosak lehetnek abban, hogy jól választott. Miért lenne ez baj? Szerintem ez simán belefér.

    Egyébként ne személyeskedjünk. Sem “Tamáskodó”, sem “átlag” János nem vagyok.
    Amiért meg regisztráltam, hogy ne foglalják le a nevemet és esetleg használják fel ellenem vagy más célokra. Benne van az, hogy valóban tarolni fog a twitter, de benne van az is, hogy nemigazán fog ez nálunk működni. Én mondtam pár dolgot, amiért úgy tűnik, hogy nem fog működni. De nem vagyok meggyőzhetetlen személy, ha elég ellenérvet tudsz mondani.:)
    A téma részemről is lezárva.:)

  18. Kedves János,
    javaslom a http://turulcsirip.hu oldal felkeresését vagy a http://yamm.hu -ét, ahol ékes magyar nyelven, rengeteg segítséget kapva tudsz elindulni a twitter használatában.

    Nem akarom bizonygatni, hogy a Twitter jó, mert én pl. szeretem (95%-ban magyar nyelven írok). Az, hogy Neked nem vált be, hogy Te nem tudod benne megtalálni a számításaidat, nem jelenti azt, hogy több ezer magyarul író felhasználó ne találná a Twittert jó dolognak. Ha érdekel, hogy miért jó másoknak, guglizz rá pár magyar oldalra, amiben a Twittert / Csiripet dícsérik. Talán találsz benne a fenti dolgokon kívül kipróbálandót.

    Ezt gondolhatta az RTL Klub is, amikor megcsináltatta a csirip.com oldalt.

    A félreértések elkerülése végett pedig hadd említsem meg, hogy a Twitter térhódításának nem sok köze van az SMS-ekhez, sokkal inkább a mobil internethez.

  19. Az a jó ebben a blogban, hogy a hozzászólásokból is sokat lehet tanulni!
    Köszönöm, az új infókat!

  20. Igen, köszönöm is Martina hozzászólását, szinte helyettem írta le :) Benne van a lényeg!

  21. @zsolt
    Talán félreérthető voltam. Van Twitter accountom, és mióta használom rengeteg olyan infóhoz jutottam ott ami máshogy talán sose jutott volna el hozzám. Igen jelen kell lenni. De semmiképp sem szabad azt várni, hogy a Twitter megoldja az összes értékesítési problémát. Ez egy felület a többi között, be kell illeszteni a marketingbe.

  22. Ez mind pontosan így van, de…

    A tartalom a bizalomnak a kulcsa, hogy egyáltalán bízok e !

    Mert a végen, a legfontossab az az, hogy megbízhatok e vagy nem. Abban amit kapok, és ekkor már rég eldölt hogy mit veszek. De a lényeg az, hogy tényleg megkapom e, amit nekem megigértek.

    Az lényegtelen hogy ez a porszívó a legerössebb, legjobban filterezi ki a visszadobott levegöt, és legnagyobb a porzsákja, HA egyszerüen NEM müködik. Akkor vége, vagy megkapom azt amit megígértek vagy a bizalmamat eljátszották. Tehát azonnal vissza kell hogy nyerje a cég a bízalmamat. Azonnal reagálnia kell.

    Tehát a tartalom az pont az, amit MINIMUM meg kell hogy kapjunk.
    Amikor bemegyek a pékhez és a pék nekem pontosan elmondja hogy mit rakott be a kenyérbe.

    (persze arrol nem beszélünk hogy a pékségeknek kb 95% is már csak mindenféle port használ hogy ilyen meg olyan hosszú, ilyen meg olyan nagy legyen a kenyér,és nincs is semmi benne, gonosz a világ de nagyon)

    Persze hogy egyszerübb lett komunikálni, de ha egy cég valami rosszat csinál, ugyanolyan gyorsan tönkre is megy. Tehat, megint. A bizalom számit. A cégeknek beszélniük kell a “talán vevökkel” is. Mert ha egy vevö nem bízik a cégben, elmondja, villámgyorsan mindenki tudja, hogy valaki nem bízik a cégben. És erre az emberek nagyok odafigyelnek. Tehat, tartalom az jó. De az még nem minden.

    Üdv István

Trackbacks

  1. OMA.hu szerint:

    Új post: 2010 = Közösségi média? http://bit.ly/6syVpY

  2. Gombos Zsolt szerint:

    RT @oma_hu: Új post: 2010 = Közösségi média? http://bit.ly/6syVpY

  3. RT @gomboszs: RT @oma_hu: Új post: 2010 = Közösségi média? http://bit.ly/6syVpY

  4. Rác Erik szerint:

    RT @oma_hu: Új post: 2010 = Közösségi média? http://bit.ly/6syVpY

  5. Istvan Kolbert szerint:

    RT @gomboszs RT @oma_hu: Új post: 2010 = Közösségi média? http://bit.ly/6syVpY

  6. RT @gomboszs: RT @oma_hu: Új post: 2010 = Közösségi média? http://bit.ly/6syVpY

Szólj hozzá!

*