Mit érdemes tudni a Google kereséseiről?

Nagyon sok pongyolaság kering az AdWords hirdetők fejében arról, hogy a hirdetések egyáltalán hol jelennek meg. Arról nem is beszélve, hogy melyik megjelenési formának mik az eredményesség szempontjából meghatározó sajátosságai. Ezért vegyük nagyító alá az AdWords megjelenési lehetőségeit. Kezdjük a keresésekkel!

OMA Blográdió: Ha nem akarod elolvasni, hallgasd meg!
[audio:0905_google_kereses.mp3]

Keresési hálózat

Ha rákeresünk egy kifejezésre a Google-ben, akkor a megjelenő találati lista normál, természetes elemeitől jobbra, illetve felette jelennek meg az úgynevezett “szponzorált linkek”. Ezek kivétel nélkül Google AdWords hirdetések. A keresési hálózatba tartoznak még olyan weboldalak, portálok, egyéb keresőmotorok, amik a Google keresőmotorját használják és gyakorlatilag a Google keresési eredményeket mutatják, csak átcsomagolva. (Ez utóbbi a “Partnerek webhelyein való keresés” fedőnevet viseli.)

Adwords hirdetések a Google keresési hálójában

Adwords hirdetések a Google keresési hálójában

Amit még érdemes tudni a keresési hálózatról, hogy a hirdetések megjelenését kulcsszavak váltják ki. Akkor jelenik meg a hirdetésed, ha az általad meghatározott kulcsszóra/kulcskifejezésre keresnek a hirdetők.

Mérések szerint az internetezők, idejük 5%-át töltik a keresési hálózatban. Ez nagyon kevésnek tűnik, de gondoljunk bele: aktívan kutakodnak valami iránt, energiát szánnak valamely információ megszerzésére. Ezek a felhasználók a döntési folyamatban általában előrehaladott állapotban vannak, talán a vásárlási döntés meghozatalának küszöbén.

Fogékonyak a célzott ajánlatokra és a hirdetőknek azonnali válaszreakciót kellene elvárniuk. Legalábbis eszerint kellene hirdetéseiket felépíteni. Ha így hirdetne mindenki a keresési hálózatban, akkor nem hemzsegne annyi olyan AdWords hirdetés a keresőkben, amelyben a cég általános bemutatása szerepel, ha rákattintunk nem is derül ki mit akarnak tőlünk, mivel csak azt látjuk, hogy hányban alakult, meg milyen szépen fejlődött az évek során…

Ez nagy hiba.

Mindig gondold végig ha hirdetsz valahol, hogy annak a hirdetési csatornának mi a sajátossága. Milyen (ideg) állapotban találod a felhasználókat és vajon ők mire fogékonyak éppen. Ha nem így teszel, akkor fölöslegesen költöd a pénzed olyan megjelenésekre és kattintásokra, amik nem hoznak eredményt.

Sokan azt hiszik, hogy az AdWords hirdetések csak a Google keresések során a találati listában jelennek meg. A következő bejegyzésben a sokak által a Google AdWords mostohagyerekének tartott tartalmi hálózatos megjelenés sajátosságait tekintjük át. Ezzel kapcsolatban még nagyobb a hirdetők hiányossága, mint a keresésekkel kapcsolatban, érdemes lesz velünk tartani!

Folyt. köv!

Comments

  1. A hirdetésre katt után egy fogadó oldal kéne, de ennek szükségességét, nemigen látják kedves hirdetők. A lényeg a cég története jól olvasható legyen. (általában valami elképesztő bikkfa nyelven írják meg őket, a keresőrobotok is lelassulnak tőlük)
    Kérném az OMA szakértőit ezt a fogadó oldalt elemezzétek ki nekem, ha nem nagy teher. sportaruhaz.com/wrangler
    “Nekíméljetek” jeligére

  2. @kacsesz: A landing page-ekről is lesz majd persze szó, de úgy fogadó oldalt elemezni nem igazán lehet, hogy nem látjuk magát a hirdetést, amiről odajutott! Hiszen a kettő nagyon szorosan összefügg!

  3. Saci33 szerint:

    Nem tudtam, hogy a Google kereséseken kívül máshol is leht adwords hirdetést futtatni. Azt is nagyon fontos infónak tartom, hogy milyen jellemzői vannak a keresőkben kereső embereknek. Kíváncsian várom mi fán terem az a tartalmi hálózatos megjelenés.

  4. “Nekíméljetek” jeligére:

    “Vásároljon farmert webáruházunkból!” Miért is tenném? Semmi okot nem látok arra, hogy épp ezen felszólításra cselekedjek. Mi különböztet meg az egyéb farmer “lelőhelyektől”? Érdemes ezen elgondolkodni annak érdekében, hogy többen érezzenek cselekvési hajlamot.

  5. Ibolya szerint:

    Kedves Mindeki !

    Én még csak fontolgatom a weboldal készítést, és ezért kezdek tájékozódni ebben a témában .

    Egyenlőre két témában szeretném elindítani az internetes hirdetést:

    1. adótanácsadó, kkv nemzetközi szakértő, számviteli, ügyviteli szolgáltatás, hatóságok előtti képviselet, interim menedzser, koach
    2.kereskedelmi áruház -webáruház
    Mit tegyek ? hogy fogjak hozzá

  6. gigi szerint:

    kíváncsian várom a tartalmi hálózatról a cikket!

  7. Kicsit elvesztem az oldalon. Nem ártana egy link a következő cikkre… Vagy a jobb oldali oszlopba egy widget a következő cikkekre mutató linkekkel.

  8. Mekkora tökfej vagyok, a visszakövetések között megvan minden…

Trackbacks

  1. […] előző bejegyzésben áttekintettük mik a sajátosságai a mindenki által ismert Google keresési hálózatban való […]

Szólj hozzá!

*